שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

מרוץ מספר 7 בליגת האנדורו - מצאתי את רובין הוד

מצודה, יער, תפאורה ירוקה, זה לא באירופה, זה כאן וזה משלנו. המרוץ השביעי של העונה באליפות ישראל גילה לנו את רובין הוד החדש, למעשה היו שם כמה

שלב אחד למעלה

העגלה חייבת להמשיך ולנוע קדימה. זהו המסר המקצועי שקיבלו משתתפי הליגה כאשר הם נרשמו למרוץ השביעי של העונה. מה זה אומר? זה אומר שהם חייבים להתאים את עצמם לחוקי המשחק הבינלאומי במרוצי אינדורו באופנועים. הסטנדרטים החדשים בארץ מיישרים קו עם התקנונים בחו''ל והשינויים המקומיים כללו הפעם זינוקים בקבוצות של ארבעה רוכבים בכל פעימה עם זמן מטרה לסיום לכל אחד מהרוכבים. אמנם, נותר עוד שלב חשוב אחד על מנת להגיע להתאמה מלאה עם התקנון הבינלאומי אשר מגדיר גם זמני מטרה (Target Times) גם בהתשה, אבל זה יבוא בשלב הבא.
סגנון המרוץ השביעי היה ספיישל טסט עם תוואי קרקע סלעי ומאתגר במיוחד בהתשה ופיתולים טכניים סוחטי אנרגיה בקטע המדוד שעבר בתוך יער ביריה. על קו הזינוק התייצבו 88 משתתפים ולקו הסיום הגיעו 66, זה בהחלט מבטא את הקושי מצד אחד ואת נחישותם ומקצועיותם של המשתתפים מצד שני.
באוהל ההרשמה חיכו לרוכבים דפי מידע על האזור, מצודת ביריה ועל היער המקיף אותה. שיתוף הפעולה עם קק''ל בהפקת האירוע, מרמז על שלב חדש בלגיטימציה לאירועי ספורט מוטורי בשטח תוך מתן דגש על דו-קיום והרמוניה בין המשתתפים לבין השטח עצמו שלא נפגע מהרכיבה.

שלב אחד למעלה

צילום: אילן אשל, אייל נוריאל

המקצועית E1 – כנגד כל הסלעים

פגשתי במתן ניר מיד בהגיעו לאזור התחרות. הבעת פניו לא בישרה טובות. כמה תלאות בדרך צפונה ומחשבות על חבר יקר, גל בן עמי אשר מאושפז בבית החולים ולקינוח פני קרקע סלעיים, גרמו למתן להרהורים שונים. אבל כידוע, מתן עשוי מהחומרים הנכונים והמרכיבים העיקריים שבהם הם נחישות וכישרון. כשנותרו שני מרוצים לסיום העונה, יודעים הטוענים לכתר כי לא תהיינה הזדמנויות לתקן והמחיר על כל טעות יהיה יקר. בתחרות בת שש הקפות מאומצות, אסור למצמץ. מתן פתח בסערה וקבע את הרף בהקפה הראשונה. התשובה של יריביו, הדר עציוני, אוריה כרמלי, אפי שטנבוים ואורן חסון לא איחרה לבוא. למרות שעציוני סבל מתקלה בהתשה הראשונה, הוא התגבר עליה בכוחות עצמו והתייצב למדידה הראשונה באיחור שהעלה חשש בקרב אנשי קבוצתו.
בהקפה השנייה נעץ מתן ניר רוכב הוסקוורנה את החרב. 6 דקות ותשע שניות הממו את האחרים ורק עציוני הצליח לשמור על טווח סגירה. הקפה נוספת וניר לא רק תוקע את החרב אלא גם מסובב אותה כאשר השעון נעצר על שש דקות וארבע שניות ומנגד הדר עציוני חוזר על אותה תוצאה מההקפה הקודמת 6:14 דק' ונראה כי העסק נסגר, אבל לא. בהקפה הרביעית הפער לטובתו של ניר צומח בעוד כמה שניות אך הקפה לאחר מכן, מתן ניר מאבד זמן יקר מפז ועציוני על ה-KTM מגיב נפלא. השניים רכבו זה אחרי זה לאורך כל המרוץ גם בהתשה וגם בקטע המדוד. על קו הזינוק להקפה השישית והאחרונה, היתרון של ניר קוזז ל-11 שניות בלבד והמתח הרקיע. מתן ניר יודע בדיוק מה נדרש ממנו במעמדים כאלה וגם הפעם הוא סיפק את הסחורה. הקפה אחרונה מהירה יותר מעציוני הוכיחה כי הוא הרובין הוד של הקטגוריה.
אל המקום השלישי טיפס בעקביות מעוררת כבוד אוריה כרמלי הוותיק. למרות הטמפרמנט והכישרון של אורן חסון ואפי שטנבוים, עדיין אין תחליף לניסיון של כרמלי שרכב לאחר פציעה ושבר בעצם הבריח ורק האדרנלין שמפמפם בעורקיו מסייע לשיכוך הכאבים.
המאבק יוכרע במרוץ האחרון, מתן ניר מול הדר עציוני ואוריה כרמלי. עציוני וניר מגיעים בשוויון נקודות, 155 לכל אחד ואילו אוריה חייב לסיים לפניהם ולקוות לטוב כשבמאזנו 147 נקודות.

