שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

דייהטסו טריוס - נאבך שמשן

הטריוס הגמדי ממשיך להוליך את טבלת רכבי הפנאי ומנצל את חובת התקנת ה-ESP, למתיחת פנים זעירה ולשיפור יכולת ובטיחות משמעותי

הר חירן הוא הרבה יותר כתף של רכס מאשר ''הר'' בזכות עצמו. ממוקם במערב הרי יתיר, כתף חירן היא המורד התלול האחרון לפני הישוב מיתר ובקעת באר-שבע. ניצבתי בטריוס ומולי שביל שמטפס דוך ללמעלה לכיפת ההר, מתחיל תלול, באמצע דרדרתי ומעט מדורג והשליש האחרון והגבוה ביותר תלול מאוד ומעוטר במדרגה אחת. לא גבוהה אבל ממוקמת בדיוק כדי להוציא את האוויר למי שנמצא בנשימתו האחרונה במעלה התלול.

התיישרתי במושב, לקחתי אוויר, כיווצתי סוגרים וירדתי על המצערת. הטריוס הקטן החל לעשות דרכו במעלה שהולך ומקשה עם כל מטר שמטפסים בו. גלגלים מסתחררים מעט, אני מרים לרגע את הרגל, משיב אחיזה ושוב יורד על המצערת. תיבת ההילוכים עמוק בהילוך הראשון, הרגל עמוק בתוך הרצפה והסל''ד צונח ויורד וצונח. אבל הטריוס ממשיך לצבור גובה בעיקשות של חייל וותיק. הגענו לדרדרת אבל איני מעז להרים את הרגל המכופפת את הריצפה, נורית בקרת המשיכה קורצת לי ואני מוצא שוב את החיוך שאבד. עכשיו האף הקטן מכוון לעננים, את השטח אני רואה מחלון הצד והאופק משופע בקיצוניות לאחור. הסל''ד צונח עוד, בקושי 2000 סיבובים, בקושי 10 קג''מ בנקודה הזו, אני משוכנע שהנה העסק אבוד, אין שום דרך להשפיע על כשלון העלייה. אז מתנתק המזגן – איך לא חשבתי על זה קודם! – וכאילו רוח חדשה נושבת בשסתומי היניקה הנאבקים על כל נשימה. הגענו לראש ההר – כמעט 600 מטרים מעל פני הים – ואני מסובב את החרטום לתוך הרוח העזה הנושבת שתעזור לקרר את המנוע הזעיר שיצא גדול.

עדכונים

הלנדקרוזר של טיוטה נחשב מזה שנים לרב המכר של סגמנט השטח. הוא הידוע בציבור ככלי הפנאי/שטח הנמכר ביותר, אך בניגוד למקרה הזוגי הנ''ל – לא כך הם פני הדברים. שכן הטריוס הקטן מדייהטסו הוא הידוע בציבור של רבות מבנות המין היפה אשר הפכו לעיקר הבעלים המאושרות, של הג'יפון הזעיר. אם נסכם את שנת 09' הרי שמהראשון לינואר ועד השלושים לספטמבר עלו על הכביש כ-560 טריוסים. 25% יותר ממספר הלנדקרוזרים בתקופה המקבילה – והנה לכם הפרכה של דעה קדומה. (לזכות הלנדקרוזר יאמר שהמלאים נגמרו בטויוטה מאד מהר, ושהדגם הוא בסוף חייו ולקראת החלפה).

