שטח 4X4 > מסלולי טיול > גליל ורמת הגולן

מקרני חיטים עד לשפך הירדן

מפסגת קרני חיטים לבקעת יבניאל ועד לשפך הירדן שמדרום הכנרת. מסלול המשלב שבילים מהירים עם קטעים טכניים בעבירות בינונית, תצפיות לטווח ארוך עם נסיעה בתוך ערוצי נחלים ויובש קיצי, האופייני לישראל עם מעיינות של מים זכים

המסלול באורך של 45 ק"מ וכולו בשטח

משכו כ-8 שעות ויכול להתארך בהתאם לעצירות לאורך המסלול.
בקיץ המסלול מתחיל בעבירות קלה עם קטעים של עבירות בינונית אך בחורף ישנם קטעים בהם הבוץ אכזר ויכול להכריע אף את הג'יפים הטובים שבחבורה.

המסלול באורך של 45 ק

חלק מהטיול נמצא בשמורות טבע – בהן יש להקפיד בנסיעה רק על שבילים מסומנים. הטיול אפשרי בכל ימות השבוע ללא מגבלות שטחי אש של צהל. מומלץ לצאת לדרך עם שני רכבים לפחות. המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 26 נקודות ציון הניתנות להורדה בסוף הכתבה.

שיטת הניווט

הניווט רובו על שבילים מסומנים. מומלץ להשתמש במפה ה 1/50,000. היכן שאין סימון שבילים ברור יש להקפיד על הנחיות סיפור הדרך.
מה עושים? יש לנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך. בנקודות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. באמצעות ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא. שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר). חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.
קישור לכתבות הניווט האתר

שיטת הניווט

הכנות למסלול

בקיץ מומלץ לצאת למסלול עם שני רכבי 4X4 לפחות ובחורף חובה לצאת עם ציוד גרירה וחילוץ המתאים לבוץ כבד
הכנת אמצעים בסיסיים:
ציוד גרירה בסיסי: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים
מכשיר GPS - יכול לעזור
מפת סימון שבילים
מצפן
טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת
מים ומזון ליום שטח

הכנות למסלול

תחילת המסלול

בתחנת הדלק סונול על כביש 65 מצפון לצומת נטופה ולצומת גולני ומדרום לצומת עילבון ולצומת עמוד.
נ.צ. 1 – תחנת דלק

תחילת המסלול

מתחילים ומאפסים מד אוץ

פונים צפונה ונוסעים על כביש 65 לכיוון צומת עילבון
נוסעים לאט, הכביש מתעקל ומיד לאחריו שלט סימון דרכים ירוק (לעילבון)
0.9 ק''מ מיד לאחר שלט סימון הדרכים השני יופיע פתח בגדר ההפרדה מימין לכביש ותחילתו של השביל הירוק.
נ.צ. 2 – תחילת השביל הירוק

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

יורדים מהכביש ופונים ימינה – מזרחה לשביל הירוק
השביל מתעקל מיד שמאלה ויורד לכיוון שער בקר (פותחים ומקפידים גם לסגור)
0.3 ק''מ שער בקר שני ולאחריו יורדים לערוץ הנחל לאורך קו המתח
0.9 ק''מ (מצטבר) השביל מגיע לערוץ של נחל ארבל ולצומת עם שביל המסומן בשחור
נ.צ. 3 – צומת ירוק - שחור

