שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ראלי דרך המשי - קזאן, רוסיה - דיווח שלישי 3

ארוע הפתיחה של הראלי היה מרהיב וצבעוני, במעמד נשיא טטרסטן ושר הספורט. בהמשך, התקיים הפרולוג הן למכוניות והן למשאיות

רבבות הצופים שהגיעו לחזות בטקס הפתיחה של 'ראלי דרך המשי' זכו למזג אויר נפלא ולהצגה מרשימה, הן בטקס עצמו והן בפרולוג שהתקיים מאוחר יותר. נשיא טטרסטן ושר הספורט היו אורחי הכבוד והם זכו לנאום את נאום הפתיחה. בהמשך, עלתה הפקה מרשימה שתיארה את ההיסטוריה והפולקלור של דרך המשי.

להקות מחול, רקדנים וירטואזים, יורקי אש והולכי על חבל, ג'אגלרים, פעלולני אופניים וחד אופן, נערת גומי וגם צמד אופנועי מוטוקרוס שנתנו שואו לקהל. אולם, כל אלו היו אך ורק החימום לחלק האמיתי – תצוגה של כל משתתפי הראלי, ובמיוחד הכוכבים המקומיים. צריך לראות את כמות הקהל שהגיע, את האהבה המורעפת על הספורטאים, את הכבוד שנותנים נשיא המדינה ושר הספורט – ואז, מתחילים להבין מהיא תרבות מוטורית.

אני עומד על בימת הצלמים, נותן לאוזני להשתכר מהמוזיקה הקיצבית, ואז, יוצאת שיירה של נערים ונערות ובידיהם דגלי המדינות המשתתפות בראלי. זיקוקי די-נור ופצצות קונפטי מתרוממים מכל עבר, והלב עומד להתפקע מהתרגשות. ואז, עולה הפאג'רו הצהובה של 'צוות פוינטר' על במת הכבוד. רז הימן והלל סגל יוצאים מהרכב, לוחצים ידיים, מקבלים תשורה מהמארגנים, ובעיקר מחייכים. מיד אחריהם מגיע 'צוות טלפארמה' ועולה גם הוא על הבמה – ניצן שקל ודובי נוימן מתרגשים ושמחים. באופן אישי, הרגע הזה הצטרף לרשימת הרגעים המרגשים שלי.

מאוחר יותר, לאחר שכל הקהל התמקם על הטריבונות בצידי הפרולוג, החלו המארגנים להזניק את המתחרים. 51 מכוניות ו-20 משאיות מרוץ זינקו לפרולוג באורך 2,013 מטר. תוואי השטח התאפיין בחול מהודק יחד עם חול ים, מתכון לקוליסים עמוקים והבטחה לחיים קשים למנועים צנומי סוסים. במקור היה אמור הפרולוג לקבוע את סדר הזינוק לסטייג' הראשון, מחר, אולם בסופו של דבר שונה העניין והפרולוג היה מופע ראווה לקהל בלבד.

ובכל זאת, מכיוון שכולם התחרו על אותו מסלול, ובמקרה מדדו לכולם זמנים, אז הצצנו בטבלת הזמנים. את הזמן הטוב ביותר עשה דה-וויליארס, עם הפולקסווגן טוארג מספר 100. קרלוס סיינז השיג את הזמן השני בטיבו עם הטוארג מספר 101 ואילו נאסר אל עטיה היה השלישי, בטוארג מספר 104. איפה ממוקמים הישראלים? רז והלל דורגו במקום ה-14 בכללי, ובמקום החמישי בקטגוריה, כשלפניהם רק ארבעת הטוארגים הרשמיים. ניצן ודובי דורגו במקום ה-23 בכללי, ובמקום השלישי בקטגוריה שלהם. כבוד.

מחר יוזנק הראלי לסטייג' הראשון, מקזאן לבוגורוסלאן. הסטייג' יחל בקטע קישור בן 90 ק''מ, ימשיך בספיישל מדוד בן 141 ק''מ ויסתיים בקטע קישור נוסף בן 247 ק''מ.

 

שני הצוותים מודים לספונסרים שבזכותם התאפשרה היציאה לראלי דרך המשי:
פוינטר, טלפארמה, מולטיפלאסט, ליוגב, נפתלי ניסן ובניו, תנועה מערכות מחשוב וניווט, מוסך נגבה.

תגובות

0 תגובות