שטח 4X4 > כתבות > שטח

הברונקו שוב צוהל

המותג המיתולוגי של חברת פורד עומד ככל הנראה לחזור לשטח, והוא יהיה סוס אמיתי

בזמן האחרון, מרבית הסקירות שלנו והידיעות החדשותיות הן על רכבי שטח 'רכרוכיים', קרוס-אוברים למיניהם, כי מה לעשות - זה מה שהשוק דורש וזה מה שחברות הרכב מייצרות בהמונים. אבל היום אנחנו שמחים לבשר לכם על הולדתו של רכב שטח חדש, קשוח כהלכתו, טוחן סלעים אמיתי.

חברת פורד, שההצלחה של הרנגלר החדש לא נעלמה מעיניה, וגם האיום העתידי של ההאמר H-4 שייצא לשוק לקראת סוף העשור מפריע את מנוחת מנהליה, החליטה ללכת על כל הקופה: לבנות על שילדת ה-F100 (שגם הוא רק בשלבי תכנון) רכב שטח כמו של פעם, עם מרכב נפרד על שלדת סולם, שני סרנים חיים, גג הניתן להסרה וחלון קדמי מתקפל כדי שנקבל את הרוח ישר בפנים. וגם השם הוא כמו של פעם – פורד מחייה את המותג המיתולוגי ברונקו, רכב שכיכב בשנות השישים ועד היום הוא חלום רטוב של לא מעט ג'יפאים.  

מבחר המנועים יכלול V-6 בנפח של 3.5 ליטר, עם הזרקת דלק ישירה ומדגש כפול, שיספק 250 כ"ס; V-8 בנפח 4.4 ליטר; וייתכן גם מנוע V-8 דיזל, משום שפורד רוצה לעמוד ביעד צריכת הדלק שמוכתב ע'י הממשל האמריקאי, של 12 ק'מ/ל' לכלי רכב המוגדרים כמשאיות קלות, יעד שאמור להיות מושג עד שנת 2015.

 

הכבודה הזו אמורה להגיע לשוק בשנת 2010 או 2011, ולנו לא נותר אלא לחכות ולקוות שהברונקו (אגב, פירוש השם הוא 'סוס פרא')  יגיע גם לארץ.

תגובות

0 תגובות