המקצועית E1 – כנגד כל הסלעים

מקצועית E2 – החזרת הכתר

בתום המרוץ השישי, ניסה יונתן לוי להישאר שקול וצנוע כהרגלו. אליפות? עדיין לא. אבל אחרי המרוץ השביעי, הוא כבר פטור מהכרזות, התוצאות מדברות בעד עצמן. לוי גזר את הסרט בפעם השביעית ברציפות והחיבור שלו עם האופנוע של אפריליה, נראה טוב יותר מכל אופנוע אחר שעליו רכב יונתן מאז כניסתו לעולם המוטורי הישראלי. יונתן לוי יוצר את המורשת שלו, זה המסר החשוב מבחינתו האישית. הוא אמנם לא אומר את זה, אבל התוצאות שלו אומרות את זה בכל פעם מחדש. ההתעוררות המופלאה של נתנאל זוי, רוכב מוטוספורט על KTM אינה מותירה מקום לאשליה. יש אופוזיציה אמתית ליונתן, אבל אם היא תתגשם, נוכל לראות זאת רק בעונה הבאה.
תוצאותיו של יונתן בכל הקפה הוכיחו את כוחו וכישרונו. זה באמת תענוג לראות אותו רוכב. הוא מדבר עם האופנוע שלו בשפה אופנוענית מדוברת או בשפה אופנוענית ברמה גבוהה, הכל תלוי בשטח שאליו הוא מגיע. החיבור בינו לבין אפרילה מושלם והתוצאות נראות בשטח. לוי קבע סדרת הקפות מהירה בפתיחה ולמעשה סגר עניין חד וחלק. מאמציהם של נתנאל זיו על ה-KTM, שלום אוחיון בימאהה ושל כל הגיבורים האחרים, יצרו מאבק על המקומות האחרים בדירוג. אחרי שוש הקפות נפרדה חבורת החוד מהאחרים והדיון התרכז בסוגיה האם שלום אוחיון יצליח לעבור את נתנאל או שמא נתנאל שרוכב בצמוד ליונתן, ישמור על המומנטום ויסיים שני? איש לא הטיל ספק בזהות של המנצח, לוי חתם קבע בראש הפודיום.
אל מול הקפות במסגרת של 6 דקות וכמה שניות של כל אחד מהם, המריא יונתן גבוה ועצר את השעון על תוצאה של 5:46 דק'  בהקפה החמישית. טוב, אולי זה בזכות העובדה שהוא הרשה לעצמו לנוח מעט בהקפה הקודמת עם 6:02 דק' בלבד, אבל גם התוצאה הזאת לא אפשרה לאחרים לצמצם את הפער.
האליפות מונחת בכיסו של יונתן לוי. אחרי עונה שבה הכתר עבר לראשו של נמרוד חמו וזאת עקב פציעה שהשביתה את לוי מפעילות, שב כתר האליפות לראש של ילד הפלא מהעמק.
במרוץ האחרון יוכרעו המאבקים על המקומות 4,5,6 בליגה ואילו יונתן לוי, נתנאל זיו ושלום אוחיון ירכבו עבור התהילה בלבד. לוי יבקש לסיים עונה מושלמת עם שמונה ניצחונות משמונה מרוצים ואילו האחרים יבקשו להשקיף ולו פעם אחת על הקהל מראש הפודיום. כבוד זה שם המשחק.

