שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

Hנאה Mלאה! - השקת אופנועי HM בישראל

לא בכל יום פוגשים חלוץ. כזה שפורץ בראש המחנה ומציב רף חדש בפני חובבי התחום וגם קורץ ליריבים עסקיים כאילו אומר: 'הגעתי ראשון לפני כולם, עכשיו אני הכוכב'

תחום רכיבת אופנועי טריאל טומן בחובו משהו קסום. זהו ספורט המשלב רכיבה לוליינית כמו בקרקס יחד עם אתגר שרק הנועזים שברוכבים מבינים אותו. אבל הדבר האמתי הוא מגוון האפשרויות הבלתי מוגבלות שרכיבת טריאל מאפשרת לרבות רכיבה בטבע בין מכשולים ומעליהם ובסביבה עירונית בין תמרורים ומעליהם.

הראשון לציון

חברת ה.מ. ישראל בע’‘מ הקדימה את כולם והביאה ארצה את אופנוע הטריאל הראשון לציון באופן רשמי וחוקי בעליל. מדובר בדגם FUTURE 300 שמגיע מבית היוצר של סדנת המרוצים האיטלקית Future Trial Racing Team שבראשה עומדים בני הזוג קיורינו ומוניקה טירוני האיטלקיים. השניים מנהלים את העסק המשפחתי החל לפעול בשנת 2004 כשהוא שם לו למטרה לסייע לרוכבי אופנועים איטלקיים להשתתף באליפויות טריאל מקומיות בארץ המגף אשר מחייבת את השימוש באופנועים סדרתיים, כבסיס. אותם אופנועים זוכים לטיפול בסדנת השיפורים של HM ובסופה מתקבל אופנוע סדרתי אך מאובזר וחמוש במיטב כלי הנשק הטכנולוגיים שיסייעו לרוכבים לנתר גבוה יותר ובאופן יציב יותר.

הראשון לציון

כיאה לכל כלי רכב ש’‘עושה עלייה’‘ ארצה, כך גם דגם ה-Future 300 זכה לאירוע משלו. משטח תצוגת הסלעים האקזוטיים של חברת ‘‘טופית סטון’‘ שימש כאולם התצוגה ושני כוכבים איטלקיים בשר ודם הציגו את מיטב ביצועים שניתן להפיק באירוע מהסוג הזה.
הראשון הוא פאביו לנצי, איטלקי בן 35 שבאמתחתו 15 אליפויות ארציות בטריאל אופנועים בשטח פתוח (Outdoors) ובאולמות סגורים על מכשולים מלאכותיים (Indoors)  ואיתו הגיע פול פאטריצי, איטלקי צעיר וחייכן שחי על דוושות אופני הטריאל שלו.
השניים ניתרו וקיפצו על כל סלע ללא חשש והתחרו זה בזה בסגנון חופשי.

רגע של רצינות

פרט לקטעים האומנותיים שסחטו תשואות מקהל המוזמנים, חשפו אנשי חברת ה.מ. ישראל בע’‘מ את תוכניותיהם לעתיד ואת מחירו של האופנוע היפיפה שהוצג. בשלב זה מייבאת החברה דגם אחד בלבד עם מנוע 290 סמ’‘ק בעל בוכנה יחידה וארבע פעימות. המפרט עצמו מתאפיין בשלל אביזרים שהושאלו מאופנוע המרוצים של קבוצת Future Racing אשר בכל אחד מהם הושקע פיתוח ומחשבה כיצד לסייע לרוכב לבצע את המשימה בתנאים של תחרות.
מערכת הפליטה של טרמיניוני העשויה מ-Carbon וטיטניום יחד עם מערכת הצתה מפוקחת מחשב והזרקת דלק אלקטרונית מהווים דוגמה לרמת האבזור הגבוהה.
רכיבים נוספים כגון רגליות, מגן מנוע וגלגלי השיניים, כולם רכיבי אפטר מרקט (משופרים) שאותם ניתן למצוא באופנועי המרוץ הרשמיים של הקבוצה.

