שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'יפ חדש למהינדרה JEEP

החברה ההודית, שמייצרת רכבי שטח המבוססים על הג'יפ JEEP הקלאסי מאז 1949, הציגה לאחרונה דגם חדש לחלוטין – טאר

לא מעט מחובבי השטח מתגעגעים לג'יפים של פעם, כאלה שהיו בנויים מברזל, בלי הרבה פינוקים מיותרים, בלי מערכות אלקטרוניות מסובכות, פשוטים וזולים לתחזוקה. בארץ אפשר לראות אותם מטיילים ב-CJ-ים  למיניהם, אלה שעוד שרדו לאחר שייצורם הופסק לפני כ-20 שנה.
אבל מה תאמרו על כך, שניתן לקנות היום ג'יפ פשוט של פעם - חדש מהניילונים, במחיר שלא יביא אתכם לעימותים עם מנהל הבנק שלכם? קבלו את הטאר (Thar) של מהינדרה את מהינדרה, יצרנית הרכב הגדולה ביותר בהודו. טאר, אגב, הוא שמו מדבר בצפון-מזרח הודו.

מהינדרה טאר

מהינדרה טארמהינדרה טאר

מהינדרה מייצרת ברישיון רכבי שטח על בסיס הג'יפ הקלאסי כבר משנת 1949. במהלך השנים עזבו את קו הייצור של המפעל כלי רכב שונים וחלקם גם משונים, עם מרכיב אחד משותף – לכולם היה את ה-DNA של הג'יפ. זאת מלבד כמובן כלי הרכב האחרים שמייצר המפעל, מרביתם מסחריים.
לפני כחמש שנים חלה סטייה במצב הזה, כשמהינדרה הציגה את הסקורפיו, SUV מודרני יחסית, שתוכנן כולו במפעל ההודי. ההצלחה שלו בשוק המקומי והדרישה שבאה מצד הקהל לג'יפ קצת יותר מודרני, הביאו לתכנונו של הטאר.
מדובר כאמור ברכב פשוט ובסיסי, מצויד במנועי בנזין או דיזל, שניהם בנפח 2.5 ליטר. תיבת הילוכים של בורג וורנר עם חמש מהיריות מחוברת לתיבת העברה עם הילוך נמוך המופעל מכנית, עם ידית, ממש כמו פעם...

הדור הקודם של ג'יפ מהינדרה

הדור הקודם של ג'יפ מהינדרההדור הקודם של ג'יפ מהינדרה

מאחור תמצאו סרן חי על קפיצי עלים, אך מלפנים יש כבר מתלה נפרד, עם מוטות פיתול. גם מערכת הבלימה היא משהו של פעם, עם בלמי תוף מאחור ובלמי דיסק רק בגלגלים הקדמיים. מעל המערכת המכנית נמצא מרכב בעל שתי דלתות, עם גג קשיח פריק א-לה-רנגלר. ה''פינוקים'' כוללים מיזוג אוויר והגה כוח...
אבל כל הנתונים האלה מתגמדים מול נתון המחיר: כ-14 אלף דולר בסך הכל, כשעל הכוונת דגם בסיסי עוד יותר, שיעלה אפילו פחות, באזור ה-10,000 דולר. מה שמעניין אותנו הוא שהטאר עומד בתקני זיהום אוויר אירו 4, מה שאומר שאפשר לשווקו באירופה (וזה כבר קורה, באיטליה) וכמובן גם אצלנו. רק צריך למצוא את היבואן שירים את הכפפה.      

מהינדרה סקורפיו

מהינדרה סקורפיומהינדרה סקורפיו

תגובות

2 תגובות

1

אמיר מויאל

04 בינואר 2011 ב 19:54

סקורפיו

אהלן.
לידיעה, בעבר נבחן הסקורפיו לשימוש צה"ל (לפני ייצור סופה 2) היה דגם אחד באחת מיחידות הניסוי הצהליות, רכב מרשים, יכולות בשטח בהחלט מספקות והעלות = הדובדבן שבקצפת...

2

yoni2071

22 בינואר 2011 ב 18:30

נשמע סבבה ! האם שווה משהוא בשטח?

יש מצב שיתפרק במדרגה ההראשונה או שהוא גבר גבר?