שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #2

תמונות ונתונים של הסאאב 9-4X שיגיע בקרוב לשוק, חשיפה ראשונה לדור הבא של הפורסטר, קרוס-אובר חדש לטאטא ועוד

בחודש הבא יוצג סופסוף, בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס, רכב השטח של חברת סאאב – ה-9-4X. כפי שכבר נכתב כאן, יסוריי הלידה של הדגם הזה היו גדולים, אך בסופו של דבר הוא הגיח לאוויר העולם וישווק בכל העולם החל מקיץ 2011.
לקראת התערוכה, שיחררה סאאב תמונות רישמיות של הרכב וגם קצת נתונים. היצע המנועים יכלול בשלב ראשון שני מנועי בנזין בתצורת V-6, האחד אטמוספרי בנפח 3.0 ליטר והשני מוגדש בנפח 2.8 ליטר. ההספקים: 265 ו-300 כ''ס, בהתאמה. לשני המנועים משודכת תיבת הילוכים אוטומטית, עם שש מהירויות.

סאאב 9-4X

סאאב 9-4Xסאאב 9-4X

את הדגם עם המנוע האטמוספרי אפשר יהיה לקבל גם עם הנעה 2X4, בעוד הדגם המודגש יגיע רק עם הנעה בכל הגלגלים, ה-XWDשל סאאב, שפותחה בשיתוף עם חברת הלדקס. צריכת הדלק הממוצעת של הדגמים השונים תהיה 7-8.5 ק''מ לליטר.
הרכב החדש ייבנה במקסיקו, והנתונים שפורסמו עד כמה מתייחסים בעיקר לשוק האמריקאי. סביר שבשוק האירופאי יהיה היצע שונה במקצת, שיכלול מנועי דיזל ותיבות הילוכים ידניות.

דגם הקונספט של הפורסטר

דגם הקונספט של הפורסטרדגם הקונספט של הפורסטר

בעוד סאאב בוחרת להציג בארה''ב, שוק אותו היא רואה כעיקרי עבורה, בחרה סובארו להציג דגם קונספט של הפורסטר באוסטרליה דווקא, וסיבותיה עימה: הפורסטר הוא הג'יפון הנמכר ביותר בארץ הקנגורו, שמביס שם גם את המתחרה הקשה ביותר מבית טויוטה, ה-RAV4.
סובארו הציגה לאחרונה גם את הדור השלישי של מנועי הבוקסר המפורסמים שלה, לאחר 21 שנה בהן יוצרו מנועים אלה ללא שינוי. המנועים, בנפחים 2.0 ו-2.5 ליטר יהיו חסכוניים יותר בדלק מקודמיהם, אך עדיין לא פורסמו נתונים על ההספק והמומנט שלהם.

טאטא ארייה

טאטא ארייהטאטא ארייה

ובהודו, הציגה טאטא את הקרוס-אובר הראשון מתוצרתה, ה-ארייה (Aria). התכנון והייצור כולם מקומיים, על פלטפורמה חדשה שתשמש ככל הנראה גם בסיס ל-SUV ולטנדר חדשים. לעת עתה, הייצור של הארייה מיועד לשוק ההודי בלבד, אבל בטאטא החלו כבר לעבוד על דגם שיותאם לעולם הנורמלי (קרי - הגה בצד שמאל) ושיעמוד בתקני איכות הסביבה יורו 5. על פי פרסומי החברה, ייתכן שהדגם הזה יושלם כבר בשנה הקרובה, ואז אולי נראה אותו אצלנו...

תגובות

0 תגובות