מקצועית E2 – החזרת הכתר

מקצועית E3 – שמש זורח גם בצפון

אחרי ארבעה ניצחונות ועוד שני ביקורים על המדרגה השנייה בפודיום, התייצב תומר שמש למרוץ בשאיפה לסיים את העניין ולזכות באליפות עוד לפני המרוץ האחרון של העונה. שנת הפריחה של תומר הגיעה לשיא חדש ואפשר לומר בוודאות כי התמיכה המקצועית והאישית לה הוא זוכה מחברי קבוצת קמור, מאפשרת לו להביא לידי ביטוי את כישורי הרכיבה העילאיים שלו.
כן, יש איתו בקטגוריה רוכבים שזכו בתארים ואליפויות לרוב. נדב לוגסי רוכב הוסאברג של קבוצת מוטוספורט, שחר סולימני רוכב ימאהה של קבוצת מטרומוטור וגם רוכבים מנוסים אחרים לרבות ניסיון בינלאומי כמו ערן וולנברג על KTM או זוהר גלילי רוכב BMW.
בתום שתי הקפות מדודות, עמד יתרונו של תומר שמש רוכב הוסקוורנה על 23 שניות. שחר סולימני שדלק בעקבותיו שמר על עקביות אך התוצאות לא התרוממו. יתרונו של תומר גדל בכל הקפה ואחרי שתי הקפות נוספות, אפשר היה להעביר את תשומת הלב  למאבק על המקום השני וזאת לאור התעוררות נהדרת של זוהר גלילי והיחלשות לא ברורה אצל סולימני.
במבט ראשון נראה היה כי היתרון של שחר לא ניתן למחיקה והמקום השני מובטח לו וכך גם אולי דחיית ההכתרה של תומר למרוץ האחרון. אולם בהקפה הרביעית עברה המטוטלת לצד של גלילי והיתרון של סולימני נשמט ונמחק לחלוטין. גלילי עשה את העבודה מהבחינה הזאת עבור בן קבוצתו, רוכב קבוצת קמור אשר שיגרה את שני המתחרים שלה למקום הראשון והשני על הפודיום, אבל מבט אל טבלת האליפות מראה כי גלילי נלחם גם עבור עצמו, הוא רוצה לסיים את העונה במקום השני באליפות ולאפשר לקמור לקחת את שני המקומות הראשונים בליגה באופן כולל.
במאבק בין נדב לוגסי, ערן וולנברג ודידי אברהמי, הייתה ידו של הראשון על העליונה ונדב הוותיק, רוכב מוטוספורט על אופנוע של הוסאברג סיים במקום הרביעי.
במרוץ האחרון של העונה, נראה את המאבק על הסגנות בין שחר סולימני לזוהר גלילי ונראה את האלוף המתחדש, תומר Six Days Rider שמש מבקש לסיים עם טעם מתוק ויוצא לפגרת הליגה עם ניצחון נוסף.

מקצועית E3 – שמש זורח גם בצפון

קטגורית סניורים – הברק מכה שוב ושוב

קטגורית הסניורים מעניקה עדנה לסנטימנטאלים מבינכם, אלה שחיים את התחום מזה שנים רבות וארוכות, אלא שרכיבת השטח זורמת בעורקיהם. לרוכבים בקטגוריה הזאת יש צאצאים בוגרים שבעצמם משתתפים בליגה אבל כוחם במותניהם ואדרנלין זורם בורידיהם ובכל הזדמנות תמצאו אותם שם, נאבקים, נלחמים, מתרגשים ושמחים להתחרות ממש כמו לפני שנים רבות כאשר כל העסק היה בחיתוליו, כמו הצאצאים שלהם.
ברק דודאי ניצח בשני המפגשים הראשונים וירון גולדשטיין את השניים האחרונים. בסך הכול הם ביקרו על הפודיום 12 פעמים העונה. מצב הנקודות בליגה בין שניהם מראה ערב המרוץ כי לדודאי שלוש נקודות יתרון בסך הכול, יתרון שביר ונזיל. תוסיפו למשוואה את גלעד קדשאי שמדורג שלישי ובקופתו חמישה פודיומים (ניצחון, מקום שני ועוד שלוש פעמים מקום שלישי) והוא בפיגור של 9 נקודות והנה לכם מתכון למרוץ שעשוי להכריע את גורל האליפות.
את אות הפתיחה נתן דווקא צליל ונדרהורן, אושיית רכיבה בפני עצמו, והוא הוביל בתום ההקפה הראשונה אך התשובה של ברק דודאי בשלושת ההקפות הבאות היתה מוחצת. דודאי התעופף בכל הקפה והתוצאה שלו בהקפה השלישית, 6:41 דק' הייתה הטובה ביותר בכל הקטגוריה.
ירון גולדשטיין לא אמר נואש אבל המאמץ היה גדול מדי. גם עבור גלעד קדשאי שהצליח לשבור פעם אחת את המחסום ולרדת מתוצאה של  7 דקות. 
מנגד, שלוש הקפות ראשונות של צליל ונדרהורן מתחת ל-7 דקות כאשר הטובה בהן עוצרת את השעון על 6:50 דק' אפשרה לו לנשום אוויר פסגות.
בסיום המאבק אחרי 5 הקפות ארוכות בהתשה ועוד חמש הקפות שוברות עצמות בקטע המדוד, נפל הפור. דודאי ניצב בבטחה בראש ומעבר לניצחון הוא גורף לקופתו עוד 25 נקודות ליגה ומעלה את מאזנו ל-157 נקודות. החלטה שיפוטית ועונש תוספת דקה שניתן לירון גולדשטיין, מוריד אותו למקום השלישי במרוץ ומעלה למקום השני את צליל ונדרהורן. לפיכך, בקופתו של ירון יש 147 נקודות בסהכ וגורל האליפות יוכרע במרוץ האחרון.
המקום השני בו זכה צליל ונדרהורן מזכה אותו ב-22 נקודות ולאור העובדה שקדשאי סיים במקום רביעי את המרוץ, היתרון שלו על פני צליל קוזז והמאבק בניהם על המקום השלישי בליגה יוכרע גם כן במפגש האחרון.

