סיכום מסע חוצה כרמל - שבת, 27 במאי 2006

נפגשנו בתחנת הדלק בצומת עופר/כרם מהר''ל שמנו פנינו מזרחה חצינו את מושב כרם מהר''ל, צפינו מבחוץ בטירה העתיקה השוכנת על גבעה נישאה בלב המושב ומשם נסענו צפונה בבקעת מהר''ל לכיוון נחל חרובים...

הדריך: קובי יוגב

נפגשנו בתחנת הדלק בצומת עופר/כרם מהר''ל

בדרך ראינו נחש צפע אימתני חוצה בזריזות את השביל

וכן חוויאים (עוף דורס מקייץ) שדאו מעלינו. שילבנו להילוך כוח ממש בתחילת העלייה המקבילה לנחל חרובים מדרום וטיפסנו לאיטנו בדרך מקסימה לכיוון מזרח.

הפסקה עשינו בחירבת אום דרג',

נהננו מכוס תה צמחים בצל הזיתים. המשכנו לחרבת סומק ושם ראינו את בור המים וכן את הגתות ששימשו בעבר להכנת תירוש ויין. במקום התגלו שרידי בית כנסת יהודי מהתקופה הרומית אז היה במקום ישוב יהודי גדול.

טיפסנו לעבר קו פרשת המים של הכרמל

עליו עובר כביש דלית אל כרמל - צומת אליקים. קנינו פיתה דרוזית עם לבנה או עם שוקולד כל אחד והעדפותיו. משם ירדנו לצד המזרחי של הכרמל חצינו את אפיק נחל רקפת טיפסנו וטיפסנו ואז הגיע זמן... השקשוקה.

צפינו במצודת הבמה מעבר ליובל של נחל רקפת

ואז הצטרפנו לדרך נוף כרמל ואיתה הגענו למוחרקה - הצטלמנו מתחת לפסל אליהו הנביא, בקרנו באולם התפילה של הנזירים הכרמליתים, שמענו בקשב רב את סיפור המקום וכן על אליהו הנביא ונביאי הבעל ועלינו למרפסת לתצפית היקפית מהממת ביקר לכיוון מזרח.