שטח 4X4 > כתבות > שטח

גבר - גבר : מסע מעלות קשים בנגב

יואב קווה, כתב הרכב של עיתון הארץ ועיתון דה-מרקר, הצטרף לעדי ויזל ולחבורת גברים מאתר השטח הישראלי למסע טיפוס מעלות קשים בנגב וחזר עם כמה תובנות על ה''גבר'' הישראלי ובעיקר על הרכב שמשמש אותו.

הפאגרו של משה כץ בפוזה אופיינית

הפאגרו של משה כץ בפוזה אופיינית

ואז הגיע המפלץ

חבורת גברים ישראלים עמוסים ברכבי 4X4 משופרים, הדרימו לנגב לצורך ניסוי כלים אתגרי במסלולי שטח.
נפגשנו ב-07:00 בתחנת הדלק של עין יהב בערבה. היה קריר. האנשים אמרו אחד לשני שלום חשדני ומיד התחילו להשוות.
להוא יש גלגל 31 אינץ' מרשים. לזה יש נעילת דיפרנציאל גם מקדימה. ההוא עם צמיגי MT שוקולדות, אבל זה סתם רכב אמריקאי נמוך בלי נעילות. כך, בשקט, אבל עם הרבה רעש בראש, כל אחד עשה הערכת מצב: איך אני הולך להתמודד עם העליות הקשות ובעיקר איך אני הולך להתמודד מול השאר; מה הסיכוי שאני והכלי שלי נוכתר גברים - או שאולי אצא פארש, אתקע באמצע העלייה ואיאלץ לבקש עזרה וגרירה ואושפל עד עפר.
ואז הגיע המפלץ. ג'מוס ביגפוט עם גלגלים בקוטר של ירח מלא ומנוע של נושאת מטוסים. הדלת נפתחה ומטה מטה השתלשל גבר גבר, ואחריו נער ולבסוף גם אשה. לרגע השתרר שקט. לרגע כולם הבינו מי כאן הולך לשלוט בעליות. אחרי המפלץ הופיע ניסאן פטרול ופלט מקרבו שלוש נערות מצחקקות בתוך חולצות טריקו הדוקות. זהו. היה באוויר אדרנלין, טסטוסטרון, אנרגיה גברית ומתח מיני. אפשר להתחיל במסע.

ואז הגיע המפלץ

מסע שיר המעלות מבקר בנגב

הכותרת היא שיר המעלות. מתקבצת חבורה של גברים ישראלים רכובים על 4X4, משופרים בדרך כלל, ויוצאת להפגין ביצועים בפומבי - לטפס את המעלות הכי תלולים והכי מסוכנים באזור הדרום. הנוף שבדרך לא ממש חשוב. גם לא הבוטניקה, הזואולוגיה והגיאולוגיה. עזבו שטויות, תנו גז. צריך לדהור במהירות ממעלה תלול אחד לשני, לכבוש את ההר ולרוץ לספר לחבר'ה. פה ושם נשברות ציריות ושובקים דיפרנציאלים. לעתים מישהו מתהפך. הכל לטובה. הכל מעצים את סיפורי הגבורה שרצים אחר כך במשך חודשים ושנים, ושתמיד מתחילים באותו משפט: עשית את מעלה זיק? עשית את מחמל? עשית את ורדית?