קטגורית סניורים – הברק מכה שוב ושוב

עממיות ומתחילים – אורחים פורחים

אחד המאפיינים של המרוץ השביעי היה ניצחונותיהם של רוכבים חדשים בליגה אשר מזרימים דם חדש ומפיחים תקווה גדולה יותר כי בעונות הבאות, נראה מאבקים חזקים יותר בקטגוריות המקצועיות. טל מיה ניצח בעממית E1 והיה הרוכב היחיד שהזמן המצטבר שלו היה במסגרת 33 דקות. אחריו במקום שני סיים בר נוב המוכשר ורונן מדיאל שחזר לבקר בפודיום אחרי היעדרות מסוימת. בעממית E2 רשם און בלומנסון הישג מרשים נוסף בעונה שלו. פרישתו של אלמוג מנגד, אפשרה לאון בלומנסון ראש צלול יותר ובנוסף, פתחה את הדרך לרוכבים אחרים להיאבק על מקום בפודיום. הפעם הצטרפו לבלומנסון גם צחי ידן ורון קבי כאשר רק 9 שניות מפרידות ביניהם לטובתו של צחי. שם חדש נרשם ברשימת המנצחים גם בעממית E3, סער יעקב. למרות שבהקפה הראשונה וגם באחרונה הזמנים שלו היו פחות טובים, רשם סער הקפות מהירות ביותר בהקפה השלישית והרביעית וזה הספיק לניצחון. על הפודיום עלו גם זאב שלו ועומרי גור. אדם שגיב שהרשים במרוצים האחרונים סבל מבעיות לכל אורך הדרך וסיים רק במקום החמישי אחרי ירון בן יוסף. ככה מתחילים – רמי קופלמן זכה בקטגוריית מתחילים לאחר שהפגין רמת רכיבה נהדרת אבל רק לסירוגין. רוכבי הקטגוריה נדרשים לבצע ארבע הקפות בלבד וקופלמן ביצע שתיים מהן בתוצאה מעוררת כבוד עם 7:26 דק' בראשונה ו-7:25 בשלישית. אמנם, בהקפה השנייה והאחרונה הוא לא שחזר את הזמנים הללו, אבל זה הספיק לניצחון. הפודיום הושלם עם עמרו פוקס במקום השני ואלישע תוגמן במקום השלישי.

עממיות  ומתחילים – אורחים פורחים

תוצאות

כל התוצאות הרשמיות באתר העמותה - לתוצאות הקליקו כאן כל התמונות באדיבות ערן שלמה מאתר נזימה

תגובות

7 תגובות

1

אורח/ת

19 באפריל 2010 ב 12:41

צילום מדהים וכתבה מרתקת!

2

אורח/ת

19 באפריל 2010 ב 23:55

תנו לעם ספורט מוטורי מ-ש-ו-ב-ח

3

אורח/ת

20 באפריל 2010 ב 00:00

מעולה - זו ליגה!

4

אורח/ת

20 באפריל 2010 ב 10:32

מתניר רוכב ענק

אבל האליפות לא תהיה שלו. יאללה הדר עציוני

5

Ogash Ofer

20 באפריל 2010 ב 10:41

תענוג

בועז כל הכבוד כל הכתבה, איל ואילן שיחקתם אותה עם הסרט ותודה לערן מנזימה על התמונות.

6

אורח/ת

22 באפריל 2010 ב 18:59

חייבים להמשיך ולהגיע לטופ העולמי

זה נראה באמת כמו בחו"ל, כול הכבוד לרוכבים האלה, בעיני הם גיבורים, חייבים להמשיך ולא לותר עד שיהיה רוכב ישראלי בטופ העולמי

7

אורח/ת

23 באפריל 2010 ב 11:05

יש את כול האפשרויות לצמוח באופנועי שטח