שטח 4X4 > כתבות > טכני

מבט מתחת למכסה המנוע

העתיד של מנועי הבעירה הפנימית הוא בדיזל הזרקה משותפת. לחברת בוש, אשר מפיקה את ההערכה הזו יש 8 מיליון קבלות המעידות על כך

חברת בוש, אשר מייצרת בין השאר מערכות הזרקה למנועי דיזל, דיווחה לאחרונה כי עברה השנה את קו 8 מיליון מערכות הזרקת סולר בשיטת מסילה משותפת. כתבנו בעבר רבות מעל דפי אתר השטח הישראלי על מנועי דיזל ועל יעילותם בהשוואה למנועי בנזין, כעת מגבה את מילותינו חברת בוש עם נתונים מוכחים. לדברי היצרנית, מערכות הדיזל שלה צורכות 30 אחוזים פחות סולר ומייצרות 25 אחוזים פחות מזהמים בסיום התהליך, בהשוואה למנועי בנזין בעלי הזרקה לא ישירה. יתרונות אלה הופכים, לדברי בוש, את המסילה המשותפת לעדיפה מבין כל החלופות האחרות של הזנק דלק לתוך מנוע בעירה פנימית.


קצת היסטוריה על הזרקת דיזל

זה המקום לשוב ולהזכיר כי טענו בעבר כי מנועי בעירה פנימית ייכחדו מתישהו בעתיד הדי קרוב, וישאירו לנו כלי רכב מונעי חשמל. אבל עד אז אפשר להסכים עם בוש על הכיוון, מפני שבאמת מנועי דיזל מסילה משותפת בני זמננו הם אחת מחלופות ההנעה היותר נקיות, חזקות ונעימות של כלי רכב. בוש מחזקת את טיעוניה על ידי נתוני מיחה מרשימים בחלקו של הדיזל בשווקים חשובים כמו ארה''ב ומזרח אסיה. שיקולי עלות וידידותיות לסביבה אחראים לעלייה מרשימה בנתח שוק הדיזל, שפעם כמעט לא היה קיים במכוניות נוסעים בארה''ב. במזרח אסיה השיקולים הם בעיקר כלכליים ושם למשל יימכרו השנה 100,000 מערכות הזרקה ישירה בסין, עם הערכה של מספר גבוה פי 13 בעוד 3 שנים.

אבל הזרקת דיזל בשיטת מסילה משותפת אינה הדרך היחידה. קונצרן פולקסווגן למשל מאמין בהזרקה ישירה ומגיע גם כן להשגים מרשימים. פורסם לאחרונה כי באודי הכריזו כי עד להודעה אחרת דיזל הוא הכיוון האסטרטגי שלהם, למרות קריצות אופנתיות לכיוון הנעה היברידית (Q7 היברידי יוצג בקרוב עם פזילה משמעותית לשוק האמריקני בו הנעה היברידית היא must אופנתי.

תגובות

1 תגובות

1

eyali0001

09 בדצמבר 2007 ב 23:12

נכון אבל

החברה קראה לכל בעלי האיסוזו ועשו החלפה למזרקים...