שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2009 - סיכום היום ה-14

הראלי הסתיים והמנצחים נקבעו: קומה, מצ'ק, דה-ויליה וקבירוב

זהו, נגמר הסיפור. המקצה האחרון של דקאר 2009 הסתיים המנצחים נקבעו: באופנועים עשה זאת מארק קומה, שזה לו הנצחון השני בדקאר; בטרקטורונים ניצח ג'וזף מצ'ק, בדקאר הראשון שבו הופרדה קטגוריית הטרקטורונים מהאופנועים; במכוניות נצחון לג'יניאל דה-ויליה ובמשאיות יהיה זה פידוס קבירוב שיעמוד על דוכן מס' 1.
אופנועים – הטקטיקה הזהירה של קומה בימים האחרונים הוכיחה את עצמה, ולמרות שסיים את מקצה היום רק במקום השישי, הוא המנצח בדקאר 2009. הקרב במקצה האחרון התנהל על מקומות 4-5 בדרוג הכללי, בין רודריגז, אולוואלסטר וקסטיו. במקצה ניצח רודריגז, אולוואלסטר הגיע שני וקסטיו חמישי. בדרוג הכללי השיג דפרה את המקום השני, פרטנייה שלישי (והוא מנצח קטגוריית ה-450 סמ''ק), קסטיו רביעי ורודריגז חמישי. בקטגוריית המרתון המנצח הוא וארהובן, שסיים שמיני בדרוג הכללי.
טרקטורונים – את הנצחון במקצה השיג פנה מספרד אך מצ'ק, שהגיע שני 8 שניות אחרי המוביל, הוא המנצח הגדול של השנה, שבה לראשונה הופרדה קטגוריית הטרקטורונים מקטגוריית האופנועים. מצ'ק הוביל בבטחה את הדקאר עם יתרון גדול מאוד, מאז שדקלרק פרש ביום החמישי. המקום השני נפל בחיקו של פטרונלי מארגנטינה, עם פער של שעתיים וחצי ושלישי סוניק מפולין בפיגור של 7:42 שעות אחרי המנצח!
מכוניות – דה-ויליה ניצח את מקצה היום וגם את הראלי כולו, כשבן קבוצתו מילר יעמוד לצידו על הפודיום מס' 2. נצחון ראשון בדקאר לדה-ויליה וראשון גם לקבוצת פולקסוואגן, אחרי שנים בהן שלטה קבוצת מיצובישי ללא עוררין. גורדון, שהפסיד עוד כמה דקות במקצה הזה בגלל פנצ'ר, שמר בכל זאת על המקום השלישי בדרוג הכללי והוא המנצח בקטגוריה הפתוחה. אגב, שלושת הצוותים המנצחים הם דוברי אנגלית... הצרפתי גיבון ניצח בקטגוריית הסדרתיים עם הטויוטה שלו, כשהוא תופס את המקום ה-14 בדרוג הכללי.
משאיות – נצחון במקצה וגם בראלי כולו השיג גם קבירוב, שזה לו נצחון שני בדקאר. בן קבוצתו, צ'אגין, הגיע במקום השני במקצה וזה גם מקומו בדרוג הכללי. המקום השלישי נשמר כצפוי לדה-רוי.  
אגב, למי שמתגעגע לראלי בניחוח אפריקה, אתמול יצא לדרכו ראלי בודפסט-באמאקו, שיתנהל ברובו במערב אפריקה ויסתיים במדינת מאלי. זהו ראלי המיועד בעיקר לחובבים, ברוח של פעם, בדומה ל-Heroes Legend. אפשר לעקוב אחר מהלכו באתר הזה.     

דקאר 2009 - יום אחר יום

סיכום ביניים בתום השבוע הראשון

מפת היום ה-14

מפת היום ה-14מפת היום ה-14

סיכום היום ה-14 בוידיאו - מתוך YOUTUBE

תגובות

0 תגובות