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה וצפונה עם סימון השבילים השחור (וקו המתח בהמשך השביל) ונוסעים כל הזמן בירידה לאורך נחל ארבל
2.1 ק''מ חוצים שער בקר
2.3 ק''מ (מצטבר) חוצים שער בקר נוסף
3.8 ק''מ (מצטבר) חוצים שביל כורכר כבוש העובר על סוללת עפר – פונים שמאלה על שביל הכורכר ולאחר 50 מטרים ימינה להמשך השביל השחור היורד עם נחל ארבל
5.3 ק''מ (מצטבר) צומת עם שביל המגיע מצד ימין
נ.צ. 4 – צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל (מסומן בכחול) המטפס בנחל
0.5 ק''מ מקיפים משמאל תחנת שאיבה מגודרת
1.3 ק''מ (מצטבר) חוצים שער בקר ומיד לאחריו חוצים שביל כורכר (פונים שמאלה ומיד ימינה – דרומה לתוך מטע הזיתים)
1.9 ק''מ (מצטבר) השביל הכחול מתעקל ימינה
2.6 ק''מ (מצטבר) מגיעים לשביל כורכר טוב. מימין שער בקר, השביל הכחול פונה שמאלה וישר השביל המסומן בשחור
נ.צ. 5 – צומת כחול - שחור

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר - דרומה לשביל המסומן בשחור
מהצומת ניתן לראות כי השביל השחור מטפס על ההר שלפנים
1.2 ק''מ צומת בו השביל השחור פונה ימינה וממשיך בטיפוס על דרך משובשת
1.8 ק''מ (מצטבר) בסיום העלייה חוצים מעבר בקר (שקוע בקרקע) שמימין מתקן קטן ומגודר של מקורות.
משמאל ניתן לראות את הפסגה עליה קרני חיטים ובהמשך מעל הכנרת את מצוק נחל הארבל שלמרגלותיו ולכיוון שלנו כפר זיתים וכפר ארבל
השביל השחור מתעקל שמאלה לכיוון קרני חיטים
2.6 ק''מ (מצטבר) מעבר בקר (שקוע בקרקע) ולאחריו עלייה קטנה
2.7 ק''מ (מצטבר) צומת T עם שביל כורכר מימין
נ.צ. 6 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל כורכר המסומן בשחור לכיוון קרני חיטים
0.6 ק''מ חוצים מעבר בקר (שקוע)
0.7 ק''מ (מצטבר) צומת עם שביל משמאל המטפס לכיפה של קרני חיטים
נ.צ. 7 – צומת קרני חיטים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה חוצים מעבר בקר ומטפסים לאוכף של קרני חיטים
0.1 ק''מ פונים שמאלה לשביל המקיף את הבקעה הקטנה מצפון ולכיוון הקרן הצפונית
0.4 ק''מ (מצטבר) עוצרים לתצפית בפינה הצפון-מזרחית לעבר המצוק של הר ארבל, הכנרת והעיר טבריה
0.7 ק''מ (מצטבר) צומת בו פונים לראש ההר של קרני חיטים (ישר יוביל אותנו ליציאה)
1.5 ק''מ מגיעים לפסגת ההר ולקרן הדרומית – מכאן כבר רואים הכול!
מצפון רואים את צפת והר כנען. ממערב את נטופה, לביא וגבעת אבני. מדרום את עמק יבניאל ומעליו את הרכס של הר אדמי. וממזרח את העיר טבריה ואת מצוק הארבל.
נ.צ. 8 – קרני חיטים

מאפסים מד אוץ

קרני חיטים

קרני חיטים הוא הר געש הכבוי המורכב משתי פסגות, הגבוהה בגובה 326 מטרים מעל פני הים, ונוף של שדות סביב לו וזכה לשם קרני חיטים. ההר התפרסם כאתר הקרב המפורסם בו ניצח צבאו של צאלח א-דין את הצלבנים והביא לסיום השלטון הנוצרי במזרח התיכון.
צאלח א-דין נולד למשפחה כורדית בתיכרית (עיראק), התחנך בדמשק (סוריה) והפך במהרה לשליט המוסלמי של מצרים וצפון אפריקה. בשנת 1,187 יצאה בראש צבאו למלחמה בנוצרים הצלבנים אשר שלטו בארץ ישראל וצפונה עד לסוריה.
בקרב קרני חיטים ניצח צאלח א-דין את הצבא האירופאי הכבד באמצעות מזג האוויר החם אשר הכריע את הצלבנים החמושים בשריון כבד וחם ואשר סבלו ממחסור של מים.
לעומתם הגיע הצבא הערבי של צאלח א-דין שהוא מוכן ורגיל למזג האוויר החם השורר במזרח התיכון והצליח להניס את הצלבנים. ההפסד של הצלבנים בקרב קרני חיטים היווה גורם מכריע ברצף של כישלונות בדרך ועד אובדן השליטה בארץ ישראל.

