שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

עידכונים קרואטיה טרופי 2002 - היום השלישי והרביעי

הטירוף התחיל. לאחר תצוגה של הרכבים לצוותי הצילום ולמקומיים על גשר מעל אחד מנהרות קרואטיה, עברנו לנקודת הזינוק. כל הרכבים הסתדרו בשורה אחת על גבעה ולאחר שהצוותים סיימו לכוון את עצמם בעזרת מצפנים הם הוזנקו בירית אקדח. כל הרכבים פתחו בנסיעה מטורפת באזימוט של 215 למרחק של כ- 4 ק''מ כאשר בסוף הקטע התחיל השגעון....

קרואטיה טרופי 2002 - היום השלישי.

הטירוף התחיל. לאחר תצוגה של הרכבים לצוותי הצילום ולמקומיים על גשר מעל אחד מנהרות קרואטיה, עברנו לנקודת הזינוק. כל הרכבים הסתדרו בשורה אחת על גבעה ולאחר שהצוותים סיימו לכוון את עצמם בעזרת מצפנים הם הוזנקו בירית אקדח. כל הרכבים פתחו בנסיעה מטורפת באזימוט של 215 למרחק של כ- 4 ק''מ כאשר בסוף הקטע התחיל השגעון. הצוותים החלו לטפס על הר עם עליה מטורפת בין עצים ועם כמות אדירה של בוץ, כאשר אין שום רחמנות בין הצוותים וכל אחד רוצה כמובן להגיע ראשון למעלה וזה לא משנה אם יש רכב תקוע לידו או מעליו.

קרואטיה טרופי 2002  - היום השלישי.

לאחר העליה המטורפת המשיכו הרכבים לעבר נהר אותו היו חייבים לחצות פעמיים באותו היום ולהגיע לקו הסיום במהירות האפשרית. צוות פרדוקס הצליח בהתחלה, ובטיפוס ההר היה בין העשרה הראשונים, כמו גם שאר הצוותים הישראלים שהיו בעשיריה הראשונה, אולם בהמשך הם טעו בניווט ופיספסו מרשל. למרות הזמן הטוב - מקום רביעי - בגלל הטעות בניווט הם צנחו מעבר למקום עשרים.

שאר הצוותים הישראלים - אריק קולפניצקי סיים במקום העשרים לאחר שהתקלקלה לו הכננת והוא חבר יחד למיקי יוחאי שסבל מבעיית התחממות ברכב והם עזרו אחד לשני עד אשר מיקי יוחאי החליט לוותר על היום ולשמור על הרכב לימים הבאים ואריק המשיך עד הסיום.

המסלול היום היה קשה מאד ומספר משתתפים אחרים התהפכו , חלקם שברו את הרכבים במהלך היום, וחלק נתקעו עד אמצע הלילה עד אשר הגיעו לקו הסיום.

קרואטיה טרופי 2002 - היום הרביעי.

אם חשבנו כי היום הראשון היה קשה, טעות נפלה בידינו. מיום ליום הראלי נעשה קשה יותר ובוצי יותר. אין יום שלא חטפנו כמה שעות טובות של גשם שהופך את המסלול לבוצי יותר וקשה יותר למעבר. בגלל שרוב התחרות מתרכשת בתוך יערות קרני השמש לא מגיעות ולא מייבשות את האדמה, ויותר מזה ברגע שמתחיל גשם ביער הראות הופכת להיות כמו בלילה. לאחר ערב קצר של בדיקת הרכב ותיקונים קלים יצא צוות פרדוקס-פרוג'יפ ליום השני עם נחישות רבה לשפר את המיקום מאחר ובגלל שביום הקודם פיספסנו מרשל נפלנו בדרוג למקום 29.

קרואטיה  טרופי 2002 -  היום הרביעי.

שאר הצוותים הישראלים הוזנקו : אריק קולפניצקי במקום 15 (מכובד מאד), ומיקי יוחאי במקום 24 מאחר וגם הוא לא סיים את היום הקודם. את היום התחלנו בנסיעה אגרסיבית מאד כדי להדביק את הצוותים הראשונים והצוות התקדם יפה מאד בדרוג והצליח יפה מאד בניווט.

לאחר שעברו את המרשל השני, באחד המעברים שבר צוות פרדוקס-פרוגי'פ את הטרנספר של הסופה ועיקמו את הקפיץ הקדמי אך זה לא הרתיע את גיא רפאל שהחליט להמשיך בכל מצב, ולאחר אילתור מהיר בשטח המשיכו למרשל השלישי אליו הגיעו במקום ה- 14. כמה קילומטרים אחרי המרשל התעקם גם הקפיץ הקדמי השני ואז לאחר התיעצות קלה עם הצוות הטכני ועם מארגני התחרות לגבי אופי המשך המסלול, בוצעה החלטה קשה להפסיק את היום. לשאר הצוותים הישראלים לא היה יום קל יותר. מיקי יוחאי עשה טעות קטנה מאד בניווט ומצא את עצמו בתוך ביצה ענקית שם התעכב כ- 4 שעות עד שיצא, אך הוא לא ויתר והמשיך את היום כאשר הוא עוזר לעוד שני צוותים אחרים והוא הגיע לנקודת הסיום בשעה 12 בלילה. עוד בדרך נגמרו המצברים ברכב של מיקי והוא השתמש במצברים של הקבוצות האחרות אותם חילץ.

אריק קולפניצקי איבד את שתי הכננות שלו כבר בשלב מוקדם של היום אך הוא לא ויתר והמשיך ללא כננות. בהמשך כ- 5 ק''מ לפני קו הסיום נשבר לו האקס הקדמי, גם תקלה זו לא גרמה לאריק להפסיק את היום, והמשיך במסלול כאשר הוא התאחד עם צוות גרמני וביחד כאשר הם עוזרים האחד לשני עד קו הסיום. גם כאשר צוות החילוץ של אריק הגיע אליו למסלול הוא לא ויתר והחליט להמשיך עד קו הסיום אליו הגיע מעט אחרי 12 בלילה. בשיחה לאחר היום הגיע מוקי פרחיה(הנווט של אריק קולפניצקי) למסקנה ואני מצטט: '' הישראלים הם אנשי מדבר ולא אנשי יערות''. את היום הבא החליטו כל הצוותים הישראלים לנסוע קרוב אחד לשני ולעזור האחד לשני כדי שכולם יסיימו את היום וישמרו על הרכבים.

זהו להפעם, נמשיך לעדכן על הנעשה בקראוטיה טרופי...

תגובות

0 תגובות