שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

שטח אש - ליגת האנדורו מרוץ 5

כמו במפגש הקודם, גם המרוץ החמישי בליגת מ.מ.ס.י נערך בבקעת הירדן ובסופו התקבלו כמה תובנות מעניינות שמחזקות את הידיעה כי אש בוערת באופנועני השטח

כמו דה ז'ה וו. כך חלפה הדרך ממרכז הארץ לכיוון בקעת הירדן. לפני כמה שבועות נסעתי כאן למרוץ הרביעי של העונה בליגת מ.מ.ס.י והנה שוב אני פוגש את החיילים במחסומים, את רוכבי האופניים מנצלים את שעת הבוקר המוקדמת ביום שבת כאשר הכבישים נקיים מסכנות. העצירה באותה תחנת דלק והמכוניות שאליהן מחוברת עגלה ועליה אופנוע אחד או שניים שמה קץ לתחושה. ''לא, לא מדובר כאן בדה ז'ה וו. זה קורה שוב באופן וודאי'' בהוראות ההגעה לאירוע נכתב ''פנה ימינה בצומת פצאל ובצומת הבא פנה שמאלה והמשך בנסיעה עד לשטח האירוע''. בירידה לעבר מצפה עורב נפרש לעיני מחזה מרהיב. בקעת הירדן תחת היד ובאופק כתם צבעוני בולט בשטח. אלה הם אוהלי הקבוצות שהתמקמו ובאו כבר קודם.

שוויון כוחות

בשונה מהמרוצים האחרים הוחלט כי הפעם כל הרוכבים יבצעו שש הקפות ספיישל טסט ושש הקפות התשה ללא קשר לסוג הקטגוריות. בקטגוריות המקצועיות הוכיחו כי ניתן לעמוד בכך, גם בעממיות אפשר היה לחוש שזה אפשרי. אבל האם המתחילים והסניורים וכמובן גם הבנות הרוכבות שמפארות את הליגה בדמותן של תמר נתנוב ויעל קדשאי, האם גם אלה יוכלו לעמוד במשימה? בתום שלוש וחצי שעות של תחרות מצוינת בתנאי רכיבה מעולים שמשלבים אלמנטים של מהירות, טכניקה וסיבולת ראויה לשמה, התקבלה התובנה הראשונה: ''תנו לכולם לרכוב, וכמה שיותר''.

שוויון כוחות

אורן חסון הוא אחד הרוכבים הצעירים והשאפתנים בליגה. תצוגת רכיבה מהירה ועקבית בכל שש ההקפות סייעה לו להגיע אל הפודיום ולהוכיח לעצמו (כי אני כבר יודע) שיש לו את זה. אפי שטינבוים פתח פער נוח ממנו אחרי שתי הקפות ואלמלא השתתפותו של ''החיה מהחבובות'' במסיבה תוססת בלילה שקדם למרוץ, יתכן ששטינבוים היה מצליח לקרא תיגר על כרמי בצורה טובה יותר אבל אפי הסתפק בפודיום שני ברציפות ואילו אורן חסון השלים את המבנה. אם חסון מחליט להעלות את הרף שלב אחד גבוה יותר, שטינבוים וכרמי יהיו בסכנה. אם תהיתם היכן נמצאים גיבורי פתיחת העונה בדמותם של רוכבי מטרו מוטור ימאהה אוריה כרמלי ואורי כרמל, הרי שכרמל הצעיר שבר את עצם הבריח ולכן נעדר מהמרוץ הקודם והפעם הוא בא לרכוב בלי להשאיר עצם כזו או אחרת בשטח. אוריה כרמלי נלחם כמו אריה אמתי. ''רוח הנעורים והדור החדש תופס את מקומו. אולי אני צריך להפנים את זה ולהבין שאין תחליף לגילם הצעיר של חסון, שטינבוים וכרמי ולהסתפק במקום בו אני עומד. בגיל 36 הגוף מתחיל לאותת'' הסביר כרמלי בסיום לאחר שסיים רביעי.
הבקעה לא האירה הפעם את פניה לזוהר גלילי, יקיר העם שעלה על הפודיום בפעם הקודמת אך הפעם היה רחוק ממנו מרחק ניכר.
פרישה אחת נרשמה בקטגוריה הזאת. טוטו בטשון רוכב KTM אנדורו קלאב פרש ארי שתי הקפות. אולי העידרו של אב הקבוצה, אבי נגר ומטעמי הבוקר שלו גרמו לבטשון להיכנע? נגר תחזור!

