שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ניסאן Nissan קשקאי הושק בישראל

חברת ניסאן מציעה לצרכן הישראלי עוד מוצר עם שם שובר שיניים. לעיצוב ולמחיר קל יותר להתרגל

בין עשרות האופנועים שהוצגו בתערוכת גלגלים, אפשר היה למצוא גם השקה מקומית לרכב שטח מאוד מעניין. ניסאן קשקאי, שנוצג אשתקד בעולם, הגיע ארצה ונכנס לפלח שוק שהפך חם למדי. קטגוריית רכבי השטח הקטנים, בה הפיח יונדאי טוסון חיים לפני כשנתיים, הפכה פעילה למדי ומהעוגה שגדלה נהנים כעת כמעט כל היבואנים. יבואנית ניסאן דווקא לא הצליחה בעבר לנגוס מהעוגה בעזרת X-טרייל, אך קשקאי אמור לשנות את התמונה, אם יצליחו אנשי קרסו ללמד את הישראלים להגות את השם (בניגוד למה שקרה עם הפאת'פיינדר).

אז מאיפה בדיוק הגיע השם המוזר? QASHQAI נקרא על שם שבט נוודים שוכני מדבר ליד הרי הזאגרוס בדרום מערב איראן. אם נשים רגע את השם בצד, הרי שקשקאי מעוצג באורח נאה וספורטיבי שבוודאי ייצור תשומת לב ראויה. הממדים סבירים לקטגוריה, גדולים מספיק, אך אינם מאיימים. עם בסיס גלגלים באורך 263 ס''מ ואורך כללי של 432 ס''מ הוא מתברג בצד הקטן של קטגוריית הקטנים. מרווח הגחון מספק ביחס לקטגוריה – 20 ס''מ, אך יש לזכור שהגחון רך ופגיע ולא יתאים לשימושי שטח קשים. כך גם מערכת ההנעה הכפולה, המפעילה את הגלגלים האחוריים רק כאשר יש צורך. אגב, קשקאי יימכר גם (או בעיקר) עם הנעה קדמית בלבד.

המנוע של קשקאי הוא בנזין בנפח 2 ליטר, עם 140 סוסים, המועברים דרך תיבת הילוכים רציפה (עוד נושא קשה לעיכול בישראל). בעתיד תגיע ארצה גם גרסת דיזל (2 ליטר), עם תיבת הילוכים אוטומטית סטנדרטית? ניסאן קשקאי מוצע עם תג מחיר אטקרטיבי, המתחיל מ-151,000 שקלים, עבור גרסת ההנעה הקדמית הבסיסית. עבור גרסת ההנעה הכפולה תשלמו כ-170,000 שקלים ועבור גרסה זו ברמת פאר גבוהה ישאבו מארנקכם 195,000 שקלים.

תגובות

0 תגובות