שטח 4X4 > כתבות > טכני

הפרויקט המחשמל של פרודרייב

חבורה מכובדת של חברות בריטיות, בהנהגת אלופת הראלי פרודרייב, התאחדה כדי לפתור בעיה טכנולוגית קיומית בדרך אל השתלטות המכונית החשמלית על עולם הרכב

ימיו של מנוע הבעירה הפנימית ספורים. לא צריך להיות ירוק מוטרף כדי להבין זאת, אלא רק להפנים את נתוני הניצולת הנמוכים של מנוע הבעירה הפנימית ולהבין שאפשר להשתדל יותר. ואם עדיין לא שוכנעתם, העיפו מבט על מנוע מכוניתכם ובדקו כמה מערכות עזר יש לו כדי להתקיים וכמה גדולה צריכה להיות מערכת הקרור שלו. ואם צריך כל כך לקרר, אז כנראה המנוע שלכם, שמקום לדחוף את המכונית קדימה כמו שהתבקש לעשות, עוסק כל הזמן בייצור חום – על חשבונכם, להזכירכם.

אז מי יתפוס את מקום מנוע הבעירה הפנימית? כפי שהתנבאתי מעל דפי אתר זה בעבר, הפתרון הנכון ביותר הנראה לעין כרגע הוא מנוע חשמלי, ולא ככוח עזר למנוע בעירה פנימית בזבזן, אלא כמנוע היחיד של המכונית. יש לכך כל מיני סיבות, אחת מהן היא פשטות מכאנית: מנוע בעירה פנימית צריך כל מיני חלקים ומערכות עזר כדי לחיות בעוד מנוע חשמלי פשוט יותר לכשעצמו והוא אף חוסך מערכות נוספות. למשל, הבלמים של מכוניות בימינו (אשר גם הם מייצרים חום, אגב), יהפכו מיותרים, כי מנוע חשמלי יוכל גם לבלום את המכונית.

ויש בונוס נוסף: בלימת המכונית על ידי המנוע החשמלי מסוגלת לייצר חשמל, אשר יטען את מצברי המכונית החשמלית. מה דעתכם על זה בתור אנרגיה מתחדשת? עד כאן בתאוריה, משום שעד כה המכונית החשמלית לא בשלה לידי מוצר מוגמר, נטול בעיות. אחת הבעיות עימן מתמודדים יצרני רכב חשמלי (ויש לא מעט כאלה), היא אגירת החשמל המיוצר בתהליך הבלימה, כדי להשתמש בו מאוחר יותר להנעה. הבעיות הן באגירת פרץ של אנרגיה, אשר בשיטות הקיימות היום הופך לחום (שוב) ומציג נצילות מאוד נמוכה.

חברת פרודרייב הבריטית, מי שמריצה את הקבוצה הרשמית של סובארו באליפות העולם בראלי, הודיעה לאחרונה כי היא בדרך לפתרון. פרודרייב עומדת בראש פרויקט, הממומן בחלקו על ידי ממשלת בריטניה, אשר תכליתו לפתח ממיר מתח, אשר ייעל את אחסון האנרגיה והמרתה בחזרה לתנועה. יעד שאפתני לפרויקט הוא יעילות של 96 אחוזים, כלומר אובדן אנרגיה נמוך מאוד בתהליך. כרגע מיועד ממיר המתח להתאים למכוניות היברידיות ולמכוניות חשמליות, אך יש להניח כי כאשר יהיה זה מוצר זמין, קל, זול ויעיל, יהיה זה עוד מסמר בארון של מנוע הבעירה הפנימית.


על מכונית חשמלית מעניינת במיוחד
על רכבי שטח היברידיים

תגובות

0 תגובות