שטח 4X4 > טיפ שטח > טיפ טכני

נהפוך הוא

מה לעשות כאשר המנוע שלכם מרים ידיים ורותח? הפעילו את החימום וצפו במד החום חוזר לשפיות. ואם אינכם מאמינים, אתם מוזמנים לנסות גם עם מנוע בריא לחלוטין

ראלי באחה ישראל התקיים באחד הימים החמים ביותר שידע הקיץ הנוכחי. בתנאים מתישי אדם ומכונה אלה רכבתי במורד הערבה על גבי אופנוע והרהרתי עמוקות בנושא המתבקש: התחממות. פשוט, כאשר רוכבים על אופנוע יש המון זמן למחשבות להתרוצץ בתוך הקסדה, מעל חום של 40 מעלות ממילא מתחילים להזות ובנוסף בכל פעם שפתחתי יותר משליש מצערת התחיל המנוע מתחתי לצלצל כאילו היה גרינגו אמריקני, אשר מטפס על צריח הכנסיה בסרט בורקס מקסיקני חם ומיוזע.

טוב, אז לאופנוע אין יותר מדי עצות למקרה התחממות, חוץ ממהירות גבוהה וסל''ד בינוני ומעלה (כדי לתת למנוע לפעול ללא עומס, לתת למשאבת המים להסתובב במהירות גבוהה ולאפשר לכמות גדולה של אוויר לעבור דרך הרדיאטור. אבל מכוניות יש פטנט קטן ובריא, אשר יכול להוציא אתכם מן השטח עם מנוע מתפקד – הפעילו את החימום.

הכיצד? מערכת החימום של המכונית שלכם פועלת בעזרת רדיאטור קטן, אשר דרכו עובר אוויר המתחמם בעזרתו האדיבה של נוזל קירור המנוע הלוהט. מנוע תקין אינו אמור להתחמם, גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים התוקפים אותנו בקיץ הישראלי, אך במידה והמנוע התחמם, הפעלת מערכת החימום ובחירה במהירות המאוורר הגבוהה ביותר תייצר כוח קירור נוסף, אשר יכולה להיות ההבדל בין תקיעה לבין צפיה רומנטית בשקיעה.

תגובות

5 תגובות

1

Ogash Ofer

22 בספטמבר 2007 ב 21:19

פותחים חלונות ומפנים את הפתחים הצידה

שחם לרכב אין ברירה אלא להישתתף איתו בחום!
אחרת המנוע ילך ואז לנהג יהיה הרבה יותר חם.
ואפשר גם לעצור בצד ולשמור על 3,000 סל"ד, וכך המאוורר של הרדיאטור הראשי מסתובב מהר ואין עומס על המנוע. לאחר כ-5 דקות הטמפרטורה של המנוע תרד חזרה לכ- 90 מעלות.

2

eyali0001

03 בנובמבר 2007 ב 22:52

אחלה טיפ וזה גם עובד בגדול (מנסיון)

רק לא להשאיר שוקולד ליד פתח המזגן...

3

מייקמ

08 ביולי 2008 ב 18:32

בשביל זה יש שעון חום עם זמזם שמתריע

שווה כל שקל השקעה חד פעמית ואין צורך יותר להסתכל כל הזמן על שעון החום המקורי של הרכב. פשוט קונים את המערכת שכוללת שעון חום דיגטלי כולל זמזם חזק כולל חיישן שמתחבר למנוע כולל אחריות לשנה בקיצור הפיתרון הטוב היותר שקיים בשוק. ניתן לראות ולהרכיב במוסך אודי מזרחי ברחובות 089410839 עולה 600 שח

4

אורח/ת

23 באוגוסט 2008 ב 21:06

האם לדומם או לא - מנוע רותח?

5

Ogash Ofer

23 באוגוסט 2008 ב 22:54

לא מומלץ לדומם מנוע רותח

יש לעצור בצד הדרך.
יש לכבות את המזגן.
יש לבדוק את גובה המים דרך מיכל העיבוי - ולהוסיף מים (אם חסר - וסביר שכן) דרך מיכל העיבוי.
יש לשמור על סל"ד גבוה של המנוע (כ-2,000 סל"ד) על מנת שהמאוורר יסתובב מהר וימשוך הרבה אוויר דרך המצנן - רדיאטור.
אפשר לצנן את הרדיאטור באמצעות שפיכה של מים מעליו או מקדימה.
שים לב כי:
אסור לשפוך מים ישירות על המנוע.אסור ואפילו מסוכן לפתוח את המכסה של הרדיאטור (בלית ברירה יש לעשות זאת באמצעות כפפות וכיסוי עם מגבת של הפקק - הפקק יכול לעוף מהלחץ וכן קיטור עם מים רותחים יפרצו החוצה ויכולים לגרום לכוויות חמורות).