שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פורסטר חדש: סובארו מצטרפת אל העדר

סובארו מציגה גרסה חדשה לפורסטר. חדשה, לא מתוחה, מעודכנת, או משודרגת ומקווה להיות סוף סוף חברה שוות זכויות בעולם רכבי השטח הרכים

דווקא סובארו, מחלוצות ההנעה הכפולה במכוניות פרטיות, התקשתה לנגוס היטב בעוגת הג'יפונים האופנתית והרווחית. שנים מספר לאחר שטויוטה הציגה לעולם את כבוד הראב 4, הציגה סובארו ב-1999 את הסוס שלה – פורסטר. והסוס, כמו תקציב הפיתוח של סובארו, היה צנוע למדי, עם מראה סטיישן מוגבה, אנונימי ופחות מושך מה-SUV הקטנים שהחלו לצוץ בארץ השמש העולה כמו פטריות אחרי גשם רדיואקטיבי. לאורך השנים עבר הפורסטר שני מקצי שיפורים, אך היו אלה רק שיפורים לחבילה שהצטיינה מכאנית, אבל לא הייתה מושכת מספיק ויזואלית.

סובארו ספרה את הימים והשעות להצגת דגם חדש, על בסיס הדור הנוכחי של האימפרזה, B3, אשר הוצג השנה. לאחר הסרת הלוט, את הרושם הראשוני עושה בוודאי העיצוב החיצוני, אשר מצרף את היערן של סובארו לעדר הג'יפונים, עם החרטום המשודרג של סובארו ועם פרופורציות הדומות לאלו של שאר הג'יפונים ותוך זניחה מוחלטת של מראה הסטיישן המוגבה. ובנימה אישית, פורסטר מאבד בכך את הייחודיות שהייתה לו קודם וזכתה לאהדת מעריציו המושבעים, אשר כותב שורות אלה נמנה עליהם.

צמיחה ביער

בדיוק כמו האימפרזה עליה הוא מבוסס, גם פורסטר רושם צמיחה לכל הכיוונים. בסיס הגלגלים צמח לכדי 261.5 סמ, כדי לאפשר מרחב פנים רב יותר. האורך הכללי עומד כעת על 456 סמ, שהם 2 יותר ממיצובישי אאוטלנדר, אך פורסטר יציע 5 מקומות ישיבה בלבד. עוד צמח מרווח הגחון, אשר מגיע לכדי 22.5 סמ מרשימים בגרסת האבזור XT. כמובן שנוספו פריטי אבזור, שופרו אמצעי הבידוד מהרעש ומהרעידות ואפילו המשקל צמח ב-50 קילוגרם.

צמיחה ביער

פורסטר הוצג בינתיים עבור השוק היפני עם צמד מנועי 2 הליטר המוכרים בגרסאות אטמוספרית ומוגדשת, אשר עברו עדכוני כוונון והורדת משקל ומתהדרים בנתוני צריכת דלק וזיהום אוויר מופחתים. כאשר הפורסטר יוצג בגרסתו האירופית בעוד כמחצית השנה, צפוי להצטרף למפרט גם מנוע 2.5 ליטר. שתי נקודות מאכזבות נמצאות במפרט היערן, האחת היא תיבות הילוכים אוטומטיות בעלות 4 יחסי העברה (כאשר לכל המתחרים כבר יש 5 הילוכים) והעובדה שההגה הוחלף להגה חשמלי, אשר יפגום מעט בחדוות הנהיגה.

סובארו פורסטר צפוי להגיע לישראל לאחר הגעתו לאירופה במחצית השניה של 2008. מוקדם לדבר על מפרט ומחיר, אך זה הזמן להביע תקווה כי גם לדגם הנוכחי יוצעו בישראל אמצעי מיגון והגבהה, אשר הפכו את הדגם היוצא לג'יפון בעל יכולת השטח הגבוהה בישראל.

תגובות

4 תגובות

1

רני פלג

26 בדצמבר 2007 ב 11:05

כן, גם לי נמאס

ואנחנו עובדים עכשיו על כמה אייטמים מעניינים על ג'יפים אמיתיים. תודה על ההארה

2

pinister

26 בדצמבר 2007 ב 12:37

ואני ממשיך עם הדגם הישן

ואני ממשיך עם הדגם הישן (משנת 1999), לפני אותן מתיחות פנים. המראה המרובע והכנפיים נותנים לו (לדעתי) את המראה ה"נכון".
מתיחות הפנים הפכו את הרכב ל"נשי" יותר.
אה, שכחתי לציין: לרכב גיר ידני!

3

אלון הלוי

26 בדצמבר 2007 ב 19:08

הדגם הראשון ב99 היה הכי יפה

4

עידןל

27 בדצמבר 2007 ב 13:45

???? ?? ??????

???? ????? ???? ???? ????? ?? ?????? ?? ??? ??? ????? ?? ?????? ?????? ???