עדכונים

החל מינואר 10', יהיו חייבות כל המכוניות הנמכרות בישראל להיות מצוידות במערכת בקרת יציבות. והטריוס הקדים ESP למכה והוא כבר משווק עם בקרת יציבות ומתיחת פנים קלילה.
לפני שאכנס לעובי קורת השלדה אציין רק שברמה המכאנית (שלדה מתגלגלת, מערכת הנעה) הטריוס ללא שינוי. אותו מנוע 1.5ל' עם 105 כ''ס המותקן לאורך מניע את כל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה הילוכים. תציצו מתחת לפגוש האחורי ותמצאו שם סרן חי קטנטן ומתוק שבא לצבוט לו בפטמת הגירוז. המרכב עודכן קלות עם פגושים חדשים כשבקדמי יש פנסי ערפל שלא היו בעבר.
יחידות התאורה הקדמיות משוכות מעט יותר לאחור, יש אופציה לג'נטים חדשים, וזהו בעצם.
הפנים עודכן גרפית עם נגיעות כסף פה ושם ושומר על מראה וצבע בתאורת המחוונים אשר מאוד – אבל ממאאוודד – מזכירה טויוטה 4 ראב.
השיפור העיקרי מסתכם בשני מתגים צנועים מול ברכה השמאלית של הנהגת: לביטול בקרת המשיכה, ולהפעלת בקרת הירידה במורד. כל השאר – כאמור – זה אותו הטריוס שלמדתן לאהוב.

שוב אתכן

התחושות מנסיעת המבחן הקודמת בטריוס נסבו בעיקר סביב המרגש שהמנוע מעט חלש מדי למכונית השוקלת 1200 קילוגרם ומצוידת ביחסי העברה ארוכים. וגם הפעם חזרנו להרגיש כך כמעט בכל תאוצה מהרמזור או תאוצת ביניים לעקיפה. אנו מניחים שקולו הצרוד של המנוע המתאמץ מוסיף לא מעט לתחושה הזו כמו גם נתון יצרן של כמעט 13 שניות ל-100 קמ''ש. בהתחשב באופי השימוש של הטריוס (ויסלחו לי חברי המועדון הנפלא והפעיל שלו) אפשר בהחלט לחשוב על יבוא גרסת הנעה אחורית בלבד של התכשיט הזה.
הכלי העירוני בטבעו אכן מרגיש בסביבה האורבאנית כאילו הוא בבית. קטן, בעל כשר תמרון מרשים ויכולת להשתחל לחרכים האפלים ביותר של הכרך. אבל הוא לא נוח, מעבר על מהמורות הופך לאירוע שיירשם לרעת הנהגת, ופסי האטה יכולים להיות חווית 0-G אם מישהי מאחור לא תחגור.

שוב אתכן

מחוץ לעיר נחשפות הרגליים הקצרות של הטריוס. 100 קמ''ש יציבו את מחט הסל''ד על 3500 סיבובים, וממוצע צריכת הדלק יצנח. רחש המנוע נוכח, הקיפוצים יתחדשו כל אימת שסלילת הכביש לא מושלמת ולא עובר זמן רב עד שתרצה למשוך לבית הקפה הקרוב להתרענן על ''הפוך-חלש-בלי קצף''. תתעקש להמשיך ותגיע ליעד המרוחק עייף למדי ועם רחש מועדונים באוזניים.
המזגן חזק ומקרר היטב, ודואג ליידע אותך שהוא נורא מתאמץ ושהוא ''ינוח אחרי שימות'' – כמאמר הפולנייה. העומס המוטל על המנוע מורגש למדי והופך משמעותי במצבים קיצוניים כמו לצאת לעקיפה ב-100 קמ''ש.

כל זה נשכח ונותר מאחור ברגע שמגיעים לשטח. כי הטריוס, למרות העדר ה-Low מתיבת ההעברה, הוא פשוט מקסים וחינני. על דרך עפר כבושה אפשר לשמור על קצב טוב, משוחררים מדאגות של מרווח גחון או אבדן אחיזה. וזה פותח בפניכן המון אפשרויות ביערות קק''ל ורשתות השבילים הענפות שבהם. השביל נגמר או נסחף בגשם? אין בעיה! אפשר לנעול את הדיפ' המרכזי, או עדיף מזה פשוט לא לעשות כלום, לסמוך על היכולת של בקרת המשיכה להתגבר על הצלבות ואבדן אחיזה, ולהגיע עמוק ורחוק יותר ממה שחלמתן שאפשר עם כלי כזה קטן (?!).

