שטח 4X4 > כתבות > חדשות

לסחוט את הלימון של ג'נרל מוטורס

בתערוכת הרכב של ניו יורק הציגה ג'נרל מוטורס קרוס-אובר חדש - הטריין. חדש? אותו רכב, בשינויי אדרת קלים, נמכר בין היתר גם כשברולט אקווינוקס, אופל אנטרה, קדילק פרובוק,ואפילו כסוזוקי XL-7. מה קורה שם?

אפשר להבין את הרצון של חברות הרכב לסחוט את המקסימום מכל פיתוח שלהן, במיוחד בעת המשבר הנוכחי בו הן שרויות. אבל דומה שג'נרל מוטורס מתחה את החבל מעט יותר מדי, בעת שהציגה לפני כחודש, בתערוכת הרכב בניו יורק, את דגם הקרוס-אובר החדש שלה: טריין (Terrain).
הטריין נבנה על פלטפורמת Theta, המשמשת בשינוי עיצוב כאלה ואחרים גם מבחר דגמים נוספים של החטיבות האחרות בג'נרל מוטורס. כמו השברולט אקווינוקס, דייהו וינסטורם, הולדן קפטיבה, סטורן וו, אופל אנטרה, פונטיאק טורנט, קדילק פרובוק, סאאב 9-4X, וגם הסוזוקי XL-7.
ההתנהלות הזו אמנם אינה חדשה, אבל תהליך הגלובליזציה וההתכנסות של תעשיית הרכב תחת בעלות של מגה-קונצרנים מעצימה את התופעה לאין שעור.   

כצפוי, גם מבחר המנועים ושאר רכיבי ההנעה של כל כלי הרכב שהוזכרו כאן הם דומים עד זהים, והשינוי מתבטא רק בקופסה החיצונית ובעיצוב הפנים. בג'נרל מוטורס טוענים, כי למרות זהות החלקים, כל אחד מכלי הרכב עונה על צרכים של קהל שונה.
לדעתנו, הצרכים האלה הם בעיקר נאמנות הצרכנים למותג מסויים. אבל נניח שהטיעון של ג'י.אם נכון, ויש מקום למגוון של דגמים על אותו בסיס, מדוע אם כן הוחלט לאחרונה על הפסקת ייצורו של הפונטיאק טורנט?

תגובות

0 תגובות