שטח 4X4 > כתבות > חדשות

גם הונדה בצרות

קריאת תיקון בארה''ב לכ-400 אלף SUV-ים ומיני-וואנים של הונדה, בגלל בעיות בבלמים

לאחר ה''פיאסקו'' של טויוטה, היו הרבה אמריקאים שהשמיעו אנחת רווחה ואמרו: לפחות נשארה לנו הונדה. אבל לא עוד. החברה היפנית, שזכתה במהלך השנים למוניטין בלתי מעורער של ''רכב בלי תקלות'', פרסמה השבוע קריאת תיקון לדגמי המיני-וואן ''אודיסיי'' וה-SUV ''אלמנט'' בשל בעיה אפשרית במערכת הבלמים של דגמים אלה.

הונדה אלמנט. מה הגששים היו אומרים על השם?

הונדה אלמנט. מה הגששים היו אומרים על השם? הונדה אלמנט. מה הגששים היו אומרים על השם?

על פי הודעה רישמית של החברה בארה''ב, בכ-345 אלף אודיסיי ועוד בכ-70 אלף אלמנט מהשנים 2007-2008 ייתכן מצב שבו ''לאחר תקופת מה שהרכב בשימוש, דוושת הבלם הופכת רכה, ולוקח יותר זמן מרגע הלחיצה על הבלמים ועד שהמכונית מגיעה לעצירה מוחלטת''.
דובר החברה מסר, כי קריאת התיקון באה בעקבות כמה סיבות: תלונות של בעלי מכוניות מהדגמים האלה, בדיקה של המינהל לבטיחות בדרכים בארה''ב, ושלוש תאונות שבהן היו מעורבים כלי רכב כאלה, עם בעיה בבלמים. ''מדובר בחדירה איטית של אוויר לצינורות הבילום, המתרחשת לאורך זמן רב'' אמר הדובר. ''כל מי שנוהג ברכב באופן יומיומי אמור להרגיש בשינוי בדוושת הבלם''.
קריאת התיקון הזו היא השנייה של הונדה השנה, לאחר שבחודש הקודם נקראו כ-400 אלף כלי רכב אחרים מתוצרתה  מהשנים 2001-2002 – אקורד, סיביק, אודיסיי ו-CR-V – לתיקון בגלל תקלה אפשרית בכרית האוויר בצד הנהג, הגורמת לכך שהכרית נפתחת בכוח רב מדי ומשגרת חלקי מתכת לעבר הנהג.

אגב, בארה''ב מתחילים להישמע קולות, שהם עדיין קטנים ומהוססים, שהמינהל לבטיחות בדרכים (ה-NHTSA) עושה ''עליהום'' על היצרנים היפנים, כדי לעודד את האמריקאים לקנות מכוניות אמריקאיות. נשמע קצת הזוי, אבל לכו תדעו. ואולי זה בכלל תרגיל ענק ביחסי ציבור...   

תגובות

1 תגובות

1

סיגל אדלשטיין

17 במרץ 2010 ב 13:23

לי דווקא זה קרה עם מאזדה 6

לא מאחלת לאף אדם לעובר את זה, לפני שנתיים זה קרה לי פעמיים.(שדוושת הגז נתפסה).