שטח 4X4 > כתבות > שטח

אופנועי ים סי-דו : המון סוסים במים

יבואנית SEADOO מציגה את קולקציית קיץ 2006 ומבטיחה כרגיל מנועים חזקים וים סוער

אירוע פתיחת עונת אופנועי הים שמארגנת חברת אבניר, יבואנית סי-דו, הפך זה מכבר לשגרה מבורכת. המתכון פשוט ביותר: לאירוע נאספים עיתונאים מכל סוג ומין וביחד כולם פורצים בחגיגת מהירות וכוחות סוס, כמו ילדים המשתוללים במים. בדיוק כמו ילדים. החדשות העיקריות באירוע השנה היו העתקתו מהמיקום השגרתי באגם פארק דרום בתל אביב לחוף הרצליה, שם הים הפתוח סיפק את תאוות הגז של המשתתפים ונתן ביטוי לכוח העצום של כלי המשחית הימיים של סי-דו.

או, מאמא

פתיחת האירוע הייתה שגרתית ושמענו נאום ארוך על המותג וכוחו בעולם ובישראל, נאום אשר חמק משום מה מאוזני, אשר היו דרוכות למען לא יפספסו את הקריאה לקום ולאחוז בכידוני הכלים המגרים ששכבו על החוף. כאשר הקריאה נשמעה מיהרתי לעבר נשק יום הדין של סי-דו, RXP שמו. ומה הופך כלי שיט בולבוסי למראה לנשק יום הדין? מתמטיקה, רבותי. 215 כוחות סוס, שצריכים להתמודד עם 358 ק''ג, שזה משהו כמו קילו ושני שליש של משקל איתם צריך כל סוס להתמודד. יחס כזה אי אפשר למצוא בשום כלי רכב שנע בשטח.

או, מאמא

מזל שהיציאה מהחוף צריכה להתבצע באורח עדין ואיטי, אחרת הכלי המפלצתי היה מנסה להשליכני מעליו לעיניהם המשתאות (או המצפות) של כל באי האירוע. אחרי שובר הגלים כבר הרשיתי לעצמי לתת יותר בגז, אבל כדי לסבר את האוזן אסביר רק שלתת בגז פירושו על הכלי הזה לפתוח מקסימום חצי מצערת וגם זה לא לפרק זמן ארוך מ-5 שניות. נדמה לי כי אפילו לרגע מרטיט אחד הרהבתי עוז ופתחתי מצערת מלאה. אמא'לה. אחוז פחד ואימה חזרתי אל החוף ואחזתי בכידון של כלי ידידותי הרבה יותר. דגם GTI קיבל השנה מנוע ארבע פעימות ותוכנן מחדש, עם שוקע שמקורו בדגם GTX ההיסטורי של סי-דו. התוצאה היא כלי ידידותי וזריז שמייצר כמויות כיף היסטריות, למרות הספק זעום יחסית של 130 כוחות סוס. אין כאן את הכוח המתפרץ והמאיים של הטיל הבליסטי עליו רכבתי קודם, אך יש כאן זריזות היגוי וכוח מספק וידידותי – כן, שוב עולה המילה הזו.

דגמים ומחירים

כרטיס הכניסה לעולם הכיף של סי-דו הוא GTI שמחירו מתחיל מכמעט 62,000 שקל. נשק יום הדין, אותו RXP, יהיה שלכם עבור 82,000 שקל. ישנם עוד דגמים בעלי שלושה מושבים, או עם וריאציות שונות של אותו מנוע ליטר וחצי המשרת את כל הדגמים, אך פסגת ההיצע שייכת ללא ספק לדגם GTX Limited – דגם לשלושה רוכבים, עם 215 כוחות סוס, המאובזר בכל מה שניתן להעלות על הדעת (שזה מיתרגם לצידנית קירור, שעון חום לתא האחסון, ואפילו GPS עמיד למים של Garmin, כדי שלא תאבדו את הדרך מכורסי לדגניה). מחיר התענוג מגיע ל-95,000 שקלים – נסו למצוא 215 כוחות סוס ורשימת אבזור שכזו בג'יפ כלשהו. וגם אם תמצאו, הרי שג'יפ לא יכול לנסוע במהירות 90 קמ''ש על מים.

דגמים ומחירים

תגובות

0 תגובות