שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ראלי דרך המשי - אורסולק, קזחסטן - דיווח חמישי 5

יומו השני של הראלי התאפיין באבק, אבק ועוד קצת אבק. חברי הקבוצה הישראלית בדקו את העניין מקרוב

547 ק''מ עברו המתחרים ביומו השני של הראלי, וכששאלתי אותם בסיום איך היה, ענו בפשטות – ''מאובק''. מסיבה לא ברורה, בחרו המארגנים לערב בין קטגוריות הרכבים והמשאיות, דבר שיצר סיטואציות מסוכנות מאוד ואבק שפשוט אי אפשר לעבור אותו.

כמה דקות לפני תחילת הספיישל השני היום, החלפתי מילה עם רז הימן והלל סגל, צוות פוינטר – השניים סיפרו על הספיישל הראשון ואמרו כי מעולם לא הסתכנו בצורה קיצונית כל כך, והכל – עקב האבק.

קטגוריית המשאיות עושה הכל עם התוספת ''יותר''. הן יותר גדולות, יותר מפחידות, יותר כבדות, לעיתים יותר מהירות, והן מעלות ענן אבק הרבה יותר גדול. אז מה היה לנו שם? כמה משאיות מאוד מהירות, שיצרו פקק תנועה אחריהן וחסמו גם רכבים שבפועל – מהירים מהן.

רז והלל מעדכנים על ספיישל מהיר מאוד וצמצום פערים מיד לאחר ההזנקה. בהמשך, הם נתקעו באבק המשאיות, אולם ניצלו טעות ניווט של אחת מהן לצורך עקיפה. שתי עקיפות נוספות יצטברו בהמשך היום. הפאג'רו הצהוב נסע מאוד מהר היום, וסיים במקום ה-15 הכללי בספיישל הראשון ובמקום ה-14 הכללי בספיישל השני.

את ההוכחה לכך שהתוצאות הללו מפתיעות גם ברמה בין לאומית, קיבל הצוות עם ההגעה למחנה הלילה – הבודק הטכני הראשי של ה-FIA ניגש אליהם וביקש לבחון את הרכב ואת קיום הפלומבות במנוע.

לניצן שקל ודובי נוימן, צוות טלפארמה, היה יום פחות מוצלח. 30 ק''מ אחרי הזינוק לספיישל הראשון השניים נקלעו לאבק המשאיות, ומהר מאוד איבדו את דרכם. בסופו של דבר, לכל בירבור יש סיום, אולם הפעם הסיום הגיע מאוד מאוחר. את הספיישל הראשון, כמו גם את השני, סיימו השניים במקום ה-45.

מה היה אצל הצוותים המובילים?

 נאסר אל עטיה בטוארג מספר 104 סיים את הספיישל הראשון בזמן של 01:05:43. שני הגיע קרלוס סיינז ושלישי מרק מילר, שניהם עם טוארגים גם כן. השלושה שמרו על אותם מיקומים גם בסיום הספיישל השני. בקטגוריית המשאיות, ניצח דה-רוי, צוות 202, את הספיישל הראשון ושאגין, צוות 204, ניצח את הספיישל השני.

מחר יזנקו המתחרים ליום ארוך במיוחד – לא פחות מ-876 ק''מ יעברו בטרם יגיעו למחנה הלילה בביינאו, קזחסטן. הסטייג הרביעי יחל בקטע קישור בן 268 ק''מ, ימשיך בספיישל מדוד של 580 ק''מ ויסתיים בקטע קישור קצר בן28 ק''מ.
 שני הצוותים מודים לספונסרים שבזכותם התאפשרה היציאה לראלי דרך המשי:
פוינטר, טלפארמה, מולטיפק, ליוגב, נפתלי ניסן ובניו, תנועה מערכות מחשוב וניווט, מוסך נגבה.

Stage 3 Video

תגובות

0 תגובות