אחרי שכבר הגעתן לפסגה תגלו שניתן לרדת ממנה בבטחה בעזרת בקרת הירידה במורד. את זו ניתן להפעיל לפני תחילת התנועה, או תוך כדי גלגול ב''פאניקה'' אחרי שתגלו שההילוך הראשון לא באמת מצליח לבלום את המכונית. ה-HDC יעיל באופן מרשים מאד והוא יפעל בנסיעה לפנים, דרדור לאחור או במידה והמנוע מדומם בפתאומיות (חייב סוויטץ').
אחרי שיטוט מאוד ארוך וממצה ביער יתיר והר עמשא חזרנו לכביש מלאי הערכה ליכולת של הטריוס הקטן. אפילו שיירה ארוכה של האמרים צבאיים מלאים בחיילים מאובקים ובוהקי עיניים אשר מדדו את הטריוס לאורכו, היו המומים מעצם היכולת של הכלי להגיע לאותו פיסטין יחד עמם. הללויה.

פרוסת עוגה

יש נטייה פבלובית להשוות את הטריוס לסוזוקי ג'ימני. אולם הכלים האלו שונים אחד מהשני כמו שבירה שונה משנדי. שניהם ''ג'יפים'' ולשניהם יש הנעה כפולה וגלגל תלוי על הישבן אבל הם שונים במהותם, ובייעודם. וזה משאיר את הטריוס די לבדו כרכב הפנאי הקומפקטי בעל חמש דלתות הזול ביותר אצלנו. הוא בהחלט יכול להיות תחליף מגניב למשפחתומטית אפרורית ומסוגל לשרת נאמנה משפחה צעירה, בעיר ובשטח. הנסיעה השנתית לדודים בערד תנוצל להכאת הבעל מדוע לא בחר בקורולה.
לצד ההומור המתבקש, נהייה חייבים לתת את הכבוד לתוספת הבטיחותית המשמעותית של מערכת בקרת יציבות מודרנית ויעילה מאוד. עם בונוסים מדהימים של בקרת משיכה ובקרת מהירות במורד, אשר הופכים את הטריוס לכלי הרבה יותר טוב ומאד מפתיע, בשטח.

פרוסת עוגה

טבלת נתונים - דייהטסו טריוס

 
דייהטסו טריוס
 
מנוע
מנוע
מנוע 4, רוחבי
נפח מנוע
1495 סמ''ק
תזמון
גלזע''כ, תזמון משתנה
מהלך/קדח
94X85.6 מ''מ
הספק/ סל''ד
104 כ''ס / 6,000 סל''ד
מומנט/ סל''ד
14.3 קג''מ/ 4,000 סל''ד
 
מרכב
הנעה
הנעה כפולה קבועה
הילוכים
הילוכים אוטו' 4
מתלה ק/א
מק'פרסון/סרן קשיח
בלמים ק/א
 דיסקים/תוף
מערכות עזר
ESP, HDC
צמיגים
215/65R16
 
מידות
בסיס גלגלים
258 ס''מ
אורך X רוחב  X גובה
405 X 169 X 174 ס''מ
משקל
1,200 ק''ג
תא מטען
380 ליטר
מיכל דלק
50 ליטר
 
ביצועים
מהירות מרבית
150 קמ''ש (יצרן)
0-100 קמ''ש
12.9 שנ' (יצרן)
צריכת דלק
8.6 ק''מ לליטר (מבחן)
טווח נסיעה
430 ק''מ (מבחן)
 
זוויות מרכב
זווית בטן
לא נמסר
זווית נטישה
37 מעלות
זווית גישה
38 מעלות
מרווח גחון
20 ס''מ
קוטר סיבוב
9.8 מטר
מחיר
140,000 שח
אחריות
36 חודשים או 100,000 ק''מ

תגובות

10 תגובות

1

paul1

31 בדצמבר 2009 ב 13:00

רכב קטן-מחיר גדווווווווווווווול

בהחלט לא שווה 140K ש"ח...

2

אורח/ת

31 בדצמבר 2009 ב 13:34

מכיר רכב אחר במחיר כזה?

