שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה - דאצ'יה דאסטר, הר חורשן - יוני 2022

דאצ'יה דאסטר הינו כלי שטח מפתיע (את בעליו...), לכן יצאנו להדרכת נהיגה בשטח טרשי אותה העניק היבואן בהטבה מיוחדת ללקוחותיו, והמשתתפים נהדרים - תענוג בשטח.
כתבה מסכמת של הדרכה נהדרת עם טיפים לנהיגה בסיום
הדריכו: חיים זרזר וגיא זילברמן

1655720891967

הדרכות הנהיגה עבור הדאסטר אהובות עלינו במיוחד גם בזכות כלי הרכב שתמיד מפתיע ביכולותיו (מפתיע בעיקר את הרוכשים שטרם יודעים כמה יכולת יש לרכב הצנוע אותו רכשו) ואהובות גם בזכות המשתתפים האיכותיים שמגיעים להדרכות במטרה ללמוד ולהתנסות.
הדאסטר הוא רכב יוצא דופן בין שלל הג'יפונים ברכב. לצד נוחות מרבית על השבילים הוא בעל יכולות שטח לא מבוטלות כלל וכלל הבולטות מאוד בקטגורייה. ועם כל זה גם חסכוני בעלות הראשונית ובהחזקה. הרכב "מגהץ" דרכי עפר, מדויק בתגובות ויודע להתגבר על אתגרים שמרימים את גבתם של גדולים ויקרים ממנו המתפארים בטכנולוגיות על. היבואן הסומך על "המוצר שלו" וחושב שנכון יהיה להעניק לרוכשים את המתנה השימושית של הדרכת נהיגה שלח אותם ליום לימוד יחד איתנו באתר השטח.

1655720700125

והסיבה המשמעותית מבחנתי שההדרכות הללו מהנות ביותר היא הרוכשים של הדאסטר, כמו הרכב עצמו הם באו ליהנות ולא לעשות רושם על איש (אם כי יש לומר שהרכב נאה). הם רוצים לטייל מבלי למשכן את הבית ולכן כל פעם מחדש בהדרכות דאסטר אנו פוגשים אנשים - גברים ונשים, מבוגרים וצעירים, בשלל מקצועות שהמשותף לכולם הוא סוג של חן ועניין רב לנושא.

את אותם אנשים מיוחדים פגשנו בבוקר יום שישי בנקודת ההתחלה בהר חורשן, את היום התחלנו בשיעור העיוני שלווה בקפה ומאפה.

165572076493416557207655061655720766028165572076642016557207669711655720767543

שוחחנו על מערכות הרכב ועל עקרונות הנהיגה בכלל ונהיגת השטח בפרט, עמדנו על ההבדלים ביניהם וענינו על כל שאלה.

בתום ההתכנסות בחורשה המוצלת יצאנו אל לב השטח לתרגול. הציר שנבחר הוא ציר טכני ואתגרי מאוד ולרוב החברים מהווה מפגש ראשון עם השטח. נכון שהוא אתגרי מרובם המכריע של דרכי השטח אותם יפגשו בטיולים, אבל הוא מאפשר להתמודד עם הקיצון ולתרגל את המערכות והמיומנויות, אחת מהן התקפה במיוחד לצעירים בחבורה היא נהיגה בגיר ידני. לקשישים ביננו (וכמונו) הנהיגה בגיר ידני הייתה הראשונה וזו הטבועה בנו וללא מעט "חיות שטח" ותיקות אם הגיר אינו ידני הרי שאין מדובר בכלל בכלי ראוי. מי שילמד את השימוש בו בשטח, מובטח לו שישפר לאין ארוך את מיומנותו בכביש, עוד משהו להרוויח.

165572083368216557208342591655720699416

תרגלנו בחירת נתיב ושימוש נכון בגיר, כמו כן את השימוש במערכת הטרקשן של הרכב. התמודדות עם מדרגות ושיפועי צד, שימוש בתוואי השטח להתקדמות ולא פחות חשוב - היכן כדאי להימנע ממעבר ולחפש דרך עוקפת, בסופו של יום העניין לרוכש דאסטר הוא לא לכבוש את ההר, אלא לשתות כוס קפה עליו.

16557208929591655720888734165572088944816557208899841655720890540165572089108816557208914961655720892492

בשעות הצהריים סיימנו את המפגש שנתן לחבר'ה הצצה אל עולם השטח וכלים ראשוניים לצאת וליהנות ממנו עם הרכב החדש שלהם.

היה לחיים זרזר ולי גיא זילברמן כיף להכיר את המשתתפים ולהדריך אותם.
תודה למשתתפים, תודה ליבואן דאצ'יה דאסטר לישראל,
נתראה בשטח.

הרשם לדיוור מועדון

תמונות מהקבוצה של חיים

צילם: דותן הלוי והמשתתפים

image

מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

165575038695116557503881271655750388806165575039000416557503909741655750391721

סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

165575039238816557503929631655750393481165575039399716557503950371655750396086

image

165575044243716557504439581655750445497

העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

165575044626616557504471361655750447806165575044838616557504488991655750449881

image

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - אהוד

23 ביוני ב 07:22

נראה מקצועי ומצוין.
איך מצטרפים להדרכה הבאה?
חובה דאסטר? או כל רכב?

2

Ogash Ofer

23 ביוני ב 11:09

אורח/ת - אהוד כתב/ה:
"

נראה מקצועי ומצוין.
איך מצטרפים להדרכה הבאה?
חובה דאסטר? או כל רכב?

"
תודה על המחמאות!
קחשור להדרכות הנהיגה שלנו - אליהן אפשר להצטרף עם כל מותגי רכבי השטח:
https://www.4x4.co.il/i/4x4/trainings