קרני חיטים

יורדים מהפסגה של קרני חיטים למטה עד לצומת

2.3 ק''מ (מצטבר) פונים שמאלה לשביל המסומן בכחול לכיוון היציאה
2.5 ק''מ (מצטבר) חוזרים לצומת בנ.צ. 7

יורדים מהפסגה של קרני חיטים למטה עד לצומת

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל המסומן בשחור והיורד מטה
0.4 ק''מ צומת של השביל השחור עם שביל הולכי רגל המסומן בכחול משמאל המטפס לקרני חיטים
פונים ימינה ויורדים בשביל הכחול והכבוש למטה
1.2 ק''מ (מצטבר) חוצים מעל מעבר בקר וממשיכים מזרחה
1.7 ק''מ (מצטבר) צומת בו השביל הכבוש מתעקל ימינה ודרומה
2.1 ק''מ (מצטבר) צומת T שמאחוריו גדר (ומאחוריה כביש 77) בו פונים שמאלה ומתעקלים ימינה עד לכיוון כביש הגישה לפאר תעשיות ''קדמת גליל''
2.1 ק''מ (מצטבר) מגיעים לאספלט
נ.צ 9 – כביש הגישה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על האספלט ויורדים לכיוון המעבר מתחת לכביש 77 (המחבר אבין צומת גולני לטבריה)
0.3 ק''מ המעבר התת קרקעי
0.5 ק''מ (מצטבר) כיכר בה פונים ימינה ימינה לכיוון כביש 77
0.6 ק''מ (מצטבר) מגיעים לכביש 77 בו פונים ימינה לכיוון טבריה
3 ק''מ (מצטבר) צומת חיטים בו פונים ימינה לכביש 768 לכיוון פורייה
3.2 ק''מ (מצטבר) בסיום מעקה הבטיחות פונים ימינה לשביל
נ.צ. 10 – ירידה מכביש 768

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

נוסעים דרומה על השביל מתחת לקו המתח הגבוה לכיוון האנטנה הסלולארית שבשדה
0.2 ק''מ השביל מתעקל מעט שמאלה, עוזב את סוללת האבנים והעפר שמימין ומתחיל לרדת לכיוון הבקעה הגדולה
0.7 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים בו פונים שמאלה
0.8 ק''מ (מצטבר) צומת שליד השיבר (מגוף מים בעברית) בו פונים ימינה
נ.צ. 11 – צומת השיבר

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

0.2 ק''מ מגיעים למטה עצים מימין לדרך וממשיכים לרדת על השביל המרכזי
1.1 ק''מ (מצטבר) השביל מתעקל שמאלה ומיד ימינה (ליד השיבר ובקצה המטע)
1.4 ק''מ (מצטבר) שוב השביל מתעקל שמאלה וימינה
1.6 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת T
נ.צ. 12 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לכיוון השדות הפתוחים
0.7 ק''מ מגיעים לצומת T עם שביל כבוש, פונים ימינה לכיוון דרום מזרח בירידה
2.6 ק''מ (מצטבר) צומת T בו פונים שמאלה ומיד ימינה וחוצים גשר אירי מעל נחל יבניאל
הנחל לא מזמין טבילה אך יש בו שפמנונים וצבי ים
נ.צ. 13 – גשר אירי

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים על הדרך הראשית
0.6 ק''מ צומת בו ממשיכים ישר לכיוון הסככה הגדולה
0.9 ק''מ (מצטבר) בצומת שלפני הסככה פונים שמאלה חזק
נ.צ. 14 – צומת הסככה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