המפגש בעין יהב

דוהרים מעין יהב לציר המעיינות, מדלגים בלי להרגיש על שרידי חאן מואה הנבטי ומגיעים למעלה המפורסם עשוש. חתיכת מעלה שמזדקר לשמיים בתוך גבעה סלעית. המדריך עדי וייזל מאתר השטח הישראלי www.4x4.co.il מורה לכולם לנקז 20%-25% מלחץ הניפוח בצמיגים, לריכוך, הגדלת שטח פנים ושיפור האחיזה. אחר כך שולף המדריך מטאטא כביש ומתחיל לנקות את העלייה. המטרה היא לסלק קצת את הפודרה, אותה אבקה דקה ארורה שמפריעה לצמיגים לאחוז בסלע. רגע, לא נוסעים. אחרי עבודות הניקיון מתחילות עבודות הבנייה. סוחבים בידיים סלעים ועורמים אותם לאורך המעלה במקומות הקשים, לפני מדרגות סלע גבוהות, כדי ליצור שיפוע מתון יותר. הרבה עבודה מושקעת בהכנת המעלה לטיפוס. נכון שיש דרך עוקפת למעלה עשוש, אבל את מי זה מעניין. הקהל, כלומר חלק מהנהגים ובני לוויתם, תופסים עמדות מסביב למעלה. האות ניתן. אפשר להתחיל בהצגה. ראשון מניע הטנדר של המדריך בכבודו. יש לו דיפרנציאל אחורי ננעל וצמיגים משופרים. הוא קופץ קצת, בועט קצת אבל בסך הכל עושה את זה קל ואלגנטי. הקהל מוחא כפיים. למטה, בתוך הרכבים - זאת המלה שהולכת כאן - יושבים הנהגים הבאים בתור לטפס. הם גברים ישראלים ולכן הסנטר שלהם קפוץ והלסתות נעולות. האם עמוק בפנים, מתחת לשריון הצהלי, הם מפחדים? קצת מפחדים? כנראה שאפילו הם עצמם לא מודעים לכך. שני עולה לנדרובר דיפנדר ארוך. אגדת שטח. הנהג קצת פחות אגדה. הוא מסתער על העלייה עם המון גז ומעט רגישות. הרכב קופץ ומשמיע קול שבר מתכתי. קורבן ראשון. נשברה צירייה וצריך להתקפל הביתה. גם הבא בתור, ג'יפ הרנגלר, חוזר על אותה טעות: יותר מדי כוח כשהצמיגים לא אוחזים, פחות מדי מומנטום דווקא כשהצמיגים כן אוחזים, מין מיש-מש לא רציף שמסכן את המכלולים ומקטין את הסיכוי לטפס למעלה. אבל הג'יפ הזה מצויד בנעילת דיפרנציאל אחורית וקדמית והנה הוא כבר למעלה, לקול מצהלות הקהל. רביעי מסתער מיצובישי פאג'רו. הצמיגים מפרפרים בהיסטריה על הסלעים הלבנים. באוויר מתאבכים ענני פודרה. הקהל מתמוגג מהביצוע הכושל ולכולם, אבל לכולם, יש כמה עצות. תן יותר גז, תן פחות גז, סע מכאן, לא משם, מי נתן לך רישיון?!. והגבר הישראלי נועל חזק עוד יותר את הלסתות, נסוג מטר לאחור ומסתער שוב. ושוב - דופק מכת גז ברגע הלא נכון והמיצובישי פאג'רו האומלל לא מבין מה רוצים ממנו. הוא קופץ באוויר כמו דב מאולף, חובט את הגחון בסלע ומזיל דמעות של שמן חצי סינתטי. בסוף, אחרי שעה ומשהו, כולם עולים ואפשר לעצור לארוחת בוקר. כולם רעבים ואף אחד לא משווה למי יש יותר ביצים במנת השקשוקה. אין זמן אפילו לקפה. צריך למהר למעלה הבא - ורדית.

