שטח 4X4 > כתבות > חדשות

לידיעת החקלאים

חברת ניו-הולנד הציגה את הטרקטור הראשון בעולם המונע באמצעות תאי דלק מימניים. ולמה זה מעניין אותנו? כי ההנעה שלו היא 4X4 כמובן

בשנים האחרונות נחשפנו ללא מעט ניסיונות להניע מכוניות באמצעות תאי דלק, וזה כלל מכוניות נוסעים, כלי רכב מסחריים, משאיות ואפילו אופנועים, אבל לא היה אפילו ניסיון אחד ליישם את הטכנולוגיה הזאת בטרקטורים. זה היה נכון עד השבוע האחרון, כשחברת ניו-הולנד הציגה אב טיפוס של טרקטור מונע בתאי דלק מימניים, הנקרא NH2.
הטרקטור החדש, שאינו פולט כלל זיהום, מצויד במערכת המפיקה אנרגיה להנעת מנוע חשמלי של 106 כ''ס, המעביר את הכוח באופן מכני לארבעת הגלגלים.

חתך של מערכת ההנעה

חתך של מערכת ההנעהחתך של מערכת ההנעה

לעת עתה, מדובר כאמור בדגם קונספט, ובפני היצרן עדיין עומדות בעיות גדולות הכוללות בין השאר טווח פעולה מוגבל של הטרקטור (מיכל המימן מספיק לעבודה של שעה וחצי עד שעתיים בלבד), ועלויות ייצור גבוהות מאוד. בכל מקרה, החברה הצהירה כי תציג דגם טרום-ייצור תוך שנתיים ובכוונתה להתחיל לשווק טרקטורים מונעים בתאי דלק כבר בשנת 2013. יהיה מעניין לבדוק את העבירות של כלי כזה, ואי אפשר שלא לתהות האם הטכנולוגיות שיפותחו עבורו ימצאו דרכן גם לרכבי שטח. 
ניו-הולנד נוסדה בסוף המאה ה-19, בארה''ב, כחברה לייצור מיכון חקלאי. במשך השנים ''בלעה'' לתוכה חברות שונות לייצור טרקטורים וכלים חקלאיים אחרים, עד שנרכשה בידי פיאט בראשית שנות ה-90. החברה המאוחדת הטמיעה בתוכה בין היתר את מפעלי הטרקטורים של פורד, אליס צ'למרס והיטאצ'י.   

תגובות

0 תגובות