נוסעים על שביל כורכר טוב מסומן בכחול (בעיקר על המפה ופחות בשטח) שמימין שדרת ברושים ומטעים ומשמאל שדות פתוחים
0.5 ק''מ הסימון הכחול נראה לראשונה על עץ מימין לדרך
1.4 ק''מ (מצטבר) חוצים גשר אירי ונוסעים לצד מטע זיתים מימין
1.7 ק''מ (מצטבר) צומת בו מתעקלים שמאלה – צפונה לכיוון מושב הדתי הזורעים
2.3 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת מתחת לסוללה של מאגר מים גדול ופונים ימינה (סימון שבילים כחול קיים על מבנה האסבסט שמשמאל)
2.6 ק''מ (מצטבר) השביל פונה שמאלה לזורעים
2.7 ק''מ (מצטבר) מגיעים לגשר בטון וחוצים אותו
נ.צ. 15 – גשר בטון

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

מיד לאחר גשר הבטון פונים ימינה לשביל הנוסע לאורך גדת הנחל
1.1 ק''מ חוצים צומת גדול וממשיכים על השביל לצד הנחל
2.3 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת T בו פונים ימינה וחוצים בגשר אירי את הנחל
2.7 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת T בקצה מטע זיתים
נ.צ. 16 – צומת T

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לכיוון דרום - מזרח
1.1 ק''מ פונים ימינה בצומת לשביל כורכר כבוש
1.4 ק''מ (מצטבר) פונים שמאלה בצומת שמשמאל מטע זיתים
2 ק''מ (מצטבר) חולפים על פני מאגר מים מבטון
2.3 ק''מ (מצטבר) מגיעים לכביש 767 כשמימין אתר פיקניק וקמפינג בתשלום
פונים ימינה על הכביש – בזהירות! נהג על הכביש אינו מצפה לרכב היוצא משביל בשטח
2.7 ק''מ (מצטבר) פונים שמאלה ויורדים מהכביש עם השלט לנחל יבניאל וסימון השבילים הירוק
נ.צ. 17 – שלט נחל יבניאל

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

נוסעים על השביל הירוק
0.9 ק''מ פונים שמאלה בקצה הגדר של מפעל הטיפול בשפכים ויורדים לכיוון ערוץ הנחל
1.1 ק''מ (מצטבר) חוצים את הנחל ומגיעים לצומת T
נ.צ 18 – צומת T

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ויורדים עם נחל יבניאל
0.3 ק''מ מעבר בקר שקוע בקרקע מכניס אותנו לתוך שמורת הטבע של נחל יבניאל
1.2 ק''מ (מצטבר) השביל חוצה את הנחל ועובר לגדה הדרומית
שימו לב כי בחורף הבוץ יכול להגיע לעומק של גלגל
4.3 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת V
נ.צ. 19 – צומת V

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ויורדים למטה לכיוון הנחל והעצים
0.4 ק''מ מגיעים לרחבה חשופה ופונים שמאלה חזק לכיוון עצי האקליפטוס
0.5 ק''מ (מצטבר) מגיעים למקום של זולה עם הרבה צל ומעט מים זורמים ליד המעיין של עין כוש
נ.צ. 20 – עין כוש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוזרים לרחבה החשופה ומטפסים לכיוון דרום – מזרח על הציר המתון לכיוון קו המתח הגבוה
0.8 ק''מ מגיעים חזרה לשביל המסומן בירוק ופונים שמאלה בירידה
1.1 ק''מ (מצטבר) חוצים מעבר בקר שקוע בקרקע
1.4 ק''מ (מצטבר) חוצים מעבר בקר ו-0.1 ק''מ לאחריו קו מתח גבוה
נ.צ. 21 – קו מתח גבוה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה עם השביל הירוק בירידה למטה
0.2 ק''מ עוברים בין שני עמודי חשמל וממשיכים על השביל הירוק וקווי המתח לכיוון בית זרע
1.4 ק''מ (מצטבר) השביל הירוק פונה שמאלה
1.8 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת ליד שיבר בו השביל הירוק פונה ימינה ולמטה בשביל הפחות ברור
נ.צ. 22 – פנייה ימינה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

