שטח 4X4 > כתבות > שטח

הצפרדע והנסיך מהביצה המקומית

בימים אלו משלים ברוך טולדנו, עו''ד תל אביבי מצליח, את ההכנות האחרונות לקראת יציאתו
לתחרות ה - TOP TRUCK CHALLENGE,
שתיערך בארה''ב בחסות עיתון השטח האמריקאי FOURWHEELER...

בימים אלו משלים ברוך טולדנו, עו''ד תל אביבי מצליח, את ההכנות האחרונות לקראת יציאתו לתחרות ה - TOP TRUCK CHALLENGE, שתיערך בארה''ב בחסות עיתון השטח האמריקאי FOURWHEELER. זוהי הגשמת חלום אישי עבורו, וחלום לא ריאלי של רבים אחרים בארץ.

מידי שנה נערכת בארה''ב התחרות היוקרתית, שבוחנת עשרה כלי-רכב משופרים ללא הכר, במסלול מבחנים מפרך, על-מנת לקבוע מי הוא רכב השטח הטוב ביותר. לתחרות זו ניגשים גם חובבנים וכאלה שבנו את רכבם לבד, גם אנשים ששכרו את מיטב החברות העוסקות בתחום, וגם חברות השיפורים עצמן. התחרות עצמה פתוחה לכל אחד שיעמוד בתנאיה ואלו - תנאים קשים מאוד. כמו כל תחרות מקצוענית אמיתית, גם כאן התחרות היא - חינם.

ההרשמה:

השלב הראשון קל מאוד - שולחים תמונה ומספר מילים על הרכב למערכת, ו.... מקווים לטוב. בשלב השני, אם נבחרתם על-ידי מערכת העיתון, מפורסמת תמונה ומספר מילים על הרכב יחד עם עוד כ-70 ברי-מזל אחרים. שלב שלישי - כל קורא של העיתון יכול לשלוח את העשירייה בה הוא בוחר למערכת. עשרת הרכבים עם מירב הקולות נכנסים לתחרות.

ההרשמה:

התחרות:

התחרות עצמה נערכת בקליפורניה, ארה''ב. היא נמשכת מספר ימים בהם ידרגו השופטים את הרכבים במספר רב מאוד של מקצים. לכל מקצה ניקוד משלו, אך בשלב הניקוד המשוכלל לכל מקצה דירוג אחר. ואלו הם המקצים: מרווח גחון - נמדד באינצ'ים. זוויות גישה ונטישה – משוכללות יחדיו. מרווח סרנים - שוב, כמובן נמדד באינצ'ים ומחושב לפי הגמישות של הרכב (RTI). הנדסה - ניתנות נקודות על הרעיונות והיישומים בבניית הרכב. קוטר סיבוב. האצה - תחרות ''פתיחות'' לכל דבר. בלימה - מרחק הבלימה הקצר ביותר. נסיעת מבחן - השופטים בוחנים את תפעול הרכב, קלות ונוחות הנהיגה בו. מבחן הגרירה - הרכבים צריכים לגרור משאית/שופל במעלה הר. ''מכופף השלדה'' - מסלול מכשולים קצר אבל אכזרי שכולל מעבר בולי עץ בתוך בור בוץ עמוק. הניקוד ניתן לפי שניות לסיום (אם סיימת) ונקודות עונשין (במידה ויצאת מהתוואי המותר). ''בור הבוץ'' - תעלת בוץ ארוכה ועמוקה, הניקוד ניתן לפי שניות לסיום או כמה רחוק הגעת. ''המיני רוביקון'' - ערמת סלעים ענקיים, חלקם בקוטר של למעלה ממטר וחצי, אותה יש לעבור במינימום זמן. טיפוס גבעה - תחרות פשוטה יחסית, בה יש לטפס אל פסגת גבעה תלולה וארוכה. הניקוד ניתן לפי מהירות לסיום או כמה רחוק הגעת. מסלול המכשולים - מסלול ארוך יחסית המשלב אלמנטים שונים של עבירות, הניקוד על פי זמן. ''מלכודת הטנק'' - האבא והאימא של כל המכשולים בתחרות, קניון עמוק וצר, עם שישה בורות מים עמוקים מאוד. בדרך כל רק שניים או שלושה כלים מסיימים אותו. מנצח הכלי שצבר את הניקוד המשוכלל הרב ביותר לאורכה של התחרות.

התחרות:

הנסיך:

הנהג המתכנן והבעלים של הצפרדע הוא ברוך ''הדוכס'' טולדנו. ברוך נדבק בחיידק השטח לפני כחמש שנים, עת רכש מיצובישי פג'רו, לא עבר זמן רב וברוך נדבק. הוא הבין כי כדי לנהוג בשטח ''אמיתי'' צריך כלי ''אמיתי''. הוא קנה סופה ואז זה התחיל – כל חודש-חודשיים שיפור אחר. במקביל החל ברוך ללמוד ביסודיות את הענף, נרשם לתחרויות מקומיות, צבר ניסיון וידע והחל לחלום, שיום אחד הוא ינהג (וינסה לנצח) בתחרות הגדולה מכולן... כעורך-דין אמיתי, ברוך לא נתן לשום פרט לחמוק מעיניו, ובנה רכב שלדעת כל המומחים בענף אחד הטובים שנראו בארץ מאז ומעולם. לא נותר לנו אלא לאחל לו בהצלחה.

הנסיך:

הצפרדע:

הצפרדע התחילה את דרכה כסופה ארוכה, ומייד ברוך חתך לה את התחת. לאחר מכן התקין נעילות דיפרנציאל, יחסי העברה וסרן קדמי חזק מסוג דנה 44. בשלב השני הוא עבר לקפיצים מעל הסרן, דנה 70 אחורה ודנה 60 קדימה, טרנספר מחוזק ותיבת הפחתה נוספת. לאחר מכן התווספו סרני ריו אדירים, מנוע מפלצתי, גיר אדיר ומערכת מתלים שטרם נראתה כמוה בארץ. הרכב בשלב זה קבע שיא עולמי על רמפת ה- RTI. בשלב הנוכחי התווסף הגה אחורי, מנוע עוד יותר גדול וחזק, וכיול מחדש של המתלים. עוד על הצפרדע, ניתן לקרוא באתר הבית שלה.

הצפרדע:

עזרה דחופה:

התחרות אמנם בחינם, אבל ההובלה יקרה להחריד. לברוך דרושה עזרה כספית. ניתן לתמוך בתרומות או תמורת פירסום. פרטים נוספים אצל ברוך ב-bailaw@goldmail.net.il

עזרה דחופה:

קישורים מעניינים:




אתר הבית של הצפרדע
אתר ה- FOURWHEELER מגזין
האתר של עידו – בונה הצפרדע, תמונות במחלקת ה''טירוף''

תגובות

0 תגובות