שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

שיגעון גדלות - פולקסווגן טיגואן TSI במבחן דרכים

האח הקטן של הטוארג רוצה לכבוש את העולם.
האם הוא מצויד לכך?
מבחן דרכים ל- Tiguan ג'יפון המפואר של Volkswagen מתוך מגזין "שטח"

אין כמו פרסומת טובה... ליצור באז

ראית את זה?” אומר לי חבר נסער בטלפון יש מישהו שתוקף את הטוארג בשלטי חוצות. זה לבדו גרם לי לצאת ממשרדי במרום מגדל השן ולצאת לראות שלטי-חוצות מפוזרים בכל רחבי הכרך עם טענות לגבי היכולת, היופי ובעיקר הגבריות של מוביל סגמנט הפנאי-פרימיום. וזה היה די ברור שיבואן אחר לא יעז לצאת בקמפיין כה ממוקד נגד דגם יחיד וכי מדובר בקמפיין של צ'מפיון יבואני פולקסווגן בעצמם (הקמפיין נחשף). כמה ימים אחרי כך כבר אפשר היה להסיר את לוט הסודיות כשפולקסווגן חשפו שמדובר בסוג של נפוליאון מוטורי – קטן, עצבן ורוצה לכבוש ת'עולם – אשר קורא תגר על אחיו הגדול לכאורה.

אין כמו פרסומת טובה... ליצור באז

משאבים

צילו הרחב של הטוארג הוטל על וואקום. (מבחן דרכים לטוארג ולאחר מתיחת פנים וגם טוארג V10 ובמבחן השוואתי - טוארג מול דיסקברי 3 ) הטוארג אשר הגיע פחות או יותר יחד עם הפייטון הגדול היה לסמל היומרה של פולקסווגן לטפס גבוה יותר בסולם המיתוג והפכו לסמל המורשת של היו''ר לשעבר פרדיננד פיך ( טוארג יוצא למירוצים ). אולם לסולמות יש חולשה מהותית.  ממש כמו משורים הם מתקשים לעבוד כשחסרים בהם שלבים. תהיה זו המגמה הירוקה אשר שוטפת את העולם ומורידה אנשים רבים מרכבי הפנאי הגדולים שמכירותיהם נחלשים בכל רחבי הגלובוס. הוסיפו לכך מחירי דלק מזנקים, צפיפות גוברת בערים ומיסוי על מכוניות עתירות-נפח. ומעל לכל זה כבר לא קול לנהוג ב-SUV ענקי כשהמגניבים של ימינו נוסעים בטויוטה פריוס (טפו...).

משאבים

כהרגלם בקודש פנו בקונצרן למחסן החלקים כדי למצוא פתרון שיהיה במידות הנכונות וחשוב מכך שרבים מחלקיו יהיה כבר על המדף. ואם חשבתם ששיתוף פלטפורמות זה מושג נחמד הרי שעתה בפולקסווגן הם הביאו אותו למימד השלישי – מימד השטח. הבסיס לטיגואן (השם אגב, הוא תוצר של תחרות ציבורית ומשלב בין המילים טייגר לאיגואנה. דומה מאוד במצלולו לטוארג) הוא פלטפורמת הגולף פלוס אשר אליה שודכו רגליים (מתלים) ארוכות מהפאסאט. קישור לכתבה על הצגת הטיגואן

מערכות ההנעה

גם הן נציגות הדור האחרון של קונצרן פולקסווגן כשהטיגואן הוא הדגם הראשון בליין אשר משווק אך ורק עם מנועי בנזין ודיזל מודגשים. רכב המבחן הגיע עם מנוע 2.0 ליטר TSI המפיק 170 כ''ס וכמעט 30 קג''מ על פני תחום יעיל רחב מאוד. לתיבת ההילוכים הרובוטית מדגם DSG שישה יחסי העברה ובוודאי שבעתיד זו תתחלף לתיבה החדשה עם שבעה הילוכים. חלוקה הכוח לארבעת הגלגלים נעשית דרך מערכת הנעה 4-מושן שהיא גם הדור הרביעי והעדכני של מערכת ההאלקדס עמה יש לנו מערכת יחסי אהבה/שנאה.

מערכות ההנעה

מבפנים

אפילו תא הנהג וסביבת הנוסעים אינם ייחודיים לטיגואן וכל מי שמכיר את הגולף פלוס ואת הטוארן יוכל לזהות חלקים ופנלים משם. וכל זה מדוע? כדי להכניס טריז משמעותי בשוק רכבי הפנאי הקומפקטיים באירופה אשר מונה 1.5 מיליון כלי רכב בשנה. וישנו כמובן היתרון הברור של שימוש בחלקים המיוצרים במיליוני יחידות מדי שנה ולהצמיד להם תווית מחיר פרימיום של רכב פנאי. וזה מצוין למאזן.

