שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

סנגיונג קיירון - מעל ומתחת לעיצוב

קיירון, רכב השטח הבינוני במידותיו של סנגיונג עבר עדכון קל - גם במחיר - והגיע אלינו לבדיקה מחודשת. עוד הצצה על קנקן מעוצב ועל תוכן נטול יומרות. צילם: רני פלג

זמן עושה טוב לחריגים. הילד הכי מופרע של הכיתה הופך לאחר 30 שנים לבורגני ממוצע, היפהפייה הופכת לעקרת בית כבויה ומכונית העל של פעם לשגרה משעממת. טוב, בעצם כל הדוגמאות לעיל עסקו בהרעת תנאים, אבל עצם החריגות מעמידה קשיים וסנגיונג קיירון, שעבר מתיחת פנים קלה, הוא דוגמה טובה. כאשר פגשנו בו לראשונה לפני יותר משנה הגדרנו אותו כזעקה לתשומת לב. מעניין כיצד בעזרת כמה שינויים קלים בחזית ובפנסים מאחור התקרב רכב השטח הקוריאני למיינסטרים בצורה נינוחה ומקובלת.

ויש עוד כמה שינויים: תיבת ההילוכים האוטומטית ניתנת לתפעול ידני גם על ידי מתג על בורר הילוכים וגם על ידי מתגים על ההגה. בפגישתנו הקודמת עם קיירון התלהבנו מיחידת הכוח, אך תמהנו על עצלות ברורה ומופגנת ביציאה מהמקום. שינויים בדוושת התאוצה ובמגדש הטורבו אמורים לטפל בדיוק בבעיה זו. ועוד שינוי מהותי: תג המחיר גולח ברבבת שקלים והסכום המוצג בו כעת הוא 204,000 שקלים.

מפגש מחודש

עבור מי שהחמיץ את הפרקים הקודמים, נזכיר את תמצית הסיפור: סנגיונג היא יצרן רכב קוריאני זעיר במונחים עולמיים, אשר נרכש בעבר על ידי הענק דייהו (היום שברולט קוריאה) ונמלט בחזרה לעצמאות וכיום מתמקד ברכבי שטח בעלי עיצוב ייחודי (ואמירה זו הייתה מעודנת ביותר). קיירון הוא מחליף המוסו, אח קטן לרקסטון הגמלוני, אח גדול לאקטיון הספורטיבי והשובב. יש לציין עוד כי לכל דגמי סנגיונג מפרט שטח מלא, הכולל שלדת סולם חסונה והילוך כוח.

מפגש מחודש

איני יכול לתאר במלים מדויקות את השינויים החזותיים שעברו על קיירון, אך עובדה היא כי קיירון נאה יותר (בעיני הפרטיות) כיום. יש לו עדיין צללית מרובת קווים ופיתוחים ומראה בולט ולעתים אף מצועצע, אך הוא בפירוש מתקבל יותר על העין. גם בתוך תא הנוסעים קווים רבים והשתדלות יתר של מחלקת העיצוב. התוצאה נאה ומאורגנת היטב, כאשר ההסתייגויות הן מהשחור הקודר השולט בתא הנוסעים ומהשעון שנפל חלל להשתדלות העיצובית והפך בלתי קריא.

תא הנוסעים מרווח ביותר, עדות לכך שמדובר ב-SUV בגודל מלא ולא בגרסה מוקטנת. לנוסעים מאחור יש מרווח רב לרגליים ולידיים, המושבים מלפנים נוחים, מאחור המושב מעט שטוח לטעמי. מלפנים נהנים הנוסעים ממספר מספק של תאי אחסון, מאחור יש מקום אחסון שימושי מתחת לספסל, אך אפשר היה להפכו לשימושי יותר על ידי חלוקה למגרות, או תחימה כלשהי. החלונות הכהים והקטנים אולי נראים טוב מבחוץ, אך מבפנים הקיירון משרה אווירה מעט קלסטרופובית. הראות בעת נסיעה לאחור מוגבלת ביותר.

שקט בכבישים

על פי המידע שהועבר לי טרם המבחן, מקצה העדכונים שעבר על קיירון לא הגיע אל מערכת המתלים. מעניין, אך מערכת המתלים העבירה הרגשה שונה לחלוטין מאשר במפגש הקודם. הרכות הרופסת הוחלפה בהרגשה מוצקה הרבה יותר. על גבי אספלט עירוני ומחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה ואפילו כאשר מעלים את הקצב לא מתפתחים נדנודי מרכב מוציאי חשק.

