שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

דייהטסו טריוס - קטן מיפן

דייהטסו טריוס חודש לגמרי, אך בעיקר הפך לנאה ומושך ביותר. גם תג המחיר ממשיך לקסום. יצאנו לבדוק האם מדובר ביפיוף עירוני שיצליב על מדרכת הסופר, או שמא מדובר בכלי רכב שיכול ממש לרדת לשטח

אתר השטח הישראלי - יולי 2006

לא וכן. אלה התשובות לשאלות בכותרת המשנה, המוצגות לנוחותכם, גולשים יקרים, כדי לחסוך לכם גלילה מתישה עד לסיכום המבחן. אחרי ששמנו את עיקרי הדברים על השולחן אפשר להתחיל להלאות את מסכי המחשב שלכם בנתונים, אגדות עם, זכרונות ילדות, ושאר ירקות המרכיבים את הסלט הנקרא בפי העם ''מבחן דרכים''. אופס, נזכרתי בעוד מידע מתמצת: אהבתי את הטריוס הזערורי.

סרט - מבחן דרכים, טריוס

איך אתם אוהבים את השטח שלכם?

שועלי שטח אמיתיים מביטים בכלי רכב רכרוכיים דוגמת דייהטסו טריוס בבוז. בעיני אותם אנשי בוץ, בולדרים ופודרה, כלי רכב קטן, אופנתי ונטול הילוך כוח הוא צעצוע המיועד לצפונבוניות ובוודאי אינו כלי רכב הזכאי לשאת בגאון את הכינוי ''רכב שטח''. ובכן, טעות בידיכם, ידידי המאובקים. רכב שטח קונה את זכות קיומו ואת הזכות לשאת את הכינוי לאור השימוש המיועד לו ובעיקר לאור הגדרת המושג ''שטח'' בעיני בעליו. דייהטסו טריוס, מושא כתבתנו, זוכה בכינוי הנחשק בזכות ולא בחסד, משום יכולתו להגיע לסוגי שטח שונים ולנוע בהם היטב.

איך אתם אוהבים את השטח שלכם?

טריוס הוצג לעולם לפני כמעט עשור, כדי לענות לטרנד המתהווה של כלי רכב אופנתיים דוגמת טויוטה ראב4, שהציעו מראה דמוי SUV והנעה כפולה. בעולם הרחב הוצעו רוב הכלים הללו גם עם הנעה קדמית בלבד, כלומר, הציעו רק מראה אופנתי. דייהטסו, המוכרת בעיקר ביפן בתור יצרנית של כלי רכב זערוריים ונמצאת בבעלות חלקית של טויוטה, הצטרפה לטרנד, אך דווקא נושא המראה החיצוני לא זכה למענה הולם. טריוס היה בעל הנעה כפולה ומרכב גבוה יחסית, אך הפרופורציות לקו בחסר, בעיקר ממד הרוחב, שנראה כאילו זכה לביקור במלחציים טרם עזיבת שערי המפעל.

נראה כי ההנחיות שקיבלו אנשי דייהטסו בבואם לתכנן את הדור הבא היו ''ממש לא משנה איזה מנוע תרכיבו, או מה תהיה היכולת, עשו טובה, רק שיהיה יפה''. והם הצליחו. בגדול. מכל זווית בה תביטו על טריוס החדש יתגלה ברבור אמיתי. הפרופורציות, הקווים החטובים, תוספת הרוחב לעומת הדור הקודם – כולם הופכים את הברווזון לברבור אמיתי, הזוכה לתגובות חויוביות מכל כיוון ומכל שכבות האוכלוסיה. האפקט מתעצם עוד יותר כאשר היפיוף מגיע בצבעים בולטים כמו צהוב, או אדום, בניגוד לשחור שעטה רכב המבחן. בניגוד להנחיה הדמיונית שתיארנו קודם, חוץ מנושא היופי טופלו גם המנוע ומכלולים נוספים והטריוס החדש הוא ''יותר'' מהדור הקודם בכל תחום, באופן היותר ממצדיק את העליה במחיר. אפרופו מחיר, על התווית כתוב כמעט 139,000 שקל, שהם יותר ממחיר רכבי השטח הזולים בישראל (סוזוקי ג'ימני ופיאט פנדה), אך כמה רבבות שקלים פחות מהדבר הכי קרוב אל הטריוס מלמעלה – יונדאי טוסון. ויש מקום להזכיר כאן את הטוסון שהפך את שוק רכבי השטח הרכים על פניו, בזכות מהלכי שיווק מבריקים, אך גם בזכות תג מחיר שהיה זול משמעותית מהמתחרים, כך שעל הנייר לטריוס יכולת להניע את ההמונים לעבר אולם התצוגה של דייהטסו.