0.1 ק''מ חוצים תעלה של מי שופכין בין שיחי קנה גבוהים
0.3 ק''מ (מצטבר) חוצים תעלה נוספת של מי שופכין זורמים
0.4 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת T בו פונים שמאלה
0.8 ק''מ (מצטבר) לאחר טיפוס גבעה קטנטנה נכנסים למטע דקלים וממשיכים ישר
1 ק''מ (מצטבר) מגיעים לאבן של ''חלקת יוחנן'' ופונים ימינה
1.2 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת עם השביל המסומן בכחול
נ.צ. 23 – צומת ירוק - כחול

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל הכחול ונוסעים לכיוון הנחל ולצידו
0.5 ק''מ גשר צר חוצה מעל הנחל
0.7 ק''מ (מצטבר) צומת בקצה השטח המגודר
נ.צ. 24 – צומת ליד הגדר

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה עם השביל המסומן בכחול וסימון השבילים של שביל ישראל (כחול – לבן – כתום)
0.1 ק''מ פונים ימינה בצומת T ונוסעים לצד התעלה מזרחה ואחר צפונה
1.3 ק''מ (מצטבר) חולפים על פני אתר שפך הירדן
1.5 ק''מ (מצטבר) מגיעים לכביש אספלט
נ.צ. 25 – כביש אספלט

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על האספלט
0.4 ק''מ מגיעים לצומת כנרת שעל כביש 90
נ.צ. 26 – צומת כנרת
עד כאן 45 ק''מ של טיול
ימינה לבית שאן
שמאלה לטבריה

נקודות ציון ברשת ישראל הישנה

נ.צ.
צפוניות
מזרחיות
תיאור
1
1247374
188460
תחנת דלק
2
1248201
188607
תחילת השביל הירוק
3
1248170
189317
צומת ירוק – שחור
4
1247988
193150
צומת
5
1246247
192086
צומת כחול – שחור
6
1244996
192595
צומת T
7
1244948
193241
צומת קרני חיטים
8
1244848
193376
קרני חיטים
9
1243931
194655
כביש הגישה
10
1243345
196711
ירידה מכביש 768
11
1242649
196423
צומת השיבר
12
1241345
195958
צומת T
13
1239780
195429
גשר אירי
14
1239425
194738
צומת הסככה
15
1238600
196565
גשר בטון
16
1237091
197856
צומת T
17
1235176
198419
שלט נחל יבניאל
18
1234696
199336
צומת T
19
1233484
201137
צומת V
20
1233573
201359
עין כוש
21
1233191
202196
קו מתח גבוה
22
1233305
203571
פנייה ימינה
23
1234153
203548
צומת ירוק – כחול
24
1234283
203057
צומת ליד הגדר
25
1235286
203621
כביש אספלט
26
1235304
203996
צומת כנרת

קובץ TWL של נקודות הציון להורדה למחשב

שימו לב! הקואורדינאטות הנ''ל מצוינות ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת NAVIGUIDE.
לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ TWL של נקודות הציון להורדה למחשב

מפה בקנה מידה 1/250,000 מתוך תוכנת נביגייד

מפה בקנה מידה 1/250,000 מתוך תוכנת נביגיידמפה בקנה מידה 1/250,000 מתוך תוכנת נביגייד

תגובות

16 תגובות

1

אלי ס

13 ביולי 2009 ב 22:42

מים בקיץ

Sgill כתב/ה:
"האם והיכן יש מים בקיץ?"
עין עקב  אזור שבטה נחל הקיבוצים עמק בית שאן

2

ARIKS2005

06 באוגוסט 2009 ב 00:06

אחלה מסלול נהננו מאוד הניוון מדויק וברור

טעות אחת בלבד
כתבת "3.2 ק''מ (מצטבר) בסיום מעקה הבטיחות פונים ימינה לשביל" (בין נ.צ 9 ל 10)
לפי הבדיקה שלי היו 300 מטרים!!