שקט בכבישים

עדכוני המצערת והמגדש הופכים את יחידת הכוח הטובה מאוד להרבה יותר ידידותית למשמש, עם כוח זמין מהרגע הראשון ועד למהירויות תלת ספרתיות. לתיבת ההילוכים 5 יחסי העברה, מעט ארוכים, אך ללא פערים משמעותיים, אשר מוחלפים ברכות חמאתית ובשקט מופתית. שאון המנוע מורגש רק אם החלונות פתוחים, או אם גורמים למנוע לבלות קרוב מדי אל הקו האדום שבמד הסיבובים. בשאר הזמן מייצר הקיירון חוויית נסיעה נינוחה ונעימה, המורכבת ממתלים סופגים, בידוד רעשים מעולה וחלקות פעולה ראויה לציון של המנוע ותיבת ההילוכים. לתיבה מתגים לתפעול ידני על מוטו ההילוכים וכפתורים על ההגה, אך הם מעבירים את פקודות הנהג באיטיות מופגנת ולמעשה אינם ממש מועילים (כמו כל המקרים של טיפטרוניק ודומיו – אם תשאלו לדעתי הפרטית).

מתח בשטח

לקיירון מפרט שטח מלא. יש לו שלדת סולם והילוך כוח, אך הוא סובל ממרווח גחון צנוע ומריבוי פלסטיק פגיע בחזית ובירכתיים. לאחר הגבלות אלה הקיירון יכול להפגין יכולת בשבילים כבושים, שם הוא יודע לגהץ ולנוע בנוחות נעימה. בשטח חולי הוא יכול לנוע היטב, עד שמתמצה מרווח הגחון ושתי הטונות נשכבות על הבטן הרכה ומתחילות לנפנף גלגלים. בשטח חולי יש להיזהר גם מקוליסים עמוקים ומתלוליות מזדמנות.

מתח בשטח

בשטח טכני יש לסמוך היטב על מיגון הגחון המלא שכן אבנים מזדמנות יכולות לפגוע בו. מהלך המתלים טוב למדי ויש לקיירון יכולת לנוע גם בסביבה עתירת הצלבות. במפגש הקודם נהנה הקיירון ממערכת בקרת משיכה יעילה, שעשתה נפלאות ליכולת התנועה בשטח (כמו גם מערכת בקרת יציבות שהייתה נפלאה בכביש). בגרסה הנמכרת כיום יש דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור, שפועל היטב כל עוד הקיירון בתנועה.

יחיד במינו

גם לאחר עידון העיצוב החיצוני נותר קיירון בליגה משל עצמו. מפרט השטח גבוה משל רכבי שטח רכים, אך מרווח הגחון מגביל את היכולת. הממדים הם כשל SUV בגודל מלא, אך יש לו 5 מושבים. ויש גם את המחיר, אשר בהתחשב בממדים, ביכולת ואיכות המוצר, נראה אטרקטיבי למדי (פרט לאבזור הבטיחות הדל). שילוב משתנים זה מציב את הקיירון כאופציה בודדת למדי. הרחבת אזור החיפוש תמצא את סוזוקי גרנד ויטרה הזול ממנו, אך לזה יש מנוע בנזין צנוע בהשוואה לדיזל הבריא. מהעבר השני אפשר למצוא קוריאני אחר – קאיה סורנטו, אשר עולה יותר. מעניין יהיה לערוך השוואה בין השלשה הזו.


מבחן וסרט וידאו מהמפגש הקודם עם קיירון

יחיד במינו

סנגיונג קיירון

מנוע: דיזל, מסילה משותפת, 4 ציל', 2 ליטר הספק/ מומנט: 141 כ''ס / 31.6 קג''מ תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הנעה: אחורית + כפולה, LOW, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אורך: 466 ס''מ רוחב: 188 ס''מ גובה: 175.5 ס''מ בסיס גלגלים: 274 ס''מ משקל: 1,956 ק''ג מרווח גחון: 19.5 ס''מ זווית גישה/נטישה: 26/23 מעלות בטיחות: 2 כריות אוויר, ABS מחיר: 204,000 שקלים

סנגיונג קיירון

תגובות

0 תגובות