המפגש בעין יהב

מעלה עשוש

מעלה עשושמעלה עשושמעלה עשושמעלה עשושמעלה עשושמעלה עשושמעלה עשושמעלה עשוש

ההכנה הנפשית למעלה ורדית

עשיתי כבר את ורדית?, מתפאר מישהו בלנדקרוזר קצר, אבל זה היה בחורף שעבר. מה המצב של העלייה היום?. השאלה נשאלת ברשת הקשר - בכל כלי מותקן מכשיר קשר - אבל אף אחד לא עונה. הדרך לוורדית ארוכה ומשעממת, כולל קטע מהיר במיוחד בערוץ הרחב של נחל פארן. בסוף מגיעים אליה. עלייה טחונה ותלולה עם כמה מדרגות סלע אכזריות. ורדית היא אתגר. צריך עוד פעם לצאת מהכלים - והשמש כבר מלהטת - לטאטא ולערום אבנים. הקהל תופס מקומות ישיבה ותצפית. הבנות בחולצות הצמודות מצחקקות, הגברים נועלים לסתות, אפשר להתחיל בהצגה. ראשון זינק המדריך. אלא שהפעם הנהיגה האלגנטית לא הועילה. הטנדר פשוט סירב לעלות. אם לא הולך בלי כוח, ננסה עם כוח אמר המדריך - ספק לעצמו - והסתער שוב. ושוב. ושוב. ולשווא. קראו למפלץ האמריקאי. ההוא עם צמיגי הירח העפיל בזלזול ומשך את המדריך למעלה עם כננת. האחרים עלו אחד אחרי השני, חלקם בכוחות עצמם, אחרים במשיכה מלמעלה. אין פצועים, אין הרוגים, אין נזקים מכניים. מוורדית להר כיפה ולתצפית היפהפייה על שם רותם שני (קישור). אין זמן להסברים, אין זמן לארוחת צהריים, כולם רוצים לסמן וי על לפחות עוד מעלה מיתולוגי אחד - מעלה רמון. אם נספיק אותו שעתיים לפני השקיעה, אומר המדריך, נלך גם על מחמל.

ההכנה הנפשית למעלה ורדית

מעלה ורדית

מעלה ורדיתמעלה ורדיתמעלה ורדיתמעלה ורדיתמעלה ורדיתמעלה ורדיתמעלה ורדיתמעלה ורדיתמעלה ורדיתמעלה ורדיתמעלה ורדיתמעלה ורדית

מעלה רמון - זו מלחמה

מעלה רמון הוא מחזה בכמה מערכות. יש מדרגות ויש בולדרים ועוד בולדרים ועוד כמה. הקהל תופס עמדות מסביב, ואז נבלע שוב ברכבים עד לאתגר הבא שלאורך המעלה הארוך הזה. הנוף של מכתש רמון הוא בונוס נהדר, אבל ספק אם מישהו מהנהגים מבחין בו. הנהגים משלבים להילוך כוח, נועלים לסתות ודיפרנציאלים ונותנים, כרגיל, פחות מדי גז איפה שצריך, יותר מדי איפה שלא צריך. זו מלחמה, או אם תרצו, ניסוי מדעי: מה חזק יותר - סלע בראשיתי או פלדה יפאנית. שניהם, מתברר, חזקים. הסלע נשרט ומוכתם בשחור צמיגים. המתכת מתכופפת. אבל למרבה המזל חוץ מכמה פלסטיקים מיותרים כלום לא מתנפץ וכולם מעפילים בשלום. השמש כבר שוקעת והטמפרטורה יורדת במהירות. על ארוחת הצהריים-ערב כולם מוותרים. רצים למצפה רמון, כביש 40, משם לכביש 6 והביתה.

מעלה רמון - זו מלחמה

מעלה רמון

מעלה רמון

תמונות ממעלה רמון

תמונות ממעלה רמוןתמונות ממעלה רמוןתמונות ממעלה רמוןתמונות ממעלה רמוןתמונות ממעלה רמוןתמונות ממעלה רמוןתמונות ממעלה רמוןתמונות ממעלה רמון

תודה ליואב קווה ולדה-מרקר על הכתבה

מקור הכתבה: מגזין דה- מרקר (קישור)