קטגוריה מקצועית E1 – זיו כרמי במרחק נגיעה מהתואר

על קו הזינוק התייצבו 14 רוכבים בקטגוריה המצוינת הזאת. מי שהיה צריך להמר על מנצח, היה בוחר בכרמי רוכב KTM של קבוצת מוטוספורט אבל יחס ההימור היה נמוך והרווח היה קטן. כרמי בא, ראה ולקח פעם נוספת את הניצחון. הקפת הפתיחה אותתה כי יכול להיות שינוי בתוכניות של כרמי. אפי שטינבוים רוכב קבוצת קמור היה מהיר ממנו בעשירית שנייה בהקפה הראשונה אבל החל בהקפה השנייה ועד לסיום, ברח כרמי לאחרים והשאיר את אפי שטינבוים להיאבק עם אורן חסון, אוריה כרמלי ואורי כרמל על המקומות האחרים בפודיום.
המרץ עמד בסימן חזרתו של אייל אייזנברג למסלול. ''נעדרתי מפאת מחלת שפעת קשה שפגעה בי, אבל אני לא מוותר והנה אני כאן'' אמר אייזנברג בחיוך כאשר מתח את שלט קבוצת ''אייזנברג גרופ'' באזור האוהל של קבוצת קמור הוסקווארנה.

קטגוריה מקצועית E1 – זיו כרמי במרחק נגיעה מהתואר

תוצאות מקצועית E1

  1. זיו כרמי –KTM זמן מצטבר 31:13.184 דקות
2.
אפי שטינבוים –הוסקווארנה זמן מצטבר 31:53.635 דקות
3.
אורן חסון –KTM זמן מצטבר 32:00.932 דקות

תוצאות מקצועית E1

כפי שידוע, כאשר אחד המתחרים נחלש מקומו מתמלא מיד במתחרה אחר וכנראה שנתנאל זיו הבין את הרעיון. מאז חזרתו מחו''ל, רמת הרכיבה והתוצאות שלו לא היו במיטבן, בלשון המעטה. כן, היו סיבות ואפילו סיבות ראויות כמו התאוששות ממחלה, שירות בצבא וחוסר אימונים ברכיבה אבל כל זה מאחוריו. נתנאל זיו חזר! הוא לא השאיר סיכוי לנמרוד חמו ''שהשתלט'' על המשבצת שלו במרוצים האחרונים וגם לא לעופרי שטראוס, בן זוגו של יונתן לוי בקבוצת אבניר.
''חשבתי שמדובר בבחירת קווים נכונים אבל טעיתי. מה שהיה צריך כאן זה כמות נדירה של אומץ ונחישות'' הסביר לוי בסיום לאחר שגרף לקופתו ניצחון רביעי העונה מתוך חמישה מרוצים.
''כל הדברים מאחורי ואכן חזרתי לעצמי'' אישר לי נתנאל זיו א הדברים בסיום וחייך כאשר שאלתי אותו: ''חזרת, אתה כאן?''
נמרוד חמו סגר את הפודיום ויצר משמר כבוד כתום לאדום-לבן של אפריליה. חמו חייב לנקות את הראש מההפרעות שקשורות בשיטת המרוץ וכו'. מרוץ הוא מרוץ והוא שווה לכולם. חמו הוא אחד הרוכבים המוכשרים שגדלו כאן בשנים האחרונות והעובדה שהוא מתבסס לו עם KTM תעשה לו טוב, וכמובן גם לנו ולתומר ברעם...

