שטח 4X4 > כתבות > שטח

האיש/ה החזקים בישראל במשיכת משאיות 2010

משאיות איסוזו במשקל עשרות טונות נמשכו על ידי הגברים והנשים החזקים בישראל.
זה אולי נראה לכם קל, אבל אני ממליץ לא לנסות את זה בבית

זה קורה רק פעם בשנה. וכמו בכל שנה, גם הפעם ערכה חברת UTI יבואנית משאיות איסוזו סומו, את תחרות האיש והאישה החזקים בישראל. התחרות הפכה למסורת וחלק מהמשתתפים בה ואף המשתתפות, חזרו גם השנה להפעיל את שריריהם בכל הכוח בניסיון למשוך משאיות במשקל 7.5 ו-10 טונות למרחק 30 מטרים בפרק הזמן הקצר ביותר.
בשנים עברו נערכה התחרות במסגרת אחת מתערוכות הרכב או תחום התחבורה הכבדה ורק באי התערוכה זכו לראות אותה. הפעם הלכו אנשי UTI בגדול, כמו האנשים שמשתתפים האירוע, והתחרות התקיימה על חוף ימה של תל-אביב. לא ממש על החוף אלא בסמוך לו, בחניון רחב הידיים שליד הדולפינריום.
24 שעות לפני אות הפתיחה, צוחצח החניון והוקמו השלטים העצומים ועליהם התנוססה הכתובת האיש והאישה החזקים בישראל 2010. שורה ארוכה של תרנים ודגלים ססגוניים קישטה את הטיילת ולמשתתפים הוקם מתחם VIP נחמד בו הם מצאו צל, מקומות ישיבה וכיבוד. הסקרנים שטיילו לתומם באזור, לא הבינו את המתרחש אבל השמועה עשתה לה כנפיים ואט אט התרכזו גם צופים לאורך הגדרות. מזג האוויר היה מושלם. רוח נשבה מהים ופיזרה את הלחות והחום והתחרות החלה בדיוק בשעה שנקבעה.

image

image

אירועים מוצלחים נמדדים בפרמטרים רבים ואחד מהם הוא כמות המשתתפים בו. אם צריך למדוד את ההצלחה של האירוע ב-2010 על פי הקריטריון הזה (ולא רק על פיו) אפשר לומר בוודאות כי האירוע השנה הוכתר בהצלחה רבה.
כמעט 20 גברים נרשמו לתחרות ואיתם גם חמש נשים. האיש החזק בישראל 2009, רונן סורינוב, כיבד את האירוע בנוכחותו ושימש כשופט מטעם המארגנים. אבל האישה החזקה בישראל 2009, ורה ספנייב, הגיעה בהרכב משפחתי מלא מתוך כוונה להגן על התואר שלה.
''התחרות בשנה שעברה עשתה לי טוב. מעבר להנאה ולזכייה, הפכתי לדמות מפורסמת ואנשים מפרגנים ללא הרף'' סיפרה ורה. היריבות שלה, אשר משקל גופן קטן יותר, ראו אף הן את ורה כפייבוריטית אבל אף אחת מהן לא ויתרה.
בן הגברים בלטה השתתפותו של דניס בונדרנקו שזכה בתואר ב-2005 וחלק מיריביו שמשקל גופם היה דומה לזה של דניס, האמינו כי בכוחם לעשות זאת ובמיוחד לאור היעדרו של רונן סורינוב.

image

image

מארגני התחרות החליטו לשנות מעט מהפורמט הקבוע ובין מקצי המשיכות נגד השעון לשלב חצי הגמר, הם הוסיפו גם תחרות קבוצתית בין ארבעה משתתפים בכל קבוצה שנדרשו להעמיס שקי אורז במשקל 200 ק''ג לפני המשיכה. בזה אחר זה התייצבו הגברים למשיכות כנגד השעון והזמנים הלכו והתקצצו. התוצאה המהירה ביותר בתחילת הדרך הייתה 21 שניות!!!
בשלב הראשון משכו הגברים משאית במשקל 7.5 טונות והשמונה המהירים ביותר העפילו לרבע הגמר. כאן הפכה התחרות להיות חזקה יותר ובתום משיכה נוספת הודחו ארבעה מתמודדים נוספים.
המתח גאה, ארבעת הפינליסטים התייצבו בשלישית למשיכה ראש בראש. אין מקצי שיפורים ואין בית ניחומים. ניצחת, עלית לגמר.
דניס בונדרנקו שמר על עקביות לכל אורך היום והתמיד לבצע משיכות מהירות וחזקות. הוא גבר בדרך על מתמודדים ותיקים וטירונים, בעלי משקל גוף כשלו ואף קלים ממנו. אבל הוא פגש בגמר את שרון שעשה דרך דומה והתוצאות של השניים היו זהות.
דקות לפני הגמר של הגברים שבו הם משכו משאית של 10 טונות, קיבלו הנשים את הבמה וההפתעות והדראמות ריגשו את כולם. כאמור, ורה ספנייב הייתה פייבוריטית ונראה היה כי לימור אזוגי (שהשתתפה בשנה שעברה) תגיע איתה לגמר אבל איש לא ציפה להפתעה הבאה.