המיתולוגיים: 12 המעלות הקשים בדרום ישראל

1. מעלה מחמל: ממוקם בצפון מזרח מכתש רמון. שיפוע תלול ביותר, מדרגה אחת גבוהה בחלקו העליון, עם דרך חפורה ותחוחה. דרגת קושי: עבירות קשה מאוד בעלייה - בכל שנה רק בודדים מכריעים את המעלה, בינונית עד קשה בירידה.
2. מעלה זיק: ממוקם בשמורת מצוק הצינים, מדרום לבקעת צין. מדרגות סלע ובולדרים בוגדניים מסתתרים בפודרה, המפחיתה את האחיזה. דרגת קושי: עבירות קשה בעלייה, בינונית בירידה.
3. מעלה ורדית: ממוקם בשמורת עשוש, סמוך לצוקי חדוד. שתי מדרגות אבן אימתניות צמודות זו לזו. סכנת התהפכות. דרגת קושי: קשה בעלייה, בינונית בירידה.
4. מעלה מרזבה: ממוקם בערוץ נחל מרזבה, בסמוך למפגש עם נחל נקרות. שיפוע צד וסכנת התהפכות. דרגת קושי: קשה בעלייה, בינונית בירידה.
5. מעלה עשוש: ממוקם בסמוך למפגש נחל עשוש ונחל צופר. מדרגת אבן גדולה מיד בתחילתו ורצף של מדרגות אבן קטנות נוספות. דרגת קושי: בינונית עד קשה בעלייה, בינונית בירידה.
6. מעלה דקלים: ממוקם בתוך מכתש רמון, על הדרך המחברת בין חאן סהרונים לנחל נקרות. מדרגת אבן שגובהה כמטר מחייבת פנייה תוך כדי עלייה בסיבוב. דרגת קושי: בינונית בעלייה, קלה בירידה.
7. מעלה רמון: מטפס ממכתש רמון למצוק הצפוני, בסמוך לדרך החוצה את מכתש רמון. משופע בבבולדרים גדולים, שחלקם יוצרים מדרגות. דרגת קושי: בינונית פלוס בעלייה ובירידה.
8. מעלה יאיר: ממוקם בדרום ים המלח, עולה מחופו של ים המלח למצוק ההעתקים. יש שתי מדרגות אבן בחלק העליון של המעלה. דרגת קושי: עבירות בינונית בעלייה, לא קשה בירידה.
9. מעלה גרופית: מעלה גרופית, שנקרא גם מעלה קטורה, ממוקם על ציר הנפט, בערבה הדרומית בין הקיבוצים גרופית וקטורה. מעלה תלול, ארוך, משופע בפודרה, אבנים, בורות וכל טוב. דרגת קושי: קשה מאוד עד בלתי אפשרית בעלייה, בינונית עד קשה בירידה.
10. מעלה זרון: בדרום מדבר יהודה. מטפס מנחל זוהר (מצד זוהר) מערבה לכיוון כביש מס' 31, כביש סדום-ערד. מפותל, רצוף דרדרת ופה ושם גם בולדרים. דרגת קושי: קשה בעלייה, קלה בירידה.
11. מעלה עוזי: ממוקם בדרום מדבר יהודה. מטפס מערוץ נחל חבר מצפון לכיוון דרום. בולדרים קטנים. דרגת קושי: בינונית בעלייה, קלה בירידה.
12. מעלה עמיעז: ממוקם בדרום ים המלח ומטפס בתלילות ממצוק העתקים למישור עמיעז. לקראת סופו מדרגת אבן גדולה. למתעקשים לטפס נכונה הפתעה: בקצהו העליון שער ברזל בלתי עביר (בסיס צבאי). דרגת קושי: קשה בעלייה, בינונית בירידה.
*אזהרה: המעלות מסוכנים. אין לצאת אליהם ללא מדריך מוסמך או מלווה מנוסה.

תגובות

27 תגובות

1

MT - 4X4

14 במאי 2009 ב 10:03

פיני - כבוד!

