שטח 4X4 > כתבות > שטח

בכמה להקטין לכם את האוטו?

ה'בום' העולמי של קרוס-אוברים למיניהם ממשיך, עם דגמים חדשים של פורשה, מיני ופיג'ו

ההאטה האדירה במכירת רכבי שטח וטנדרים גדולים אילצה לפני כשבועיים את ג'נרל מוטורס להודיע על סגירת ארבעה מפעלים. השבוע יצאה משם הודעה על עיכוב בתכנון הדורות הבאים של כלי הרכב האלה, עד שתמונת השוק תתבהר.

 

גם חברת פורד, עוד ענק אמריקאי, משנה כיוון והיא מסבה כמה מקווי הייצור של ''מפלצות'' השטח להרכבת מכוניות נוסעים וקרוס-אוברים. בנוסף, השקתו של ה-F-150 המחודש נדחתה לזמן בלתי ידוע. הטנדרים מסדרת F החזיקו בבכורה ככלי הרכב הנמכרים ביותר בארה''ב ב-26 השנים האחרונות, והיו אחראים לכ-25 אחוז מהמכירות של פורד. בחודשיים האחרונים צנחו המכירות שלהם לכ-18 אחוז מכלל המכירות של החברה.

בעוד האמריקאים מתחבטים, בעולם ממשיכה המגמה של מעבר לקרוס-אוברים בקצב גובר והולך. פורשה עומדת לצאת עם רכב שטח קטן, שקיבל את השם רוקסטר (Roxter), שייבנה במשותף עם פולקסוואגן, ככל הנראה על בסיס ה-Q5 של אודי. ייתכן שבעתיד יושתל בו מנוע דיזל.

גם ב.מ.וו לא שוקטת על השמרים ומלבד מבחר הדגמים החדשים שהיא מתכננת, תציג בתערוכת פריז בחודש אוקטובר הקרוב את המיני 4X4, שתקרא קרוס-מן (Crossman). מדובר ברכב שיתבסס על המיני סטיישן – קלאבמן – אבל בתצורת חמש דלתות קונבנציונליות. מבחר המנועים יכלול 1.6 בנזין עם 118 כ''ס, אותו מנוע מודגש על 173 כ''ס, ומנוע דיזל שגם הוא בנפח 1.6 ליטר.

גם חברת פיג'ו מצטרפת לחגיגה, עם דגם 4X4 של ה-207. מערכת הכוח מתוכננת בשיתוף פעולה עם מיצובישי, וגם כאן יוצעו מנועי בנזין ודיזל בנפח 1.6 ליטר.

 

אמנם מדובר בכלי רכב רכים עד מאוד בשטח, המתאימים לרמת עבירות של שבילי קקל בלבד, אבל ככל הנראה יש קהל רוכשים גדול דיו שעבירות כזו מספקת אותו.    

תגובות

0 תגובות