תוצאות מקצועית E2

1. יונתן לוי – אפריליה זמן מצטבר 30:15.349 דקות
2.
נתנאל זיו KTM זמן מצטבר 30:48.519 דקות
3.
נמרוד חמו KTM זמן מצטבר 31:21.722 דקות

תוצאות מקצועית E2

קטגוריה מקצועית E3 – ממכת שמש לליקוי חמה

ניצחונו של תומר שמש, רוכב הוסקווארנה, במרוץ הקודם בבקעה הפיח רוח חזקה יותר בקטגוריה המסקרנת ביותר השנה בליגה. משחק הכסאות בינו לבין הדר עציוני וגיל קינן רחוק מסיום והשלושה מקבלים תזכורת של קול מהעבר הלא כל כך רחוק, שהסיפור לא שייך רק להם.
בדיוק כאשר נראה היה כי המאבק על התואר השנה יישאר בין תומר שמש רוכב הוסקווארנה לבין הדר עציוני רוכב KTM, התעורר גיל קינן רוכב הוסאברג של קבוצת מוטוספורט ושלח טלגראמה לשניים ועליה כתוב: ''אני המנצח הבלתי מעורער של הסבב החמישי בפצאל''.
רמי צמח ועמית גול נכנסו גם הם לקלחת של E3 ורכבו מכל הלב עד לסנטימטר האחרון אבל הניצחון של קינן הוכרע כבר בפתיחה להבדיל מכל המרוצים שראינו השנה בהם הנדנדה עבדה שעות נוספות עד לשניות האחרונות. כולם חיכו להתאוששות של שמש אחרי הפתיחה המהוססת שלו. שחר סולימני, רוכב מטרו מוטור ימאהה אוסף ביטחון ממרוץ למרוץ והתוצאות שלו ניכרות. למרות ששמש היה בטווח סגירה מסולימני, הקפיד האלוף לשעבר לרכוב בצורה מהירה ונקייה ומתח את היתרון שלו על פני שמש בכל הקפה והרחיק אותו מהפודיום. הדר עציוני היה נטול תשובות בסיום ואמר:''מבחינתי עשיתי את כל מה שאפשר. גיל היה פשוט מעל כולנו''.
הניצחון והמקום השני של קבוצת מוטוספורט סיפקו הנאה לאנשי הקבוצה ולתומכים ומעל כולם גיל קינן עצמו שאמר: ''כבר ברגע הראשון הרגשתי שזה היום שלי. החיבור שלי עם האופנוע ושל האופנוע עם תוואי השטח הזה היו מושלמים. ראיתי את האחרים טורקים בולמים ונאבקים בעוד שאני מרחף מעל על כפל קרקע כאילו שכוח הגרביטציה לא פועל עלי''. לעת עתה, כוח הגרביטציה לא פועל על השפתיים שלו שמשוכות מעלה בחיוך גדול, חיוך של מנצחים.

קטגוריה מקצועית E3 – ממכת שמש לליקוי חמה

תוצאות מקצועית E3

1. גיל קינן הוסאברג זמן מצטבר 31:52.846 דקות (לאחר תוספת 10 שניות עונשין)
2.
הדר עציוני KTM זמן מצטבר 32:07.257 דקות
3.
שחר סולימני ימאהה זמן מצטבר 32:55.319 דקות