גם קצת שטח גם מישפחתי וגם זול באחזקה

3

exclosive

31 בדצמבר 2009 ב 18:08

רכב נחמד חבל שהמנוע חלש

לרכב כזה יש צורך במנוע גדול יותר 2 ליטר ואז הוא יהיה משתלם.

4

OREN 12345

31 בדצמבר 2009 ב 19:38

הערה לכותב הכתבה

חבל שאתה מנסה לעשות כתבת רכב עניינית ואתה נגרר ונותן לאגו "הג'יפאי" שלך להשתלט.. מיותר לחלוטין ליעד כתבה זו לקהל הנשים ואת כל הכתבה להפנות אל המין היפה..אם אתה עושה כתבה על רכב התמקד בו ואל תנסה לעקוץ את בעלי הרכב הנהנים ממנו..

5

אורח/ת

31 בדצמבר 2009 ב 19:55

לא רק לנשים! גם לגברים ולכל המשפחה.

כבעל פג'רו בעבר הרחוק ומכוניות משפחתיות בהווה, ממתין כבר בקוצר רוח לקבלת הטריוס החדש שהזמנתי, שיוכל לשלב את כל צרכי המשפחה, כולל בשעות הפנאי ובטיולים.

6

אורח/ת

02 בינואר 2010 ב 22:32

מנסיון .בבעלותי גם טריוס וגם ג'ימיני..

מאוד מרוצה משניהם .כאשר אני נוסע עם המשפחה לטיול,אז מובן לוקחים את הטריוס 2008, וכאשר רק אני ואשתי אז את הג'ימיני 2009.הג'ימיני עביר יותר בשטח, וצריכת הדלק שלו קטנה מהטריוס , סה"כ מאוד נהנים מ 2 הגי'פונים .וכמובן גם בעקבות התוספות, בטריוס החדש, בקיץ מקווה להחליף לחדש .

7

חיים גן יבנה

02 בינואר 2010 ב 22:39

שכחתי להוסיף את שמי להודעה...

אורח/ת כתב/ה:
"מאוד מרוצה משניהם .כאשר אני נוסע עם המשפחה לטיול,אז מובן לוקחים את הטריוס 2008, וכאשר רק אני ואשתי אז את הג'ימיני 2009.הג'ימיני עביר יותר בשטח, וצריכת הדלק שלו קטנה מהטריוס , סהכ מאוד נהנים מ 2 הגי'פונים .וכמובן גם בעקבות התוספות, בטריוס החדש, בקיץ מקווה להחליף לחדש ."
 להתראות בטיולים ובמפגשים ,חיים מגן יבנה

8

Polaris

06 בפברואר 2010 ב 13:10

חבל שהכתב לא ציין את ההבדלים המשמעותיים

בין הג'מיני לטריוס. הגמיני למרות מנוע קטן יותר הוא הרבה יותר ג'יפ. עם שלדת סולם, הילוך כוח, ועוד....משתווה לג'יפים הגדולים בכושר הנסיעה שלו בשטח. מה שיהפוך אותו לגי'פ יהיה צמיגי שטח או 50X50 והגבהה וכמובן ESP . אני בטוח שאת העליה שהכתב מתאר בתחילת הכתבה הג'ימיני היה עולה בקלות רבה. ההבדל הוא לא רק ב 5 דלתות. אמרו כבר לפני הג'מיני הוא דיפנדר קטן.

9

אילןניר

09 בפברואר 2010 ב 19:57

הבדל נוסף בינהם

בטריוס נכנסים 4 מבוגרים וילד וגם ציוד לטיול בשבת
בגימיני נכנסים שני מבוגרים וציוד
או שני מבוגרים ושני זאטוטים ובלי ציוד
כמובן שאפשר להוסיף גגון לשני הרכבים

10

אורח/ת - אביחי

27 באוגוסט 2022 ב 16:30

מחפש
ידית חיצונית לדלת תא מטען סוג: פרטי

דגם: דייהטסו-יפן

מודל: TERIOS

שנת יצור: 2007

דגם מנוע: 3SZ

מספר שלדה: JDAJ210G071030184

סוג דלק: בנזין
מי שמכיר נייד 0507703518 אביחי