שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #75

מרצדס מחשמלת את ה-G, בסאנגיונג עובדים על רכב שטח חדש וגם שברולט תיעדר מתערוכת SEMA

לפני קצת פחות משנה, בתערוכת רכב במינכן, הציגה מרצדס דגם קונספט של G עתידי עם הנעה חשמלית (קישור לכתבה על הדור האחרון של ה-G). החברה עדיין לא פרסמה נתונים טכניים על הדגם המיועד, וגם לא תאריך משוער שבו יגיע דגם הייצור, אך פרט אחד, משמעותי מאוד, נחשף השבוע. ה-G החשמלי יוצע עם צבר סוללות בטכנולוגיה חדשה, המשתמשת באנודת סיליקון במקום באנודת גרפיט.

הטכנולוגיה, שפותחה על ידי חברת Sila מארה"ב, מאפשרת הגדלת קיבולת המצברים ב-20-40% יחסית למצברים הזמינים כיום באופן מסחרי, ללא שינוי בגודלם ובמשקלם. זה כמובן יגדיל בהתאם את טווח הנסיעה בין הטעינות. אנודות הסיליקון ייוצרו במפעל של סילא במדינת וושינגטון, תוך שימוש ב-100% אנרגיה מתחדשת ומרצדס - שהשקיעה בעבר בחברה - היא הלקוח הראשון שהוכרז בפומבי של המפעל.

הקונספט החשמלי של ה-G. סוללות בטכנולוגיות חדשות

סאנגיונג מרחיבה את היצע הדגמים שלה
בתחילת שנה זו נראה היה שסאנגיונג הגיעה לחוף מבטחים מהבחינה הפיננסית לאחר שנרכשה על ידי יצרנית אוטובוסים קוריאנית גדולה (קישור לכתבה), אך העסקה בסופו של דבר נכשלה והחברה עדיין מחפשת קונה שיציל אותה מכונס נכסים. למרות זאת, היא ממשיכה בהרחבת מגוון הדגמים שלה, ולאחרונה הציגה סקיצות של רכב שטח חדש שייקרא טורס (Torres).

מדובר בדגם הייצור של פרויקט J100, שהוצג בשנה שעברה. על פי החברה, הטורס "ישתחל" בין הקורנדו לבין הרקסטון, מבחינת הגודל. עדיין לא נחשפו פרטים על הדגם החדש ולמרות שהוא נראה קשוח ביותר, לא ברור אם יהיה מצויד בהילוך כוח. השיווק העולמי אמור להתחיל לקראת סוף השנה הבאה. השם, אגב, בא מהפארק הלאומי טורס דל פיינה שבפטגוניה, אחת משמורות הטבע המדהימות ביותר בעולם הנמצאת בדרומה של מדינת צ'ילה.

סאנגיונג טורס. ישתלב בין הקורנדו לרקסטון

גם שברולט לא תגיע ל-SEMA

אחרי ששתי חברות גדולות, פורד והונדה, הודיעו שלא יציגו השנה בתערוכת SEMA, תערוכת מוצרי האפטרמרקט הגדולה בעולם, גם שברולט הכריזה שלא תגיע לשם. הסיבה להיעדרות אינה ברורה, אבל יתכן שאחרי כמה שנים של מגיפה עולמית, מחסור בשרשרת האספקה והתמקדות בחשמול, 2022 היא שנה לא טובה להשקעות גדולות ב"צעצועים" לשוק האפטרמרקט. אחרי הכל, בניית רכב מיוחד לסוף שבוע בודד מכבידה על הארנק, גם כשהארנק הזה גדול כמו של GM.

בשנה שעברה, לעומת זאת, לשברולט היה ייצוג מכובד ביותר בתערוכה. את עיקר תשומת הלב משך שם ה-Beast, רכב שטח שנבנה על שלדה של סילברדו קצר, עם מנועV8 בנפח 6.2 ליטר שמספק 650 כ"ס, תיבת הילוכוים אוטומטית עם 10 מהירויות, הילוך כוח וצמיגים בקוטר 37 אינץ' על חישוקי בידלוק (קישור לכתבה על SEMA 2021).

בהתחשב בהצלחה המסחררת של הפורד ברונקו, יכול להיות שנראה בקרוב את החיה הזאת כדגם ייצור? הלוואי.

ה-BEAST. האם נראה דגם ייצור?