שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פייקס פיק, הגרסה האיטית

פולקסווגן טוארג הוא המנצח במרוץ טיפוס הגבעה, בקרב כלי הרכב הסטנדרטיים. טוארג מסתדר יפה גם בלי נהג – גרסת ''סטנלי'' מופיעה ברחבי העולם

אחרי שסיפרנו לכם שפסגת פייקס נכבשה השנה על ידי מפלצת מיפן וכלי רכב בעל איזשהו קשר לסוזוקי גרנד ויטארה, הגיע הזמן לספר כמה זמן לוקח לכלי רכב סטנדרטי לטפס למעלה, מרחק 12.4 מייל. המנצח הכללי של הארוע העפיל בטיפהלה יותר מ-10 דקות, פולקסווגן טוארג סטנדרטי (מנוע V10 דיזל, עם יותר מ-300 כוחות סוס, להזכירכם) עשה זאת ב-13:17:70. הנהג הוא ריאן ארסיארו והוא הוביל שלושה טוארגים שכבשו את הפודיום, שניים מהם שוברים את השיא בן 7 השנים לרכב דיזל (13:34:63).


המפלצת מפייקס פיק

גרסה אחרת של טוארג ממשיכה לעורר עניין מסביב לעולם. מדובר ב''סטנלי'', הטוארג שעשה היסטוריה כאשר עמד באתגר הגדול של DARPA – תחרות הדגמת טכנולוגיית רכב אוטונומי, אשר ערך משרד ההגנה האמריקני. סטנלי היה כלי הרכב הראשון אשר הצליח לעבור מרחק של 212 מייל ללא נהג וללא כל התערבות חיצונית. סטנלי עמד במשימה בזכות כוח מיחשוב רב עצמה, אמצעי חישה מתוחכמים והרבה אינטליגנציה מלאכותית. סטנלי מופיע כיום ברחבי העולם במוזיאונים טכנולוגיים שונים, למשל החודש הוא בסינגפור, בספטמבר ביוהנסבורג ומדצמבר ועד פברואר הוא ישהה במוזיאון הגרמני במינכן. קפצו לבקר.

תגובות

0 תגובות