2

onz1

14 במאי 2009 ב 13:48

כתבה מבריקה

עוד כתבה מבריקה של יואב קווה מלאה הומור
דרך אגב בגלל כתבה שלו קניתי את הטריוס

3

ytzur

16 במאי 2009 ב 14:44

כתבה יפה - אבל מוגזמת

כתבה יפה, תיאורים חמודים .
הגזמה די גדולה בתיאורים.
נדמה לי שהתמונה של הפג'רו היא מטיול המעלות בפסח
ירוןי

4

אלכס טרופר

17 במאי 2009 ב 06:00

בעל הטרופר שבתמונה

אני חושב שאם קצת יותר ידע בנהיגה היית עולה את זה כמו כלום אם הטרופר

5

עדי וייזל

17 במאי 2009 ב 11:48

כתבה חדשה - גבר - גבר : מסע מעלות קשים בנגב

תמונות שצורפו לכתבה אכן חלקן צולמו בטיול האחרון מעלות בנגב -  אכן הפאג'רו של משה צולמה במעלות בנגב - אפריל 2009.
לגבי הטרופר.
ניסיון נהיגה זה דבר שנרכש עי השתתפות בטיולים ברמות עבירות קשה -  לא ניתן להתעלם מהעובדה כי לטרופר אין נעילה אחורית/דיפרנציאל,דבר המקשה מאוד את עליית מעלה ורדית - אני לא רוצה לומר שלדעתי רכבים לא נעולים לא יכוליםם לעלות את ורדית אבל ללא ספק, ניסיון לעלות את הורדית, ללא נעילה זה דבר המלווה בסיכון למכלולי הרכב דבר שיכול לפגוע בכיס.
אין לי ספק כי עם תצטרף לטיולים ברמת עבירות קשה, תצבור בטחון עצמי כזה שיאפשר לך  לנסות ביתר נחישות(עד גבול מסוים) לעלות את הורדית ומעלות קשים אחרים.
עדי

6

אורח/ת

17 במאי 2009 ב 12:07

כואב הלב על הנזק האדיר שאתם גורמים

לטבע. . אני כבר לא מדבר על הרעש, ועל זיהום האוויר... אין לכם שמץ של כבוד לטבע ולסביבה, והכתבה ממחישה את זה היטב. אגב, עם קצת הדרכה ילדות בנות 15 יכולות לנהוג יותר טוב מרוב ה"גברים" המוצגים כאן...
וברור שאם הייתם באמת גברים - הייתם רוכבים על אופני שטח.

7

אורח/ת

17 במאי 2009 ב 13:45

תשובה ל8 אוהב אתכם כל יפה הנפש והבלורית

שמעולם לא אכלו סטיק או שניצל, ולא לבשו פוליאסטר לא שתו מבקוק מים מנרליים ולא נסעו במכונית ולא משתמשים בתרופות וחיסונים להם יש המון כבוד לסביבה וכמובן גם טונה של צביעות ופלצנות סביבתית פופוליסטית.
לגבי מה שילדות בנות 15 מסוגלות אני מנוע מלהגיב כי הן קטינות אבל לגבי מה שאחיותיהן הבוגרות והמאותגרות מיגדרית (genderבלעז) עושות בשטח סטייל "מלכות המדבר" אני מכיר מקרוב וטוב מאוד, זה ממש בדיחה פמיניסטית מעניין מי מתקן להן את הרכבים בשטח ומי מחלץ אותן? חיקוי עלוב לגיפאות גברית ואפילו הן עם כל הניסיון בשטח והרצון הנשי הלוהט והרכבים המשופרים לא מסוגלות לרבע ממה שתואר בכתבה

8

אורח/ת

17 במאי 2009 ב 15:42

ל-9: שתוק, שתוק

9

אורח/ת

17 במאי 2009 ב 17:04

9 ל- 10 איפה הזכות לחופש הדיבור נעלמה?

ואל זה נאמר " במקום שבו סותמים פיות יהרגו אנשים" או שזה היה היה במקום שבו שורפים ספרים? לא זוכר היה משו כזה בזכות חופש הדיבור רק ש-10 שכח אצלו כולם צריכים להסכים איתו אחרת צריך להשתיק אותם ויפה שעה אחת קודם...