3

ARIKS2005

06 באוגוסט 2009 ב 00:07

4

אייל פרידמן-מירב

06 באוגוסט 2009 ב 00:45

האם והיכן יש מים בקיץ?

שלום רב!
מים יש בכמה וכמה מקומות, לדוגמא:
עין סוכות -בבקעת הירדן
האגם הנסתר- אזור עמק הירדן/ מנחמיה.
איל
 

5

עדי וייזל

06 באוגוסט 2009 ב 07:02

האם והיכן יש מים בקיץ?

שאלה מאוד מאוד אבל מאוד כללית - אם תהיה יותר ספציפי למשל איפה יש מים באיזור X יהיה יותר קל לענות לך

6

אורח/ת

31 באוגוסט 2009 ב 10:14

עד מתי שהו הצלבנים באיזור?- תיקון שגיאה

הכיתוב "ההר (קרני חיטים - d-r) התפרסם כאתר הקרב המפורסם בו ניצח צבאו של צאלח א-דין את הצלבנים והביא לסיום השלטון הנוצרי במזרח התיכון " - הינו שגוי.
לאחר הקרב, 1187, הצלבנים שלטו בחלקים מארץ ישראל במשך עוד למעלה ממאה שנה עד נפילת עכו וגירושם הסופי (בידי הממלוכים) ב- 1291. ממלכה צלבנית המשיכה להתקיים בקפריסין עד 1489.

7

davidbu18

03 בינואר 2010 ב 19:17

מסלול מדהים עונה זו של השנה

עשינו את המסלול בשבת האחרונה, נוף מדהים , הכול ירוק ופורח, הבוץ אכן מוסיף
אקשן ופלפל למסלול אך הוא אינו "אכזרי" במיוחד ( לפחות נכון לרגע זה )
הניווט קליל ורובו בשבילים מסומנים.

8

אילןניר

04 בינואר 2010 ב 14:40

האם והיכן יש מים בקיץ?

בנחל צין בגבי המים ליד מפגש עם נחל חווה ראה מפת סימון שבילים מס' 15
ביום 2/1 היו הגבים מלאים מים קפואים כקרח
אילן ניר

9

saportab

11 באפריל 2010 ב 16:57

הכניסה לקרני חיטים סגורה לרכב

רציתי לעדכן כי הכניסה לקרני חיטים סגורה לרכב ( נ"צ 7 - מעבר הבקר סגור עם שער ומנעול). העליה ברגל קלה וקצרה. לא לוותר הנוף מהמם.

10

seacompu

12 באפריל 2010 ב 07:16

היה,אין עוד-האגם הנסתר- אזור עמק הירדן

המקום חזר להיות מחצבה..

11

איציקעזריה

03 ביוני 2010 ב 09:40

הסילורדו עובר במסלול?

12

שחר גולן

05 ביולי 2010 ב 14:33

אפשרי לעשות מהסוף להתחלה?

מישהו עשה את המסלול מהסוף להתחלה? האם רמת העבירות עדיין בינונית?

13

kruvi

23 במרץ 2011 ב 20:58

מישהו היה לאחרונה ???

מעוניין לצאת באפריל???
רכבים עם הילוך כוח ללא נעילות

14

saaroman

11 באפריל 2012 ב 17:28

מצטרף לשאלה שמעלי.האם יש שינויים במסלול?

15

ariels17

22 במאי 2012 ב 10:02

מצטרף גם לשאלות שמעליי . יש עדכונים חדשי

16

ilia

20 במאי 2013 ב 09:09

שבת של כיף

עשינו את המסלול בשבת 18.05.13. סיפור דרך מדויק וברור. ניתן להמשיך רק עד נ.צ. 23. ליד חלקת יחנן ישנו שער ברזל עם מנעול. פרט לזה מסלול מצוין הילדים ראו הרבה חיות בר , צבי מים,חסידות והרבה צבאיים שקיפצו בשדות.