שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2009 - סיכום היום העשירי

הדקאר הראשון שנערך מחוץ ליבשת אפריקה יצא לדרך ואנו מעדכנים אתכם מדי יום במתרחש. מקצה היום ה-11 בוטל, עקב ערפל כבד השורר באזור

יום 10, שלישי, 13.1.09

ערפל כבד שכיסה את המסלול ולא איפשר למסוקים המלווים להמריא, גרם לדחיית הזינוק של היום העשירי בכמעט שלוש שעות. המסלול, שאמור היה להיות המקצה הארוך ביותר של הדקאר השנה, קוצר ב-200 ק''מ, מ-670 ל-470 ק''מ. בשל האיחור בזינוק, מקצה המשאיות קוצר עוד יותר, ל-423 ק''מ, כדי להימנע מכניסה של המקצה לתוך החושך. אך גם כך סיפק המסלול המעגלי בדיונות של מדבר אטקמה אקשן משובח.
אופנועים – דפרה, שזינק במקום הרביעי, תפס עד מהרה את ההובלה, כשקומה ולופז יושבים לו על הזנב. הטקטיקה הזו עלתה להם בזמן יקר, כשדפרה עשה טעות ניווט, בדיוק כפי שקרה ביום הקודם. הפעם היה זה תורו של וילאדומס לזכות מן ההפקר ולנצח את המקצה היום, כדקה לפני דוקלו מצרפת וכשתי דקות לפני אולוואלסטר. דפרה וקומה סיימו במקומות שש-שבע בעוד לופז מגיע רק במקום ה-14. קומה ממשיך להוביל את הדרוג הכללי, כשהוא מגדיל את הפער מפרטנייה שבמקום השני לשעה ו-25 דקות. פרטנייה סיים את המקצה של היום במקום ה-15, למעלה מחצי שעה אחרי המנצח. דפרה עדיין במקום השלישי, בפיגור של כשעה וחצי אחרי קומה.
טרקטורונים – עוד יום שהסתיים בפער של שניות בין הראשון לשני, אלא שהיום היה זה פטרונלי שהקדים ב-28 שניות את מצ'ק. אל תשכחו, זה אחרי 470 ק''מ! הסדר בדרוג הכללי לא השתנה, מצ'ק ממשיך להוביל, פטרונלי בעקבותיו וסוניק במקום השלישי.
מכוניות – טרהנובה הברזילאי פתח את היום חזק, והיה הראשון לעבור בצ'ק פוינט 1 ו-2, אך בק''מ ה-180 התהפך עם הב.מ.וו שלו ויצא מהתחרות. לצוות שלום. בהמשך, התחלקה ההובלה בין סאיינז לגורדון, כשהספרדי מנצח בסופו של דבר וגורדון מגיע 21 שניות בלבד אחריו. סאיינז הגדיל את הפער שלו בדרוג הכללי, לאחר שמילר סיים את היום במקום השלישי, כשבע וחצי דקות מהמנצח. הסדר בדרוג הכללי נמשך: סאיינז, מילר, דה-ויליה (שסיים היום שישי, בפיגור של כ-18 דקות), רומא (סיים חמישי, 15 דקות אחרי המנצח) וגורדון. אגב, רומא סבל מבעיות התחממות ונראה שצוות המהנדסים של מיצובישי צריך להתחיל לעבוד ברצינות על המכוניות שלהם לקראת הדקאר הבא.
משאיות – השלישייה המובילה ממשיכה במירוץ צמוד, כשצ'אגין מגיע ראשון ביתרון זעיר של 1:43 דקות על דה-רוי. קבירוב סיים שלישי, כארבעה דקות מהמנצח. הזמנים של מקצה היום הקודם אכן תוקנו, ובעקבות זאת הוכרז קבירוב כמנצח של היום התשיעי, צ'אגין שני ודה-רוי שלישי. זה השאיר את קבירוב במקום הראשון בדרוג הכללי, 14 שניות בלבד לפני צ'אגין וכחצי שעה לפני דה-רוי.
מקצה היום ה-11 בוטל, בגלל ערפל השורר בנתיב המתוכנן, החוצה את הרי האנדים בחזרה לארגנטינה. המתחרים יגיעו לחנייה הבאה בנסיעה מנהלתית. 

יום 10, שלישי, 13.1.09

מפת היום העשירי

מפת היום העשירימפת היום העשירי

סיכום היום העשירי בוידיאו - מתוך YOUTUBE

תמונות מדקאר 2009

      תמונות מדקאר 2009      תמונות מדקאר 2009      תמונות מדקאר 2009      תמונות מדקאר 2009

תגובות

0 תגובות