10

האמר משופר

17 במאי 2009 ב 17:43

תגובה ל-8 ועל הכתבה

לידיעתך אדוני יפה הנפש הטיול הזה בוצע בשבילים מסומנים ש אושרו על ידי הגורמים המתאימים.
כתבה שנונה ומלאה חוש הומור.. כל הכבוד לכתב ,למשתתפים, ולעדי ויזל

11

אורח/ת

17 במאי 2009 ב 20:27

לא קונה ....

איכשהו מסעותיו המצולמים של עדי נראים לא טוב דרך התמונות...
פירפורים מעלים עשן, אבק וסלעים ניתזים..
עדי, תנסה לתפוס זוויות מחמיאות יותר, כולל צילומים ברורים של רכבים על שבילים ברורים. בצורה זו יעזבו אותך לנפשך...סמוך ובטוח אני שטיולייך מתבצעים אך ורק על גבי שבילים "חוקיים".

12

עדי וייזל

18 במאי 2009 ב 07:23

כתבה חדשה - גבר - גבר : מסע מעלות קשים בנגב

כותב תגובה 7:חבל שאתה נשאר אנונימי - כנראה שיש לך מה להסתיר ולעצם העניין.

יש אנשים שנהיגה בג'יפ עושה להם טוב, יש כאלה רכיבה על אופניים גורמת להם להרגשה טובה - יש כאלה שמשיגם את זה בכיבוש ליבם של נשים ויש כאלה שצפייה בטלויזיה מעבירה להם את הזמן על הצד הטוב ביותר- לא הצלחתי לרדת לסוף דעתך בביקורת שאתה מעביר עליי/עלינו ובכלל על קהילת הג'יפאים.

לא סיפרת לנו מאיפה הידע הרב שלך על כאלו בנות 15 יצא לך לטייל עם קבוצה של בנות 15 והתוודעת ליכולתם בשטח... אני מניח שאתה מעדיף לא לדבר על זה בפורום נכון?!

מאחר ואתה מומחה לשמורות טבע וסימוני שבילים - אז אפרט למען אלו שלא מומחים כמוך...) המסלול אליו יצאנו ועליו מדברת הכתבה של קווה החלה במעלה עשוש המשיכה למעלה הר כיפה ומעלה רמון -כפי שידוע לך כל הדרכים המקשרות בין הנקודות הנל הם דרכים מסומנות בסמש (סימון שבילים של הרטג - רשות הטבע והגנים ושמורות הטבע)אז אני ממתין להתנצלות לגבי הריסת הטבע.

לגבי זיהום האוויר - מה שונה הנסיעה בטבע לנסיעה בכביש ככל שהדבר מתייחס לזיהום אווויר - דרך אגב הרבה ג'יפים התקינו מיכל גז - ואתה???

אני מתנצל מראש שאני ציני בתגובה שלי אבל לפעמים אנשים מגיבים מבלי לדעת אם יש מקום להעביר ביקורת .

אני לא טוען נגד העברת ביקורת אבל כאשר הביקורת נכונה ו/או בונה אז אני מוכן גם להתמודד איתה.
בכל מקרה אתה מוזמן להצטרף לטיולים וללמד אותנו מניסיונך.
לגבי מלכת המדבר אלו בחורות אחת אחת ואני בהחלט מחזיק מהם - ובאמת הצוות שמגבה אותן זה גברים ובכל זאת יש להסיר את הקובע בפניהם.
תגובה 12 : לא מתיימר להיות צלם מקצועי - עובד על זה.אין לי בעיה עם האבק - גם אדם שירוץ בשטח יעלה אבק, קל וחומר רכב בנסיעה ובמאמץ.
תנסה אתה להסתכל במפה, לדבר במכשיר הקשר, להזיזי סלעים לצורך סיוע לעליית הרכבים לכוון את הנהגים ולצלם ונראה איך תצא לך התמונה.
בד'כ מגיעים איתי חברים והם מצלמים, לפעמים הילד לוקח על עצמו את האחריות ולפעמים אני - מוזמן להגיע לטיולים ולקבלת אתתפקיד הצלם עם המלמה המקצועית שלי
להת' בשטח