מבפנים

הלח"י

אצלנו הטיגואן מוצע בשלוש רמות גימור ושני מנועים: בנזין 2.0 ליטר ודיזל 2.0 ליטר,  טווח המחירים נע מ-205 אלף שקלים ועד 260 אלפיות לגרסת הדיזל המאובזרת ביותר. אלינו הגיעה גרסת הבנזין ברמת גימור עליונה – ספורט AND סטייל – העולה 250 אלף שקלים ומציעה מערכת בקרת מורד (HDC), מערכת מולטי-מדיה משוכללת עם מסך מגע, ריפודי עור, חלון שמש ענקי, פסי גג כסופים ועוד.

על הכביש

המטרים הראשונים על האספלט השבור של בני ברק חושף נוחות נסיעה טבטונית ומוצקה. כמו שרבים מכם מכירים ומוקירים את החיה הנקראת רכב גרמני. ממש כמו אותו דימוי של פעם גם הטיגואן מוצק מאוד ולא מלין על פני השטח המרוסקים ומצליח לספוג הכל תוך בידוד סביר של התא. חריקות הגיעו דווקא מכיוון לא צפוי – ריפודי העור. כמו נעל שרד חדשה שטרם התרככה – כך גם ריפודי העור חרקו חריקה עורית בתגובה לשיבושים המשמעותיים יותר.

על הכביש

מנוע TSI

הדור הראשון של מנועי TSI (המשלבים מגדש-על ומגדש טורבו) לקה ברעש עבודה נוכח ואופייני. זאת לצד תפוקה כוח נאה וחסכון בדלק. השריקה המעצבנת של ה-TSI נעלמה ממנוע ה-2.0 ליטראשר הפך שקוף למעט בהאצות החזקות ביותר. גם ה-NVH נראה שהוא טוב יותר משזכרתיו מההשקה העולמית כשרק אוושת צמיגים נוכחת על אספלט מחוספס.

מנוע TSI

השיוט בכביש הפתוח נעים מאוד עם שילוב של רכות לא רכה מדי ומוצקות המשרה בטחון. להיגוי החשמלי משוב מינימאלי והוא מרגיש מנותק ומרוחק אבל מצליח להיות מדויק ולא נושא בחובו הפתעות לא נעימות כמו שינוי משקל בעת הפניה – תופעה בה נתקלנו בהגאים חשמליים רבים. העברת ההילוכים של תיבת ה-DSG מצוינת לשני הכיוונים והיא דוגמה ומופת לאופן שבו תיבות רובוטיות צריכות לעבוד.

כשהקצב עולה מתגבר רחש הרוח מהמראות ומהמסגרת של חלון השמש – אבל זה לא משהו שמערכת השמע תתקשה להתגבר עליו. הכביש המתפתל חושף התנהגות ניטראלית וצפויה. חסר מעט ריסון על ציר הרוחב בפניות עתירות עומס ואם תמשיכו ללחוץ אז תגלו גם את קצה מעטפת האחיזה עם תת היגוי הממהר להופיע כמעט בכל מצד לחוץ.

פינוק

בתוך כל זה אתם עטופים רפודי עור מפנקים לדשבורד פתחי אוורור כסופים ולצג הדיגיטאלי הגדול מתווספת בלילה תאורת מחוונים סגולה/תכלכלה ממש כמו שאנו אוהבים ומצפים מהקונצרן.

פינוק

הצלע

לפוקסווגן טענה לגבי יכולת השטח של הטיגואן וכדי לחזק אותה הוא צויד בפגוש קדמי המקנה זווית גישה של 28 מעלות (בחו''ל יש פגוש נוסף – נמוך – ולטעמי הרבה יותר סקסי), HDC - מערכת בקרה במורד , ESP בר אילחוש, הנעה כפולה משוכללת (AWD), בלם חניה חשמלי שיודע לזנק בעליה ומיגון גחון מקורי. זה נשמע כמעט כמו רשימת איבזור של רנגלר רוביקון. אבל זה ממש לא. הטיגואן יבריק בשבילים כבושים. עליהם אפשר לנצל את האחיזה הרבה שמפיקה מערכת 4-מושן ואת הדינאמיות של השלדה. מבט מהיר לגחון מגלה סידור שטוח (לטובת זרימת אוויר בלתי מופרעת) אולם רכיבים עדינים ופרייבטיים למהדרין, כך שלא הייתי קורא תגר על משלט 21 או הר חורשן כלל. בעצם מוטב כי ההסתערות על החורשן תסתיים לה בגבינות של שוורצמן  ולא על הגרר בדרך חזרה למוסך.

