שטח 4X4 > כתבות > שטח

סי-דו 2010: המגמה הטכנולוגית

פגשנו את דגמי (ודוגמניות) 2010 של אופנועי הים של SeaDoo על המים.
נו מה חשבתם? היה חם ורטוב...

עולם אופנועי הים עובר תהליך בלתי פוסק של טכנולוגיזציה (מה זאת אומרת אין מילה כזו? הנה, יש). זהו תהליך מוזר מעט: יחד עם המרדף אחר ביצועים אולטימטיביים, דואגים היצרנים לעשות לנו את החיים יותר קלים, נוחים ובעיקר בטוחים על המים. את זאת למדנו בהשקה המסורתית שעורכים יבואני סי-דו מדי שנה עם פרוס הקיץ, שהפעם התקיימה בפארק דרום בפאתי תל אביב – אתר מוכר וחביב, שאינו אידאלי לבדיקה רצינית של מפלצות בעלות 260 כ''ס אך נהנה מיתרונות לוגיסטיים ברורים לעומת השקה בגלי הים כפי שנערכה בשנה שעברה.  

אצל סי-דו, יצרנית אופנועי הים הגדולה בעולם (ובישראל), המגמה הטכנולוגית הזו באה לידי ביטוי במילה אחת – iControl. מדובר בשילוב של מספר מערכות עזר מתקדמות, והשינוי הגדול בהיצע הדגמים של 2010 לעומת 2009 הוא בריבוי הדגמים שמקבלים iControl – 7 לעומת שניים בלבד קודם לכן. המערכת כוללת שני מרכיבים עיקריים: מצערת חכמה המכונה iTC, ומערכת בלימה, iBr. מערכת הבקרה של המצערת מספקת שני מצבים, אחד מתון המכונה Touring ואשר בונה את הכוח בהדרגה, והשני – Sport, אשר מספק תגובה מיידית וחדה לפקודת המצערת. בעת ההתנעה ולמען הבטיחות, המערכת עובר תאוטומטית למוד הרגוע. הרוכב צריך לבחור בעצמו במצב ספורט, באמצעות המתג המיועד לכך על הכידון. ואילו מערכת הבלימה מופעלת באמצעות ידית על הכידון, והפעלתה גורמת למספר דברים: ניתוק המצערת, הורדת פלטה אחורית המשמשת להיפוך כיוון הדחף, והעלאה חזרה של הסל''ד כדי ליצור האטה. 

שתי המערכות פועלות היטב. הפער בין שני מצבי המצערת מורגש ומשמעותי, ואילו הפעלת הבלימה נועצת את חרטום הכלי במים ויוצרת האטה שבאופנועי-ים אחרים פשוט איננה קיימת. פרט לכך נזכיר עוד את מערכת ה-iS של סי-דו, אותה כבר היכרנו בשנה שעברה ואשר מספקת, בחלק מהדגמים, חיבור ''רך'' בין החלק העליון לתחתון של אופנוע הים ובכך מספקת פעולת ספיגה יעילה מאד המשפרת באופן ניכר את הנוחות. עוד פטנט חביב הוא האפשרות – בדגמים היותר-ספורטיביים – לכוון את הכידון לא רק קדימה-למעלה ולמטה-אחורה כדי להתאימו לעמידה או ישיבה (ולרוכבים במידות והעדפות שונות), אלא גם להזיז את ידיות הכידון עם המנופים פנימה-החוצה כדי לקבל כידון רחב או צר יותר.

קשת הדגמים של סי-דו כוללת ברובה הגדול כלים תלת-מושביים, החל בדגמי GTI עם הספקי םשל 130 כ''ס ותגי מחיר נוחים יחסית החל מ-60,000 ש''ח, ועד ה-GTX ''לימיטד'' שמחירו כ-130,000 ש''ח. הספק הדגמים החזקים ביותר עלה השנה מ-255 ל-260 כ''ס, לא שהצלחנו לחוש בכך יותר מדי במגבלות של פארק דרום שפשוט קטן על היכולות של הכלים הסופר-מהירים הללו.  

תגובות

0 תגובות