13

mor2007

18 במאי 2009 ב 08:44

והכי הכי חשוב

אורח/ת כתב/ה:
"לטבע. . אני כבר לא מדבר על הרעש, ועל זיהום האוויר... אין לכם שמץ של כבוד לטבע ולסביבה, והכתבה ממחישה את זה היטב. אגב, עם קצת הדרכה ילדות בנות 15 יכולות לנהוג יותר טוב מרוב הגברים המוצגים כאן...
וברור שאם הייתם באמת גברים - הייתם רוכבים על אופני שטח."
מה למצדד ברכיבה על אופניים ושונא גיפים וגיפאים עושה באתר של גיפים?

14

אורח/ת

18 במאי 2009 ב 09:59

התמונה המוצלחת היחידה: המצחקקות. ואגב

שהכותב, הבאמת מוכשר, הצליח לגרום הנאה בכתיבה משובחת על נושא כ"כ משעמם!

15

Ogash Ofer

18 במאי 2009 ב 10:08

אכן כותב מוכשר

הכותב מאוד מוכשר.
הנושא טכני ולכן משעמם את מי שלא אוהב את התחום,
אבל מרתק ובעל אתגר למי שאוהב להיות מקצוען.

16

אורח/ת

18 במאי 2009 ב 13:39

הרשו לי למחות בתוקף

שיר המעלות הינו מושג שקבענו בשנת 2003 שנסענו כמה חברה כפי שפורסם בזמנו בגיפולוג,
ליום מסע
זיק
מחמל
חווה
אז עם כל הכבוד לעדי וויזל ידידי היקר,
שיר המעלות שייך לאחרים

17

עדי וייזל

18 במאי 2009 ב 15:56

אורח/ת כתב/ה:
"שיר המעלות הינו מושג שקבענו בשנת 2003 שנסענו כמה חברה כפי שפורסם בזמנו בגיפולוג,
ליום מסע
זיק
מחמל
חווה
אז עם כל הכבוד לעדי וויזל ידידי היקר,
שיר המעלות שייך לאחרים"
מרשה לך למחות - אתה חש הקלה...
לא זכור לי שלקחתי את השם מג'יפולוג ובקושי זוכר מתי גלשתי לאתר בפעם האחרונה מבלי חלילה לומר מילה רעה על האתר.
ייכן שמשם השם נחרט בזכרוני אוליי ממקום אחר ובכל זאת תסכים איתי שלא אני ולא אתה בעלי זכויות על הכותרת כפי שאם אחר ישתמש (והאמן לי כבר רבים לפניי ואחריי השתמשו וישתמשו בו)הדבר לא יפריע לי

18

האמר משופר

18 במאי 2009 ב 17:11

תגובה ל-15

אם זה משעמם אותך א ל תקרא ואל תיכנס לאתר .אותי משעממים חיי האסטרונאטים
בטיסות לחלל. אותי משעממים חיי המין של הלויתנים -אז אני לא נכנס לאתרים שלהם

.נקודה.

19

amirsoc

19 במאי 2009 ב 09:40

אפרופו ילדות בנות 15

בלי שום כוונה להכנס לדיון המיותר  כאן , פשוט  משהו הזכיר ילדות בנות 15   אז הנה משהו  בקשר לרכב , נהיגה ,וילדות בנות 15 .  (סביב דקה 8 , מגיעה הקשר) https://www.youtube.com/watch?v=fy8LJx71_9o ולא , אין כאן בעיה , זה לא  למבוגרים בלבד . אמיר    

20

boazs64

19 במאי 2009 ב 16:20

כתבה חדשה - גבר - גבר : מסע מעלות קשים בנגב

מדהים איך פרובוקטור/ית אחת (תגובה 6) מצליחה להקים על הרגלים חצי פורום.
אני מהמר שמדובר בצעירה שצרוף המילים גבר גבר... בכותרת, הקפיץ לה את הפיוזים (כלומר ייבש לה את הפה והרטיב לה את השפתיים בו זמנית).
ולעניין שיר המעלות, כמדומה שזכויות היוצרים שייכות לדוד המלך (שאיך שלא תסתכלו עליו, אין חולק שהיה גבר גבר! )
 
 

21

אורח/ת

20 במאי 2009 ב 12:42

מה נהיה פה?

