לייף סטייל > טיפוח ובישום

יתושים המטרד של הקיץ

כך תתגוננו מפני עקיצות יתושים ותרגיעו את הגירוד

יתושים הם ללא ספק "ה"מטרד של הקיץ. הם מופיעים בכל מקום, מזמזמים בלי הפסקה, נטפלים וכמובן עוקצים. הם עד כדי כך טורדניים שממש לא ברור איך הם זכו ביום מיוחד להם, יום היתוש הבינלאומי, שיחול ב- 20 באוגוסט, בשיא עונת היתושים והעקיצות.

מה כדאי לדעת על עקיצות יתושים?

למעשה יתושים כלל אינם עוקצים, מי שעוקצות הן היתושות – נקבות היתושים. היתושות ניזונות בדרך כלל מפירות ומזונות עסיסיים אחרים, אך בשביל לייצר ביצים ולהטיל אותן, הן זקוקות לחלבון; ואת החלבון הן משיגות מהדם שלנו. בעת העקיצה, היתושה "מזריקה" אל תוך העור שלנו את הרוק שלה השופע באנזימים שמסייעים לה למצוץ לנו את הדם במהירות וביעילות. גוף האדם, מזהה מיד את "הפלישה הזרה" וכחלק מהתגובה האלרגית שהוא מפתח, הוא מפריש היסטמין – חומר שנמצא בכל רקמות העור והגוף, הגורם להתרחבות כלי הדם. כשכלי הדם מתרחבים, נוזל מתוכם מופרש מסביב לאזור העקיצה ומופיעה אדמומיות, אך יותר מהכל ההיסטמין מגרה את סיבי עצב העור ומעורר תחושת גרד חזקה.

עקיצות היתושים אם כן, הן חלק בלתי נפרד מעונת הקיץ, כשחלונות הבית פתוחים וחלקים רבים בגוף חשופים בשל הלבוש הקל, היתושים חוגגים עלינו והעקיצות מגרדות ולא נותנות מנוח. ככל שאנחנו מגרדים יותר, כך מופרש יותר היסטמין, נוצרת נפיחות ותחושת הגרד מחריפה. רובנו לא מצליחים להתאפק ולהימנע מלגרד, למרות שאנחנו יודעים שגירוד יתר עלול לפצוע אותנו ואף לגרום לזיהומים בעור.

לכבוד יום היתוש הבינלאומי, מומחי ההדרכה של FOREVER ISRAEL לא נשארים אדישים למטרד העקיצות ומציעים כמה טיפים ועצות להתמודדות עם עקיצות יתושים והרגעת העור המגורה:

· ראשית בדקו היטב את אזור העקיצה וודאו שלא נעקצתם מחרק אחר, שאינו יתוש. בדקו היטב שבאזור העקיצה לא נשאר עוקץ ובמידה וכן, הרחיקו אותו בעדינות. במידת הצורך העזרו בפינצטה.

· שטפו את אזור העקיצה במים קרירים וסבון וכך תרחיקו את שאריות הרוק של היתושה. פעולה זו יכולה להפחית את התגובה ההיסטמינית ולהרגיע את תחושת הגרד.

· המנעו מגירוד אזור העקיצה. אם אתם מתקשים לעצור את עצמכם מלגרד, הימנעו לפחות מגירוד העקיצה בציפורניים והימנעו מפציעת העור וזיהומו. פעולת הגירוד מעודדת הפרשה של עוד היסטמין ומגבירה את תחושת הגרד.

· הרגיעו את העור בעזרת ג׳ל אלוורה למריחה. הקפידו להשתמש רק בג'ל אלוורה מיוצב 100% וטהור, הזהה ביסודו לחלקו הפנימי של עלה צמח האלוורה. ג'ל האלוורה מסייע בהרגעה של גירויים קלים בעור, והוא אידאלי לשימוש בחדר האמבטיה וכן בערכת עזרה ראשונה. הוא מעניק לעור תחושה טובה ונעימה, אינו שמנוני ואינו מכתים.

· אלוורה בתרסיס. לעיתים קרובות האזור הפגוע רגיש מאוד וכואב למגע, כך שקשה למרוח עליו ג'ל/קרם מבלי ליצור גירוי. בנוסף, במקרים של התקלפויות, העור רגיש במיוחד לזיהומים שיכולים להיווצר על ידי מגע עם הידיים. פתרון מצוין למקרים אלו הוא שימוש בתרסיס אלוורה ללא מגע, או ספריי.

· הכירו את הפרופוליס. הצטיידו בקרם טיפולי ייחודי המשלב אלוורה מיוצבת ופעילה עם פרופוליס אורגני. שני הרכיבים מוכרים בפעילותם היעילה על העור: כושר החדירה של ג'ל האלוורה המיוצב, עם מרכיביו ותכונותיו האנטיביוטיות והאנטי ויראליות המגוונות של הפרופוליס, עושים נפלאות לעור מגורה, כמו גם בטיפול ביובש וסדקים בעור, כוויות קלות, עקיצות, גרד ואדמומיות.

· הצטיידו בתכשירי אלוורה ופרופוליס כאשר אתם יוצאים לטיולים ומתרחקים מהבית. שהות בטבע מזמנת לא פעם עקיצות יתושים, כמו גם עקיצות של חרקים אחרים, אלרגיות ורגישויות. תכשירי אלוורה ופרופוליס של חברת FOREVER יכולים להרגיע את העור במקרים אלו, מדובר במוצרים איכותיים ויעילים המיוצרים בתהליך ייצור בלעדי הנשלט כולו על-ידי החברה עצמה, משתילת הצמח באדמה ועד הפצת המוצר ללקוח.
מוצרי החברה זכו בחותם האישור מהמועצה הבין-לאומית למדעי האלוורה – IASC (International Aloe Science Council).

תגובות

0 תגובות