שטח 4X4 > כתבות > חדשות

חלומות מוטוריים ב-SEMA

מה דעתכם על רנגלר עם מנוע ''המי'', צמיגים בגודל 40 אינץ', דנה 60 מאחור ונעילות ARB בשני הסרנים? אם תזדמנו לתערוכת SEMA שתיערך בחודש הבא בלאס-וגאס תוכלו לראות אחד כזה במו עיניכם

 

תערוכת SEMA, שהחלה כתערוכה של יצרני ה''אפטר מארקט'', הפכה מזה זמן לבמה שעליה מציגים גם יצרני הרכב, בעיקר מארה''ב, את כל השגעונות המוטוריים, במיוחד בתחום השטח. נכון שמדובר בעיקר בדגמי קונספט שכמעט ואינם מגיעים לשלב הייצור, אבל איזה כיף לשטוף את העיניים...

קחו למשל את היצירה שתוצג השנה, שזכתה לשם Lower Forty, שהוא רכב עבירות נטו. מדובר בג'יפ רנגלר שעבר הסבה על ידי חטיבת מופאר (Mopar), שהיא חלק מקונצרן קרייזלר. הרנגלר הזה רוכב על צמיגים מסיביים בגודל 40X13.5 אינץ', המורכבים על חישוק בקוטר 20 אינץ'. כדי לסחוב צמיג בגודל כזה, צוייד הרכב בסרנים מחוזקים, דנה 60 מאחור ודנה 44 מלפנים, עם יחס העברה 5.38, שניהם נעולים ב-ARB.
חטיבת הכוח היא מנוע ''המי'' V-8 בנפח 5.7 ליטר, מחובר לתיבת הילוכים ידנית מתוצרת Getrag, עם שש מהירויות.
כדי להתאים את הצמיגים לרכב, מבלי להידרש לפתרונות כמו הגבהות או מתלי אוויר, צוייד הרנגלר הזה בכנפיים מנופחות, המותקנות גבוה יותר מאשר בדגם הסטנדרטי. השינויים הנוספים כוללים חלון קדמי מונמך, כלוב התהפכות מלא, מכסה מנוע מקרבון-פיבר ושאר ירקות.
בצד השני של הסקאלה, תציג מופאר את ה''אוברלנד'', גם הוא מבוסס על הרנגלר, הפעם על ה-אנלימיטד עם ארבע הדלתות. זהו רכב המיועד למסעות, המתוכנן לשאת שני נוסעים בלבד. המושב האחורי סולק כדי לפנות מקום למטען ואוהל מתוצרת ARB הותקן על הגג.
האוברלנד נועל צמיגי 35 על חישוק 17, עם הגבהה של שלושה אינץ' ובחזיתו כננת Warn 9.5ti. אהבנו במיוחד את שני הפנסים הנוספים, המותקנים משני צידיו של החלון הקדמי.
מופאר מציגה כאן שתי תפיסות שונות מאוד לאותו רכב, לשימושים שונים, ובטוח ששתי הגרסאות יזכו לקהל מאוד אוהד בארץ. אז בואו נעשה קצת ספקולציות: בהנחה שהדגמים האלה כן יכנסו לייצור סדרתי, והיות ומופאר היא חלק מקרייזלר - הם ימכרו ישירות מהיצרן לצרכנים. אז מה בעצם יפריע לייבא אותן לארץ?   

עוד תמונות של האוברלנד

עוד תמונות של האוברלנדעוד תמונות של האוברלנדעוד תמונות של האוברלנדעוד תמונות של האוברלנד

תגובות

0 תגובות