קטגוריית סניורים - לוגסי שם משולש

אומרים שתוחלת החיים הולכת ומתארכת עם השנים לאור הקדמה והטכנולוגיה. מסתבר שגם בתחום רכיבת אופנועי שטח תחרותית העניין הזה פועל כמו גדול. נדב לוגסי קיבל החלטה אישית ומקצועית לעבור לאחר שהליגה נפתחה ולרכוב בקטגוריית הסניורים ולא במקצועית. יש לו את הפריבילגיה לעשות את זה, אז למה לא לרקוד בשתי חתונות ולשלם צ'ק אחד לזוג המאושר?
החל מהמרוץ בג'וליס ובמשך שלושה מרוצים ברציפות, נדב לוגסי עולה על המדרגה הגבוהה בפודיום. גם הידיעה כי אוריה כרמלי הפנים את גילו המתבגר ומחשבות על הסניורים מתגנבות אל ליבו, גם זה לא מטריד את לוגסי שאומר:''יש לו עוד ארבע שנים לחכות עד שיגיע לכאן, בינתיים אני אמשיך לעשות את מה שאני יודע בצורה הטובה ביותר''.
כשם שלוגסי פורח ואיתו גם שני הירונים של הקטגוריה, ירון גולדשטיין וירון יוליוסבורגר, כך דועכים להם השנה גלעד קדשאי וברק דודאי שמעיד על עצמו כפצוע בפרק כף היד שמתעקש לבוא ולרכוב למרות הכול. היעלמותו המפתיעה של צליל ונדרהורן גם היא מעיבה על השמחה אולם במרוץ הזה נרשמה הופעה של שמונה רוכבים עם הופעתם של ערן סטאריק שהרשים במרוץ בכורה טוב השנה וסיים אותו במקום רביעי וגם עם שי לוי שבא להסיר חלודה ואודי לפיד.
אחרי שלוש הקפות עמד היתרון של לוגסי על ירון גולדשטיין על 21 שניות. אם הצעירים שבחבורת הרוכבים התאמצו והזיעו כאן, מה נאמר על  הקשישים שבחבורה? שש הקפות גם לקטגוריה הזאת ואולי זה מה שיפתח את הסיפור והכושר הגופני יתחיל לדבר? אז זהו, שלא. גם בשלוש ההקפות הבאות המשיך לוגסי לכתוש כל רגב אדמה תחת גלגליו הגסים של ההוסאברג שלו ובסיום הוא כבש את הניצחון השלישי ברציפות העונה. ''כן, זאת כנראה הקטגוריה שלי אבל אני לא פוסל חזרה לרכיבה בקטגוריה אחרת בהמשך. כרגע טוב לי כאן'' סיכם נדב בסיום.
זמני העונשין שקיבלו לוגסי ויוליוסבורגר לא שינו את התמונה והפודיום היה מקושט בשלושה רוכבים על אופנועים שונים.

קטגוריית סניורים - לוגסי שם משולש

תוצאות קטגוריה סניורים

1. נדב לוגסי הוסאברג זמן מצטבר 34:15.247 דקות
2.
ירון גולדשטיין הוסקווארנה זמן מצטבר 34:50.502 דקות
3.
ירון יוליוסבורגר ימאהה זמן מצטבר 35:20.648 דקות

תוצאות קטגוריה סניורים

עממיות ומתחילים

בסך הכול השתתפו במרוץ 83 רוכבים ורוכבות ו-43 מהם היו בקטגוריות עממיות ומתחילים. במיוחד הרשימו עשרה משתתפים בקטגוריית מתחילים אשר מעידה שהענף ממשיך לייצר עוד ועוד כשרונות צעירים והפעם גם צעירי בקעת הירדן קיבלו הזדמנות לרכוב אצלם בבית. קובי טל, אליאור זיתוני וסאמר יונס סיימו על הפודיום ואני מקווה שהחיידק יתיישב להם חזק תחת העור ונמשיך לראות אותם במרוצים הבאים.
בעממית E1 המשיך עופר קלגרד לספק את הסחורה ולמרות שדווקא בר נוב הצעיר המוכשר הוא זה שזכה לתשומת לב בעת האחרונה, דווקא קלגרד הגיע בשקט האופייני שלו ובטכניקת הרכיבה הנפלאה והוכיח שקלגרד שקט, חודר עמוק או במקרה הזה מטפס הכי גבוה על הפודיום.
בר נוב סיים במקום השני בפער של 12 שניות בתום שש הקפות חזקות ומהירות ואת הפודיום השלים רוני רגף. שתי הבנות שמשתתפות בקטגוריה, תמר נתנוב ויעל קדשאי סיימו במקומות 13 ו-11 בהתאמה.