ברבור בשטח

הבהרה לגולשים: הכותרת המתחכמת שהובאה לעיל אינה מנסה לרמוז שהתברברנו בשטח עם הטריוס, אלא משהו על משקל הברווזון שהפך לברבור. אין זה כלי הרכב המתאים לשיטוט נטול פניות, למרות המחמאות שעוד תקראו על יכולתו בשטח בהמשך. צריך לתאם היטב את הציפיות מכלי הרכב טרם הירידה לשטח עם הטריוס. יש כאן מרווח גחון בן 20 ס''מ, לידיעת אנשי הפג'רו קינג ויש כאן מערכת העברת כוח טיפשה, אך יעילה להחריד, שיודעת להעביר את הכוח לארבעת הגלגלים, בלי תירוצים. עוד יש כאן גחון שטוח, אך נטול כל מגן על אברים רגישים והמון פלסטיקה מסביב – צריך קצת קוסמטיקה כדי להיות יפה.

ברבור בשטח

ומה כל זה יודע לעשות? ברור לכל שהבולדרים של רמת הגולן נמצאים מחוץ לתחום ושבילי קק''ל כבושים היטב הם הזירה ההולמת את הטריוסאים, כפי שברור שבוץ עמוק ישאב את החגב הזה ללא כל מאמץ. מה שפחות ברור למי שאינו קורא היטב את דף הנתונים היא היכולת בשטח חולי. משקל זבוב של פחות מטונה ורבע המונע על ידי 1.5 ליטר עם 104 סוסים, יודע לרחף היטב בחול רך, בזכות מערכת העברת כוח יעילה ובזכות מתלים קשיחים למדי, השומרים על הגחון הנמוך מפני מפגשים בלתי מתוכננים עם הקרקע.

בנהיגת שבילים מתונה – שטח המחיה הטבעי של היצור, להזכירם – הקשיחות דווקא מפריעה לנוחות הנסיעה, אך לא במידה מטרידה. גם כאן אין כל טענות על כוח מנוע, אלא רק מעט על רעש מצדו, כאשר ממש לוחצים על הדוושה. ואם נוהגים בו כמו שאתם, הלקוחות תנהגו, ולא כמנהג כתבי רכב גסי לב ורגל ימין, הרי שאפשר להגיע עם הברבור העירוני הרחק לעומק השטח, כדי לצפות בפריחה, לצוד בעדשת המצלמה נחליאלי תועה, או להסתכל לעדר כבשים בלבן של העין.

כאילו שטח, אבל בקטן

אחרי שהשתעשענו קצת בנהיגת שטח עם טריוס, פנינו להיכן שהוא באמת יבלה – משעולי הכרך. אנחנו הרי יכולים לשעשע עצמנו ארוכות עם המחשבה שכלי רכב שכזה באמת ישוטט בשטח, אבל למרות שיש לו יכולת טובה ואפילו טובה ביותר בחול, הרוכש הממוצע לעולם לא יבקש ממנו יותר מלטפס מדרכות. כך זה אצלנו בישראל, וכך זה ברחבי העולם, עובדה. עם ארבעה מטרים וסיגריה המפרידים בין הטמבונים, אין בעיה להשחיל את טריוס לכל חור. למרות העליה בממד הרוחב עדיין אנו מדברים על פחות מ-170 סנטימטר, שיצליחו להתמודד עם הנבזה שבחניוני הקניונים. ארבעה מבוגרים יכנסו לטריוס בנוחות רבה, עם מקום מספק גם לרגלים ארוכות מאחור. הריפוד בפנים קודר למדי, אך אלו הציפיות באזור הזה של תג המחיר, מה גם שניכרת השתדלות עם חיפויי ''אלומיניום'' פה ושם ועיצוב פרקטי ונאה לכל הסביבה.

כאילו שטח, אבל בקטן

ברווזון שהפך לברבור

אז מה עוד אוכל לגלות לכם, גולשי היקרים, אחרי שגיליתי את הקלפים כבר בכותרת המשנה? הבה נבדוקה: יפה, מתומחר היטב, עשוי היטב, רועש אם מתעקשים, ויודע לקחת משפחה לשטח רך. אמרתי, נכון? טוב, אז נבואה קצרה: יש לו לטריוס צירוף יפה של תכונות טרומיות, מראה מושך ותג מחיר שיכולים להפוך אותו ללהיט חם. וטיפ קצרצר ממש לסיום: תג המחיר הבסיסי מוצמד לגרסה בעלת חישוקי פח מכוערים למדי, שממש אינם הולמים את הבונבון, אז עשו לעצמכם טובה, שברו עוד חזרזיר מקרמיקה ותנו ליפיוף את חישוקי הסגסוגת ההולמים אותו. היה שווה לקרוא עד הסוף?

