שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2009 - סיכום היום השישי

הדקאר הראשון שנערך מחוץ ליבשת אפריקה יצא לדרך ואנו נעדכן אתכם מדי יום במתרחש, עם מעקב צמוד אחר הצוות הישראלי, יזהר ערמוני ואביב קדשאי במכונית מספר 423

יום 6, חמישי, 8.1.09

זה היה יום רב תהפוכות, עם קטע תחרותי שקוצר מאוד וזינוק שעוכב בגלל הקשים בהם נתקלו המתחרים ביום החמישי של הראלי. כ-180 כלי רכב מתוך ה-410 שהתייצבו על קו הזינוק של היום החמישי לא הצליחו להגיע בזמן למחנה, והמארגנים החליטו לעכב את ההזנקה ליום השישי בשעתיים כמעט, ולאפשר לכל מי שרכבו תקין לצאת למקצה, ללא נקודות עונשין. כאמור, הקטע התחרותי קוצר ל-178 ק''מ בלבד, מקום ה-395 המתוכננים. תרמה להחלטה הזו גם העובדה שאחד הנהרות בנתיב המתכונן עלה על גדותיו, ללא אפשרות לחצות אותו.
בתחילתו של היום פרש אחד המתחרים המובילים, לוק אלפנד, לאחר שנווטו חש ברע, ובסיומו נפסל אל-עטייה משום ש''דילג'' על כמה נקודות ציון.
אופנועים – לדפרה היה סופסוף יום ללא תקלות והוא סיים ראשון, לאחר שהוביל לאורך כל המקצה. קומה הגיע כשתי דקות אחריו, ושלישי סיים וילאדומס, כחמש דקות אחרי המוביל. סטריט, המנצח של אתמול, סיים רק במקום ה-11, עם פיגור של כרבע שעה ועקב כך היתרון של קומה בדרוג הכללי גדל שוב לכ-40 דקות. סטריט במקום השני בדרוג הכללי, אחריו פרטיג' – המוביל בקטגוריית ה-450 סמ''ק, רביעי וילאדומס וחמישי אולוואלסטר. שני האחרונים מפגרים אחרי קומה בלמעלה משעה.
טרקטורונים – עוד נצחון למצ'ק, כשגונזלס מספרד במקום השני בפיגור של כ-10 דקות. דקלרק סיים שביעי, כחצי שעה אחר המוביל. גונזלס ממשיך להוביל בדרוג הכללי, עם יתרון של כחצי שעה על מצ'ק וכשעה ועשרים דקות על דקלרק שבמקום השלישי.
מכוניות – מיד בתחילת היום פרש לוק אלפנד מקבוצת מיצובישי, לאחר שנווטו חש ברע. זה השאיר את מיצובושי עם שני כלים בלבד בראלי, של פטרהנסל ושל רומא. אל-עטייה היה הראשון לחצות את קו הסיום, אך התברר כי הוא עקף חלק מקטעי הדיונות הקשים והחמיץ כמה נקודות ציון. ''מנוע המכונית התחמם בכל מאמץ'', הסביר אל-עטייה את מה שקרה. ''חששתי שאם אחצה את הדיונות המנוע ישבוק חיים כליל''. צעד זה עלה לאל-עטייה בפסילה מוחלטת מלהשתתף בהמשך הראלי, וכמנצח היום הוכרז דה-ויליה שהקדים את חברו לקבוצת פולקסוואגן – מילר – בעשרים שניות. גם המקום השלישי נפל בידיה של הקבוצה הגרמנית, כשסאיינז מסיים שלוש דקות וחצי אחרי המוביל. דה-ויליה נמצא במקום הראשון גם בדרוג הכללי, שבע דקות וחצי לפני סאיינז וכ-18 דקות לפני מילר. לאחר שלישיית הפולקסוואגנים נמצא הצמד של מיצובישי, רומא במקום הרביעי (כ-31 דקות פיגור) ופטרהנסל בחמישי (כ-35 דקות פיגור, לאחר שספג עונש של 15 דקות).
משאיות – זה היה היום של קאמאז, כשצ'אגין מסיים ראשון וקבירוב שני, בפיגור של 20 שניות בלבד. דה-רוי סיים שלישי, כ-26 דקות אחרי המוביל. קבירוב עבר למקום הראשון בדרוג הכללי, צ'אגין שני ודה-רוי צנח למקום השלישי.
הצוות הישראלי – ערמוני וקדשאי נתקעו לקראת סיום היום החמישי, ולא ברור אם הצליחו להגיע לזינוק של היום השישי. כרגע אין להם תוצאות לימים 5-6, אבל הם גם לא נמצאים ברשימת הפורשים.
היום (שישי) יתקיים הקטע האחרון לפני יום המנוחה. כ-420 ק''מ בקטע התחרותי, שיעביר את הראלי מעבר לאנדים אל תוך צ'ילה. המסלול בתחילתו מישורי, עם קטעי דיונות ו''פש-פש'', ואחר כך יעפיל לגובה של כ-3100 מטר במרומי ההרים.

יום 6, חמישי, 8.1.09

דקאר 2009 - יום אחר יום

מפת היום השישי

מפת היום השישימפת היום השישי

סיכום היום השישי בוידיאו - מתוך YOUTUBE

תמונות מדקאר 2009

     תמונות מדקאר 2009     תמונות מדקאר 2009     תמונות מדקאר 2009     תמונות מדקאר 2009

תגובות

0 תגובות