הצלע

ובכל זאת, זמינות הכוח טובה ועם שישה הילוכים לבחור מהם ניתן (במגבלות השכל הישר כמובן) לצלוח מכשולים נאים כמו חריצי גשם גדולים, חוליות ומסלעות. למערכת ההנעה ברירת מחדל נעול ממצב עמידה אך היא תתקשה להוציא אותך מהצלבה סטאטית של שני גלגלים אפילו אם בקרת המשיכה מתאמצת נורא. כדי בכל זאת לעבור צריך פשוט להמשיך בתנועה – גילגול איטי של 4- 5 קמ''ש מספיק כדי לא לחבוט בקרקע ולהוריד כוח ביעילות.

נוסעים לאילת

אם תקפידו על הגדרת היצרן – ולא תצפו ליכולת של טוארג למשל – תוכלו למקסם את היכולות של הטיגואן ויש לו את האמצעים כדי לעשות את אותה סטייה ימינה מהכביש שעליו כולם נוסעים ולגלות שבילים ופינות חדשות. וזו בעצם הסיבה שאנו אוהבים את הכלים האלו – בעלי המימד השלישי שיכול להפוך כל נסיעה משמימה לאילת להרפתקה.

חיכיון

והטיגואנים נחטפו. בשילוב מנצח של מותג חזק, מערכת שיווק יעילה ואח גדול שפרץ את הדרך. וההצלחה גם הייתה בעוכריהם שכן נכון לעכשיו חוסל מלאי הטיגואנים לתשעת החדשים הקרובים. וגם לזה מצאו בצ'מפיון פתרון. מי שנפשו חפצה בטיגואן יקבל בינתיים פאסאט חדשה ב-180 אלפי שקלים יטייל עימה עד שהטיגואן שלו יגיע ואז ישלים את ההפרש (בין 20 ל-50 אלף שקלים תלוי בגרסה).  זה פתרון נחמד כדי לשמור על הלקוחות פן ינדדו לאולמות תצוגה אחרים וגם לסובב מחזור נאה ולהזיז את הפאסאטים. כך שבעצם כדאי היה להכניס כאן מבחן לפאסאט...נו טוב.

חיכיון

בכל מקרה הטיגואן מנסה מאוד להיות קול אולי אפילו מתאמץ יותר מדי

הוא קול כמו שרואה חשבון מנסה להיות מצחיק, במקום להיות מה שפולקסווגן תמיד הייתה: יקר, איכותי, יעיל ו...אפרורי. שיגעון גדלות, הוא בהחלט בחירה טובה של צמד מילים למי שמנסה לזנב באח גדול, עתיר מכירות ויכולת. אבל ממש כמו איש קטן אחד עם שיגעון גדלות אחר – נפוליאון – סופו שייווכח כי אינו באמת יכול על אחיו הגדול. כל זה בצד, בדבר אחד ברור שהטיגואן יעלה על הטוארג, בנפח המכירות. גם ברמה העולמית מדובר על תפוקה שנתית של כמעט מיליון מכוניות מהדגם הזה ואצלנו – צ'מפיון לא יכולים לקבל מספיק מכוניות כדי לענות על הביקוש – אז מי יצא כאן גדול?

בכל מקרה הטיגואן מנסה מאוד להיות קול אולי אפילו מתאמץ יותר מדי

Tiguan Volkswagen פולקסווגן טיגואן 2.0 ליטר TSI

מנוע
מנוע: בנזין כפול-מגדשים
תזמון:  גל-זיזים עילי-כפול
נפח:  1,984 סמ''ק
מהלךxקדח: 82.5X92.6 מ''מ
הספק/סל''ד:  170כ”ס/4,300
מומנט/סל''ד:  28.6 קג''מ/1,750

Tiguan Volkswagen פולקסווגן טיגואן 2.0 ליטר TSI

מרכב
הנעה: AWD  כפולה קבועה , 4 מושן
הילוכים: אוטמטים, DSG 6
מתלים קדמי:  תמוכות מקפרסון
מתלים אחורי:  רב-חיבורי
בלמים ק'/א' : דיסקים מאווררים/דיסקים
מערכות עזר: ESP, HDC
צמיגים:  215/65R16
מידות
בסיס גלגלים: 260 ס''מ
אxרxג :  445X181X169 ס''מ
משקל:  1,600  ק''ג
תא מטען: 505 ליטר
מיכל דלק:  64 ליטר

ביצועים
מהירות מרבית (יצרן): 197 קמ''ש
0 ל-100 קמש (יצרן):  9.9 קמ''ש
צריכת דלק (מבחן):  8.5 ק''מ/ליטר
טווח נסיעה (מבחן):  544 ק''מ

  בשטח זויות נטישה:  25 מעלות
זויות גישה:  28 מעלות
זווית גחון:  160 מעלות
מרווח גחון:  19.5 ס''מ
קוטר סיבוב:  12 מטר
מחיר
מחיר 250,000 שקלים
אחריות:  24 חודשים

תגובות

0 תגובות