ברווזון שהפך לברבור

תגובות

21 תגובות

1

Ogash Ofer

24 ביולי 2006 ב 10:56

מפחיד בעיר...

עכשיו כולם יודעים - מפחיד לנסוע עם הג'ינג'י בעיר אבל בשטח - עושים חיים (ובמיוחד הסיבוב המרשים עם הטריוס שצולם יפה בסרט)

2

צח

30 ביולי 2006 ב 00:04

ללא ספק רכב יפה ביחס לטריוס הישן

ללא ספק רכב יפה ביחס לטריוס הישן

3

jacko1953

08 באוגוסט 2006 ב 21:21

טריוס

נסעתי בטריוס לצערי הוא לא צולח דיונות, אלא אם כן אולי הייתי מוריד לו לחץ אויר ל15 , ובנסיעה רגילה אין לו יכולת עקיפה משהו , לעומת זאת הוא הרבה יותר רך ונעים מהגימיני הקופצני.

4

ליאור קרלינסקי

02 באוקטובר 2006 ב 11:11

כתבתם הנעה 4 X4 קבועה אז מה זה הכפתור ???

5

רני פלג

03 באוקטובר 2006 ב 09:00

הכפתור הוא נעילת הדיפרנציאל המרכזי

6

רפי ג

29 באוקטובר 2006 ב 03:47

טריוס בדיונה

היי
ללא הוצאת אויר, לסביבות 10-12 P.S.I, גם סופה בקושי תזוז בדיונה תחוחה ודאי וודאי במעלה הדיונה.
הוצא אויר והטריוס יטוס בדיונה.

7

eli7

26 בנובמבר 2006 ב 22:07

איזון גלגלים

יש בעייה עם איזון גלגלים, במיוחד אלה ששידרגו לגלגלי מגנזיום
בנוסף, נראה שהטריוס קצת מגמגם במעבר מהילוך שני לשלישי.

8

Brauner

23 בפברואר 2007 ב 00:19

יש לרכב מצב 4X4 חזק...?!?

אני לא יודע אם "מצב 4X4 חזק" זה ביטוי המדויק אני פשוט חדש בתחום של 4X4, אבל אני יודע שלרכבי שטח יש שתי מצבים של 4X4...
אני יודע שלנד רובר (דיפנדר) נמצא במצב 4X4 קבוע אבל יש מוט שאתה יכול לעבור למצב "4X4 חזק" זה קיים גם בדייהטסו טריוס?...

9

1814

28 במרץ 2007 ב 14:58

התשובה כנראה לא

יש לו כפתור של נעילת דיפרנציאל אבל כמו שהסבירו לי בסוכנות זה רק "כאילו" נעילה .
פשוט זה כפתור שעוקף את מחשב הרכב וגורם לחלוקת כח שווה לכל ארבעת הגלגלים. פרט לזה יש לו גיר אוטומטי כמו ברכב פרטי , ללא הילוך כח ואפילו לא מצב SNOW או POWER שיש לחלק מהמכוניות.

אגב , ניסיתי את הכפתור וזה פשוט עובד.
כשהייתי עם שני גלגלים עמוק בבוץ ומים והוא לא כל כך רצה לצאת מזה , לחיצה על הכפתור והוא פשוט "קפץ" החוצה בקלילות מפתיעה.

מקווה שעזרתי.אני ממש טירון בשטח אבל יש לי כזה רכב ואני שמח לשתף בחוויות שלי.

10

1814

28 במרץ 2007 ב 15:03

לעופר - בחוף הים הוא מתרוצץ חופשי

גם בלי להוריד אוויר.
אולי החול עדיין קשה אחרי החורף אבל הוא התמודד עם זה בלי בעיה.
באמת אני צריך לקחת אותו לצאלים או לאזור ניצנים.
אם אעשה זאת - ארשום לך מה יצא מזה.

11

אורח/ת

11 בדצמבר 2007 ב 05:58

יציבות

שלום רב,

אישתי התלהבה מהטריוס והיא תיסע בעיקר בעיר. מה רמת היציבות של הטריוס בכביש?
נאמר לי שהטריוס הישנות לא היו יציבות בגלל רוחב סרנים צר לעומת הגובה. האם יש בזה משהו?
איציק

12

אורח/ת

09 ביולי 2008 ב 18:48

ל12 איציק

היום אני עם טריוס 2008 והיה לי לפניו את הדגם הישן . אכן יש הבדל גדול בין שני הדגמים .גם בגודל גם ביציבות .למרות ששניהם נקראים טריוס . החדש זה רכב אחר לגמרי . מאוד מרוצה !!!! חיים .גן יבנה

13

אורח/ת

01 באוקטובר 2008 ב 20:52

מעלה יאיר

הטריוס היה בין רכבי השטח הבודדים שעשו את מעלה יאיר בעליה. איך זה בתור רכב שטח תחרותי, בלי מרכאות?