עממיות ומתחילים

בעממית E2 נרשם מספר הפרישות הגדול ביותר במרוץ, שלושה רוכבים ובהם שני הצ'רקסים קוג'ן נפסו ונארת הארון. אבל החטיבה הצ'רקסית באה בהרכב מלא ושלחה קדימה את צ'רי נלגאבץ ואיוב שוגן שסיימו על הפודיום וגרמו לכולם להבין שהכוח הצ'רקסי צובר עוצמה. אבל כל אלה לא יכלו לתומר מזור המדהים שרכב על הרוח וסגר את הניצחון החמישי מתוך חמישה מרוצים (חמסה, חמסה, חמסה).  
בעממית E3 דלת המשתתפים אפשר לקחת פודיום מהסלון בבית. שלושה משתתפים הפעם כאשר זאב צפל'ה שליו כהרגלו מוביל את המרוץ אבל איחור של שבע דקות בכרטיס הזמנים דוחק אותו למקום השלישי. כתוצאה מכך גלעד אברהמי שבא לחדש את ימיו כקדם, סיים בראש הפודיום ואילו ניב עמוס על ה-KTM המיתולוגי שלו סיים במקום השני וכדרכו חגג בצנעה האופיינית לו. רכיבת שטח זה סיפור אהבה אמתי סיכם ניב את העניין.

*כל התוצאות הרשמיות לאחר החלטות השיפוט באתר עמותת האנדורו - קישור

לגלריית תמונות של רוכבים מהמרוץ עברו לדף 2 >>>

תגובות

9 תגובות

1

Ogash Ofer

14 בפברואר 2011 ב 12:05

תענוג! גם תמונות גם כתבה וכמובן עושה חשק

ברכות לזוכים ולמשתתפים - מעורר קנאה!

2

גלעד4X4

14 בפברואר 2011 ב 13:26

תגיד עופר

למה לא רואים אותך מתחרה בליגה ?

3

אורח/ת

14 בפברואר 2011 ב 13:38

סיקור ברמה אחרת

רואים שבועז קורפל חי את הספורט המוטורי בדם, עובדות על המרוץ עצמו, שלא כמו האתרים האחרים שמתעסקים בשירותים כימיים...כבוד!
עלו והצליחו.

4

אורח/ת

14 בפברואר 2011 ב 20:35

האם יש לוח אירועים למרוץ הבא?

קראתי את הכתבה וראיתי את התמונות וזה עשה לי חשק גדול לקום מהספה בסלון בשבת בבוקר ולבוא לראות מקרוב עם משפחה וחברים.
אולי אפשר לפרסם את לוח הארועים של המרוצים השנה?

תודה,

ליאור

5

אורח/ת

14 בפברואר 2011 ב 22:23

6

אורח/ת

14 בפברואר 2011 ב 22:25

כתבה מקצועית וכיפית לקריאה

אין על הכתבות של בועז, מרגישים שהוא חי את השטח!!
תודה על הפרגון ונתראה על הפודיום...

7

אורח/ת

14 בפברואר 2011 ב 22:33

יש מקום בארץ לספורט מוטורי

בקעת הירדן היא מקום אידיאלי לספורט מוטורי וחבל שקברניטי המדינה לא רואים ממטר את מה שקורה מחוץ לגוש דן ולירושלים וחיפה.
אם היה להם שכל הם היו מפתחים את האזור עם ספורט מוטורי וזוכים לשיתוף פעולה של כולם ולפריחה כלכלית במקום היפה בארץ.
תודה על החשיפה בכתבה, אנשי הבקעה אוהבים ספורט מוטורי

8

כפרה

15 בפברואר 2011 ב 10:16

כתבה חדשה - שטח אש - ליגת האנדורו מרוץ 5

בועז, כרגיל תענוג לקרוא את הכתבות שלך. גם מי שלא נמצא במרוצים יכול לחוות את האדרנלין שקיים בכל מרוץ ומרוץ. חוויה כצופים גם למי שאין ברשותו דו גלגלי.....

9

אורח/ת

21 בפברואר 2011 ב 21:32

guy isi

olo