שטח 4X4 > כתבות > טכני

הכנת רכב לחילוץ

אנחנו לא נתקע, נכון? כי אני לא רוצה שוב לאחר ... .
מה פתאום להתקע?! הרכב שלי לא נתקע אף פעם! מדובר בפאר הטכנולוגיה
ואז אני מוצא את עצמי מסביר לה(רק בשביל לעלות לעצמי את הביטחון הרעוע של...)
יש לנו פה נעילה מרכזית, רוחבית אחורית, צמיגי שטח מאאאד!!! אנחנו לא יכולים להתקע!!!
והיא רק נותנת בי מבט של רחמים ואומרת ספק לעצמה ספק לי ''חסר לו ששוב יתקע אותנו''

לא עוברת שניה ובום!!! רעש הסלעים שנינו מתנדנדים אני מסתכל לכיוונה והנה זה מתחיל... .

אנחנו לא נתקע, נכון? כי אני לא רוצה שוב לאחר ... . מה פתאום להתקע?! הרכב שלי לא נתקע אף פעם! מדובר בפאר הטכנולוגיה ואז אני מוצא את עצמי מסביר לה(רק בשביל לעלות לעצמי את הביטחון הרעוע שלי...) יש לנו פה נעילה מרכזית, רוחבית אחורית, צמיגי שטח מאאאד!!! אנחנו לא יכולים להתקע!!! והיא רק נותנת בי מבט של רחמים ואומרת ספק לעצמה ספק לי ''חסר לו ששוב יתקע אותנו'' לא עוברת שניה ובום!!! רעש הסלעים שנינו מתנדנדים אני מסתכל לכיוונה והנה זה מתחיל.... . ''אמרתי לך! נכון שאמרתי לך?!!! עוד פעם אתה והשטויות שלך...לא היה יותר טוב לנסוע דרך הכביש? אבל לא, אתה חייב ל''''קצר'''' נכון???'' בסדרת הכתבות הבאה אנחנו לא מתכוונים ללמד אתכם איך לא להתקע(שאנחנו נמנע ממכם את הכיף?) אנו נסקור כיצד להכין את הרכב לחילוץ בטוח יותר, מהיר יותר ויעיל יותר. כמו כן נביא דוגמאות לשיטות חילוץ בשטחים ומצבים שונים.

להורדת הקובץ לחץ כאן

הכנת הרכב ליציאה לשטח

הרכב כמובן צריך להיות תקין . שמן,מים בדקת? מידי פעם רצוי לבדוק את מצב החלקים המכנים כמו צלבים(חופש, גירוז=חלודה ) דרישפט, ציריות וכו'

נקודות ריתום/אוזני גרירה

חשוב מאוד!!! על הרכב צריכות להיות נקודות לעגינה בעת חילוץ. רוב הרכבים מגיעים עם ''אוזני עגינה'', ברובם האוזניים פשוט לא בנויות לחילוצים אלא לגרירה של הרכב אם אין לך אוזן/נקודת עגינה לך לאחד המשפרים ועשה לך 4 אוזני גרירה. האוזן אמורה לעמוד בפני לחצים שנגרמים מחילוץ(משקל הרכב שמוכפל בכמה וכמה בעת תקיעה) ומכות ממתיחת רצועת החילוץ. למה 4? למה לא 2? למה לא לעשות נקודה מקדימה ונקודה מאחורה? אם יהיו לנו 2 נקודות מכל צד נוכל על ידי רצועת רסן לחלק את הלחץ של המשיכה לחץ זה לא בריא לשילדה או לאוזני הגרירה.

להורדת הקובץ לחץ כאן

נקודות ריתום/אוזני גרירה

שאקלים

חורי האוזניים צרכים להתאים בגודל לשאקל בגודל בנוני או גדול, וכאן המקום לתת אזהרה חשובה ביותר!!! אצל משפרים מסוימים או ברשתות קיימים שאקלים לא מסומנים (ללא נתוני עמידה בלחצים השונים). אלו שאקלים שמיוצרים בדרך כלל במזרח, והם זולים בהרבה וגם הרבה פחות חזקים ועמידים לרוב מדובר בפלדה רגילה ולא בסגסוגות מיוחדות. מדובר בחייך אל תחסוך כמה שקלים ותסכן את חיי הנוסעים וחייך שלך. איך מחברים? לאחר שאכן בדקנו שהשאקל מסוגל לעמוד בעומסים הצפויים. יש לוודא, שהשאקל לא מולבש כך שהרצועה ואוזן הגרירה כלפי צדדי השאקל אלא כלפי הקטבים שלו. בעת סגירת הפין נסגור עד הסוף ואז נפתח חצי סיבוב(בעת המשיכה הרצועה יכולה לסובב את הפין ואז עם הוא היה סגור עד הסוף הוא ינעל בכוח.

להורדת הקובץ לחץ כאן

שאקלים

רצועות גרירה

שוב, גם כאן חשוב להדגיש מראש רצועת גרירה אמורה לעמוד בעומסים אדירים, אילתורים למיניהם או רצועות קרועות בחלקם (כל מיני קשרים שמחברים בין החלקים השונים), יסכנו את חייכם!!! לפעמים יש רק נסיון אחד לחילוץ. הרצועות התקינות באות בדרך כלל בצבעים ירוק, צהוב ואפור יש רצועות של חברות שונות שלא בצבעים אלא, שבהם כמו ברצועות שמסומנות על ידי צבעים יש מפרק טכני( עמידות בעומסים שונים, כושר הרמה וכושר נשיאה).

להורדת הקובץ לחץ כאן

רצועות גרירה

איך מחברים?

רצועת רסן

רצועת רסן זו רצועה (בדרך כלל היא קצרה יותר) שתחובר ל 2 נקודות עיגון, רצוי מאותו סוג של הרצועה המושכת(חוזק השרשרת כחוזק החוליה החלשה ביותר). למה רצועת רסן? רצועת הרסן באה להפחית מהעומס על השילדה (הלחץ מתחלק ל2 נקודות במקום ל1) ועל אוזני הגרירה.

להורדת הקובץ לחץ כאן

רצועת רסן

רצועת גרירה

כאמור רצוי שרצועת הגרירה תהיה באותו חוזק כמו רצועת הרסן, יש לוודא שהיא ללא קפלים כאשר היא מתוחה, לאחר שמתחנו את הרצועה נחזור אחורה ונשאיר לנו סרך עודף של כחצי מטר בערך לתנופת הרכב הגורר, אל דאגה רכבכם יעמוד במכה(אם הכל באמת בוצע כשורה ויש נקודות עיגון תקינות) במקרים קיצונים ניתן להגדיל את הסרח למטר ואפילו מטר וחצי. הצלחתם? נהדר(עד הפעם הבאה) לא הצלחתם? לא נורא לא להתייאש נסו שוב. נ.ב הכתבה מביאה דוגמאות בלבד יש עוד הרבה תרחישים אפשריים. אנחנו ממליצים לחסרי הנסיון מביננו לשאול וללמוד ממנוסים מהם ואם אין בסביבתך כאלה אל תתבייש זו לא בושה ללמוד קח קורס מקצועי יש כמה מדריכי שטח ברמה מאוד גבוה בארץ

להורדת הקובץ לחץ כאן

רצועת גרירה

להתראות בשטח !

תגובות

0 תגובות