רגע של רצינות

האופנוע נראה יפיפה והצליל המופק מהמנוע נעים לאוזן. הישגיו של פאביו לנצי על האופנוע הזה מעידים כי למרות התחרות הצמודה באיטליה בין 120 רוכבי טריאל באליפויות השונות, לנצי מתחבר בצורה הטובה ביותר לאופנוע הזה.
‘‘בכל שנה נמכרים כ-6,000 אופנועי טריאל באיטליה. התחרות קשה במיוחד מול השמות הגדולים שמיובאים מספרד אבל בזכות האמינות והתוצאות הטובות, אנו נמצאים בין המובילים באיטליה’‘ סיפר לי קיורינו טירוני.
‘‘קבענו מחיר של 79,900 ₪ לאופנוע הזה ויש התעניינות מצידם של מספר רוכשים פוטנציאלים ראשונים’‘ אמר תומר לוויתן, מנכ’‘ל חברת ה.מ. והוסיף: ‘‘יעד המכירות הראשון שלנו צנוע. אנו מקווים למכור לפחות חמישה אופנועים כאלה ומאמינים כי כל מי שירכוש אותם, ייהנה מהם הנאה מלאה וכל מי שיראה אותם יתלהב וירצה לרכוש אופנוע שכזה’‘. לוויתן יודע כי העבודה הקשה והרצינית תחל כאשר האירוע יחלוף ואומר בגילוי לב:’‘זה נחמד וזה יפה לארח כאן את הנציגים מאיטליה אבל גם הם רוצים לראות בסופו של דבר את רשימת ההזמנות’‘.

מנוחה בעמידה

רוכבי הטריאל בעולם נחשבים לזן נדיר של רוכבים. הם מקובצים בקהילות משלהם ובדרך כלל יוצאים לרכיבה משותפת ומדווחים בהתרגשות האחד לשני על כל סלע או מדרגה טבעית חדשה שנחשפה. תחרויות הטריאל בנויות מסדרה של התמודדויות עם מכשולים אותן צריך לבצע הרוכב פעמיים תוך פרק הזמן הקצר ביותר מבלי להוריד את הרגל מהאופנוע ולגעת בקרקע או במכשול. לאופנועי הטריאל אין מושב כי פשוט לא צריך אותו. אם הרוכב רוצה לנוח, הוא עושה זאת בעמידה תוך שמירת שיווי משקל.
‘‘אתה לא יכול להיות רוכב טריאל ביום אחד’‘ מסביר לי פאביו לנצי. ‘‘דרוש לכך זמן ואימונים רבים. מתחילים בתרגילים קלים ופשוטים בקו ישר בלי להניף גלגלים ורק כאשר צוברים ניסיון וביטחון, אפשר להעלות את הרף ולהעיז’‘ משלים לנצי את ההסבר.
‘‘מדובר באופנוע אמין’‘ אומר קיורינו טירוני. ‘‘אמינות בזמן מבחני האמת, במרוצים, היא במבחן החשוב של האופנוע דרך עיניו של הרוכב. אני שמח לומר כי רמת האמינות שלנו גבוהה ביותר והשילוב עם האביזרים האחרים מספק לרוכב חבילה טכנית מצוינת’‘.

מנוחה בעמידה

לרגע אחד הרגשתי כאילו שפאביו לנצי ופול פטריצי הם החלילן מהמלין. לכל מקום שאליו הם הפנו את הגלגלים שלהם, הלך הקהל אחריהם כשחיוך מכסה את פני האורחים שצפו בשניים.
הלוך ושוב, מעלה ומטה לאורך תצוגת הסלעים האקזוטיים, קיפצו השניים וסחטו תשואות וקולות של התפעלות. רק כאשר ירד הערב והחושך הסכימו השניים לסיים את ההופעה אבל הקהל שהיה שם לא מיהר לעזוב אלא דווקא נשאר ובחן מקרוב את האופנוע ולא שכחו לחבק את לנצי ולהצטלם איתו. ‘‘הוא אחלה רוכב, הוא משלנו’‘ אמר מישהו שחיבק את לנצי וחייך כאילו שהשניים סיימו טירונות באותה יחידה.

תגובות

6 תגובות

1

אורח/ת

21 בינואר 2011 ב 15:57

איפה הסניף של החברה?

לא כתבתם אם הם נותנים רכיבות מבחן על הכלי

2

אורח/ת

22 בינואר 2011 ב 08:33

נראה אופנוע מגניב

פעלולים עוצרי נשימה

3

אורח/ת

22 בינואר 2011 ב 11:11

מעניין מאוד אם יצליח להתאקלם לארץ

הישראלים חובבי השטח צריכים לאמץ אותו אבל האם מדובר באופנה חולפת או שהוא יתאקלם ויישאר כאן תמיד? נראה לי מדליק לאללה

4

אורח/ת

27 בינואר 2011 ב 08:51

בועז כמו הכתבה כך ריגשת כשהנחתה בספונטני

5

אורח/ת

27 בינואר 2011 ב 08:53

היכן זה טופית סטון בארץ?

6

אורח/ת

27 בינואר 2011 ב 09:15

טופית סטון נמצא ליד מחלף הדרים

על כביש 4 בסמוך לבני ציון
מקום מדהים מדהים שווה ביקור