שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סופו של המרצדס G?

מרצדס חשפה רשמית את דגם ה-GL, רכב שטח חדש שיוצג בתערוכות דטרויט בינואר 2006. בחברה טוענים, שהדגם החדש ייוצר במקביל ל-G האגדי.
על פי המגמות העכשוויות בשוק הרכב, לא בטוח שאמירה זו תחזיק לאורך זמן.

שוק רכבי השטח, או כאילו-שטח, שהוא יאפי בעיקרו, מושך היום חזק לכיוון של קרוס-אוברים: רכבי כביש בבסיסם, עם יכולות שטח מוגבלות. יצרניות הרכב הולכות עם המגמה הזאת, והכלים הקשוחים של פעם מפנים את מקומם לכלי רכב רכים יותר, שהדגש בהם הוא על יכולות הכביש. במסגרת מגמה זו, חשפה השבוע חברת מרצדס באופן רשמי את דגם ה-GL, הרחוק מאוד מרכב השטח ממנו לקוח השם: המרצדס G. עבור ג'יפאים רבים, ה-ג'י הוא סוג של חלום רטוב. רכב שטח קשוח שיודע גם לפנק, עם מערכת הנעה שמעבירה אותו בקלות על פני כל מכשול. ה-GL הולך לכיוונים אחרים.

הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת ה-ML וה-R, עם בסיס גלגלים ענק של 305 ס''מ. זה יאפשר מרכב עם שלוש שורות מושבים, שאורכו כחמישה מטרים. הרוחב יעמוד על 192 ס''מ, והגובה על 184 ס''מ. בזמן ששורת המושבים השלישית לא נחוצה, ניתן לקפל אותה בלחיצת כפתור ולקבל שטח מטען גדול. היצע המנועים יכלול שני דגמים של מנועי דיזל, בנפחים של 3200 ו-4200 סמ''ק, 224 ו-306 כ''ס בהתאמה, ושני מנועי בנזין בנפחים של 4600 ו-5500 סמ''ק, עם 340 ו-388 כ''ס. צפויות גם גרסאות של AMG. לכל המנועים מחוברת תיבת הילוכים אוטומטית עם שבע מהירויות. ההנעה 4X4 תהיה קבועה. דגמי ה-ECE יצויידו בהילוך כוח, ונעילות דיפרנציאל מרכזי ואחורי.

הרכב החדש יצויד במיטב הטכנולוגיות, כמו מתלי אוויר עם איזון אוטומטי, שיאפשרו מרווח גחון מקסימלי של 31 ס''מ, בקרת מהירות במורד, אביזרי בטיחות רבים ועוד. הייצור יתבצע כולו בארה''ב, שתקלוט כ-70 אחוז מכלי הרכב החדשים. בסוכנות הקרובה - בארץ הדוד סם - באביב 2006. בארץ הוא צפוי להופיע לקראת סוף השנה. לגבי ה-G, מקור בחברת מרצדס מסר שהייצור שלו יימשך בעתיד הקרוב. לדברי אותו מקור, ספק אם אוהדי ה-G יתלהבו מה-GL ולא יראו בו תחליף הולם לקופסה המרובעת האהובה עליהם. יש אפשרות שבעתיד יועבר ייצור ה-G, המורכב במפעלי שטייר באוסטריה - לרוסיה, שם יש לו קהילת מעריצים גדולה מאוד.

תגובות

0 תגובות