image

image

הדר נימץ, מדריכת כושר וחובבת היאבקות, צעירה ותוססת במשקל 60 ק''ג בלבד, משכה את המשאית בזמן של 42 שניות ודחקה את המתחרות האחרות בדרך לגמר מול ורה בהפרש זעום של מאיות שנייה בודדות. הדר קיפצה וניתרה משמחה וללא ספק, היא היתה הכוכבת של היום הזה.
לפני הגמר של הנשים, היא השתתפה בתחרות הקבוצתית והעמיסה שני שקי אורז במשקל 50 ק''ג בסה''כ כשהיא נושאת אותם בריצה למרחק 30 מטר.
הטמפרטורות טיפסו אט אט והמתח הגיע לשיאו כאשר גמר הבנות הוזנק. ורה השתהתה לזמן קצר על קו הזינוק ואז ריכזה כוחות והחלה למשוך את המשאית לעבר קו הסיום.
הדר שכבר משכה משאית אחת לבדה וסייעה לקבוצה שלה למשוך משאית נוספת, נתקעה על קו הזינוק שניות ארוכות. אבל אז, לפתע, עם כוח רצון אדיר ונחישות של לוחמת אמתית, החלה המשאית של הדר לנוע קדימה. הקרב היה אבוד, ורה כבר חצתה את קו הסיום ואנשי התקשורת עטו עליה בעוד שהדר משכה את משאיתה במטרים האחרונים עד להשלמת המשימה. ''אני שמחה שהצלחתי להגן על התואר שלי'' אמרה ורה. ''אני חייבת לפרגן לכל שאר הבנות ובמיוחד להדר שהראתה נחישות גדולה והפתיעה גם אותי, כל הכבוד'' סיכמה האישה החזקה בישראל את היום הזה כשחיוך גדול על פניה ופרס נאה של סופשבוע ביוון בכיסה.

image

image

הצוות המיומן של UTI החליף בזריזות את המשאיות וכעת הגיע תור הגברים. בסיכום הכולל, שני המתמודדים בגמר משכו 32.5 טונות לאחר שלושה מקצים של משיכת משאית במשקל 7.5 ועוד משאית אחת של 10 טון בגמר.
דניס ושרון עמדו דרוכים על קו הזינוק. הספירה לאחור הושמעה ברמקולים והאות לזינוק ניתן. שני ההרקולסים הענקיים הפעילו את שרירי הרגליים ואת הצוואר והגב והחלו להיאבק במשאית הכבדה. הידיים התנופפו לצדדים בניסיון לקבל תנופה ולאזן את הגוף בעת ובעונה אחת. עד לאמצע הדרך, השניים היו קרובים זה לזה אולם מאותו שלב החל בונדרנקו לפתוח פער והמשיך במומנטום גדול עד לקו הסיום שם חיכתה לו בת זוגו עם חיבוק גדול ונשיקה.
''זה היה קשה, במיוחד בגמר עקב משקלה של המשאית הזאת'' אמר דניס בצניעות.

image

image

כל המנצחים הוזמנו לעלות על בימת הכבוד, שם הם זכו לקבל את הגביע המסמל את הניצחון ובקבוק שמפניה צוננת שנפתח לאחר שעבר ניעור וכל הסובבים זכו להירטב ממנה ולטעום את טעם הניצחון.
ריבוי המשתתפים שימח את המארגנים ואף את המתמודדים עצמם שמנהלים אורח חיים ספורטיבי, איש איש בתחומו. דקות לפני תחילת האירוע, ביקשו להשתתף בו עוד כמה אנשים שנקלעו במקרה למקום. אירוע מוצלח ופופולארי, כבר אמרתי? זווית נפלאה אחרת לאירוע הייתה האחווה והחברות של המשתתפים. יהודים וערבים, צברים ילידי הארץ ועולים חדשים. עוד הוכחה לכך שהספורט, גם אם הוא לא נחשב למיין סטרים, יכול לקרב לבבות.

image

תגובות

7 תגובות

1

כפרה

22 ביוני 2010 ב 09:10

היתה תחרות מדליקה ביותר

2

אורח/ת

22 ביוני 2010 ב 14:42

כתבה מעולה אירוע מעולה

וכל מילה מיותרת

הדר נימץ :-)

3

אורח/ת

22 ביוני 2010 ב 15:11

מרענן לגלות שיש אירועים כאלה

אנשים מדליקים ויופי של כתבה עם קליפ מדליק

4

אורח/ת

23 ביוני 2010 ב 18:59

קורפל, אתה הכי חזק בישראל תאמין לי

5

אורח/ת

28 ביוני 2010 ב 09:45

מגניב לאללה!

6

אורח/ת

28 ביוני 2010 ב 09:46

אחלה תחרות

סחתן על הנשים !

7

אורח/ת

11 ביולי 2010 ב 21:09

דרוש סומו

לצילומי סדרה לפריים טיים בערוץ 2 דרוש דחוף לוחם סומו, גדול מימדים
רצוי מראה אסייאתי. לפרטים 0523631415