תענוג של טיול , סבבה של צילומים . לא מבין על מה הביקורת . אולי קנאה? חבל שיש לי רק ראב 4 אחרת גם אני הייתי שם.

22

אורח/ת

20 במאי 2009 ב 13:03

עצה לגבר גבר

יש לי מקומות יותר קרובים לשבור מכוניות
למשל לזרוק אותן ממצוק הכורכר באזור הרצליה
לא הבנתי את ההנאה לשבור ציריה או לכסח פלסטיק

23

onz1

20 במאי 2009 ב 13:37

כתבה חדשה - גבר - גבר : מסע מעלות קשים בנגב

כל אחד וההנאות שלו לא מבין מה הבעיה כל עוד זה לא מפריע למישהו אחר

 חייה ותן לחיות

24

tooeyes

20 במאי 2009 ב 13:58

כתבה חדשה - גבר - גבר : מסע מעלות קשים בנגב

אין ספק שהאוטו של אבא נוסע יותר מהר והעבירות שלא יותר גבוהה והמבין יבין

25

עדי וייזל

20 במאי 2009 ב 16:19

כתבה חדשה - גבר - גבר : מסע מעלות קשים בנגב

לגבי שבירת הצירייה.

ראשית זו לא הייתה צירייה זה היה משהו אחר אבל לא זה העניין.

במהלך טיול ג'יפים תמיד קיים הסיכוי כי רכיב  או יותר של הרכב יינזק בדיוק כפי שקיים הסיכוי שלא ייקרה כלום.

זה הכול עניין של התנהגות הנהג ומזל ועייפות החומר/בלאי.

אני מטייל כל כך הרבה שנים בשטח וללא ספק מבלה במוסכים יותר מאשר בעל רכב שלא נכנס לשטח אבל זו ההנאה שלי ואני מוכן ורוצה לשלם עליה.

למה זה כל כך מפריע למישהו. אף אחד לא צריך לצאת מנקודת הנחה שאני או שכמותי יוצאים לשטח בשביל לשבור או להרוס אלא, הנזקים שגרמים לרכב הם בעיקר תוצאה של בלאי .

בדיוק כפי שאדם שמעשן מבלה , סטטיסטית, אצל רופא יותר מאשר אדם שלא מעשן ועוד הרבה דוגמאות.

26

אורח/ת

21 במאי 2009 ב 09:50

עדי,זה לא מפריע,אנשים פשוט מביעים את

דעתם על נגזרת של ענף השטח, שנראית פשוט משעממת באופן זוועתי.
גם לבחורציק שמשתעמם מהאסטרונאוטים והלווייתנים ולא נכנס לאתרים שלהם, אומר שאם היו כתבות עליהם באתר שטח הייתי מבין תלונות על שיעמום.
לנסוע עד לקיבינימאט בשביל לטפס כמה עליות כולל לטאטא (!!!!!!) אותם ולגרור נראה אינפנטילי. תביאו מסוק ותמשכו מלמעלה וגם יעזור לכם לעלות!
כל עוד לא עליתם בכוחות עצמכם ורכבכם (ובלי לטאטא ולעשות ספונג'ה לפני כן) - לא עשיתם כלום!
יש אולי עוד כמה תמונות של המצחקקות במקרה?

27

אורח/ת

20 באוגוסט 2010 ב 01:36

כתבה מאוד מרתקת מצחיקה