14

ofirb

25 באוקטובר 2010 ב 15:31

בתור מומחה לדיונות אתה צודק

15

gilizil

28 באוקטובר 2010 ב 20:59

לא ידעתי ששפני סלע אוחזים במצלמה

כשקוראים לך יואב קווה אחד שמבין קצת בנהיגה ורכבים ושהרכב לא שלך אלה של החברה  ולא ממש אכפת לך אם יגרם נזק או משהו כי החברה תתקן ותעשה הכל בשביל כתבה כזו זה לא חוכמה לעלות את מעלה יאיר

16

onz1

28 באוקטובר 2010 ב 23:19

לא ידעתי ששפני סלע אוחזים במצלמה

לפי מה שקראתי בפורום באתר ג'יפולוג הוא שמר על הרכב  קרא במיוחד את תגובה 15
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=13663

17

gilizil

29 באוקטובר 2010 ב 09:17

לא ידעתי ששפני סלע אוחזים במצלמה

היי
שלא תבין לא נכון אני יהיה הראשון שהצטרף לטיול שיעלו את מעלה יאיר למרות שהיום הוא כבר לא משימה כזו קשה. אחרי שישרו שם את המדרגות.
ואני נכיר לפחות עוד שני חברי מועדון שאולי ישיגו אותי וירשמו לפני.
 

18

gilizil

29 באוקטובר 2010 ב 09:19

לא ידעתי ששפני סלע אוחזים במצלמה

מכיר

19

leornevo

01 במרץ 2018 ב 01:06

אחרי כ5 שנות נהיגה עם טריוס וסיום קורס מדריכי שטח של וינגייט איתו אני יכול בהחלט לכתוב שהוא מסוגל להרבה יותר משבילי קק"ל, הוא עלה דיונות ארוכות בקיסריה ובמאגר מנשה,  (עם הורדת אוויר ל 12-14), עבר עשרות פעמים והוביל שיירות בעומק השלולית הגדולה בציפורי בזכות נקודת שאיבת האוויר הגבוהה שלו, עלה מדרגות בחורשן בזכות עבודות מע"ץ ושמוש בצמיגים איכותיים של 50:50 מתוצרת יוקהמה או מקסיס או טויו ועלה עשרות פעמים את העליות התלולות מנחל תבור לכוכב הירדן, נחל סמך אל-על למסלול האדום המסומן "עבירות קשה" עד לקונטאר וכנף  ומסלולים נירחבים בנגב (לא ניסיתי את המעלות כי להם הוא לא אופטימלי בלי הילוך הכוח) וחבר לשבור את הפלסטיקה, בקיצור היה רכב מעולה וכאשר נהג אוטובוס פגע בו מאחור קניתי מיד דגם 2011 שמגיע עם מזגן משופר ליושבים מאחור, כפתור בקרת ירידה שעוד לא נוסה וכמובן כפתור הבקרה האורכית שמיועד בכניסה לכל שטח) ,, גם בטיולי אתר השטח עם הדר לפני כמה שנים עשינו מסלולים מכובדים עם חציית נחלים וערוצים יבשים. (כאחד שנוהג גם בלנד קרוזר ופראדו יש מסלולים שרוחבו הצר של הטריוס היה ביתרון במסלולים צרים בגליל בין קיר מצד אחד ומתלול בצד השני ).. היום הוא ממש להיט כרכב שטח ראשון למשפחות עם ילדים קטנים

20

אורח/ת - חיים

06 בדצמבר 2020 ב 21:36

שאלה
מתי לוחצים עלכפתור הדיפרנציאל, אשר נמצא בצד השמאלי של ההגה, בנסיעה רגילה או בשטח? האם המנורה של הדפרנציאל אמורה להיות דלוקה בנסיעה רגילה?

21

Ogash Ofer

07 בדצמבר 2020 ב 09:02

אורח/ת - חיים כתב/ה:
"

שאלה
מתי לוחצים עלכפתור הדיפרנציאל, אשר נמצא בצד השמאלי של ההגה, בנסיעה רגילה או בשטח? האם המנורה של הדפרנציאל אמורה להיות דלוקה בנסיעה רגילה?

"
נעילת דיפרנציאל מרכזי בטריוס רק בנסיעה בשטח ובעיקר בחול, בוץ, ובטיפוס בשטח טרשי.
אין לנסוע עם דיפרנציאל נעול על הכביש!
(המנורה צריכה להיות כבויה)