שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

רכיבת שטח זה אצלם בטבע - ליגת אנדורו מרוץ 6

מרוץ מס' 6 של ליגת מ.מ.ס.י הביא את המשתתפים עמוק לליבו של הטבע ומי שרצה הצגה, קיבל אותה בגדול

המפגש השישי נדחה בגלל הגשם הגדול ששטף את המדינה. ‘‘בשל תנאי מזג האוויר הוחלט לדחות את המרוץ’‘ נכתב בהודעת ה-SMS שנשלחה לכולם. ‘‘המועד החדש יפורסם בהמשך’‘.
והוא אכן פורסם ותוך שבוע נקראו הרוכבים להגיע לאזור רמת יבניאל בגליל התחתון. 59 משתתפים נענו לאתגר והשכימו לצאת לדרך, פרט לתושבי האזור שעבורם הייתה זאת חגיגה אמתית.
העמותה הישראלית למרוצי אנדורו דאגה למתחם יצירה ומתנפחים לילדים ותומר ברעם מחברת מוטוספורט הביא מאפרת מקצועית שצדה כל ילד בסביבה והפכה אותו למשהו אחר, לשמחת ההורים.
הפרות שרבצו בשטח בוודאי התאכזבו לראות את להקת האופנוענים וכאות מחאה הן פיזרו ‘‘מוקשים’‘ בכל מקום, אבל זה לא קלקל את האווירה.
חלק מהרוכבים נענה לאתגר של העמותה ובא מחופש וגם רכב כך במרוץ. ארבעת הרוכבים היצירתיים ביותר אף זכו בפרסים. והיה גם רגע אחד עצוב, הרגע שבו נפתחו המצערות ונסחטו עד תום לזכרו של טל שביט שהיה אחד האנשים החשובים שדחפו ועודדו את קיום התחרויות וגם השתתף בהן בעצמו

תוצאות מקצועית E1

1. זיו כרמי KTM – 11 הקפות בזמן מצטבר 2:06.39 שעות (ההקפה המהירה בקטגוריה 11:55.9 דק')
2. אוריה כרמלי ימאהה – 10 הקפות בזמן מצטבר 2:02.14 שעות
3. אייל אייזנברג הוסקווארנה – 10 הקפות בזמן מצטבר 2:07.05 שעות
 

תוצאות מקצועית E1

מקצועית E2 – הפלומבה של יונתן

האליפות כבר הייתה יכולה להיות סגורה עוד לפני שהתחלנו את הניקיונות של פסח. אלמלא אותו עונש שספג יונתן לוי במרוץ בג'וליס, הסיפור כבר היה גמור. אבל ללוי אשר רוכב על אפריליה מהירה, הכי מהירה, לא בוער שום דבר. ‘‘זה צריך להיות וודאי במרוץ הבא, אני לא ממהר לחגוג’‘ אמר יונתן לוי בסיום לאחר ניצחון מוחץ נוסף. התוואי החדש והמקום הלא מוכר לכל המשתתפים (פרט לגיל קינן ולאון בלומנזון) לא הפריע לו לרחף ולקבוע זמנים עוצרי נשימה. בשיא התחרות עצר לוי את השעון על 11:36 דקות וקבע את התוצאה המהירה ביותר ביום כולו. יריביו לקטגוריה, נתנאל זיו מקבוצת מוטוספורט ועופרי שטראוס, בן קבוצתו של לוי, קבוצת אבניר עם אופנועי אפריליה, ניהלו את הקרב שלהם על הפודיום. נתנאל ועופרי היו היחידים שקבעו את אותו מספר הקפות כמו לוי, אבל זה ‘‘הכמו’‘ היחידי. נתנאל היה מהיר מעופרי בתשע מתוך עשר ההקפות ובאחת מהן הוא אף ירד אל מתחת ל-12 דקות. לשטראוס לו היו תשובות והוא הסתפק במקום שלישי.

מקצועית E2 – הפלומבה של יונתן

תוצאות מקצועית E2

1. יונתן לוי אפריליה – 10 הקפות בזמן מצטבר 2:01.04 שעות (ההקפה המהירה בקטגוריה 11:36 דק')
2. נתנאל זיו KTM – 10 הקפות בזמן מצטבר 2:05.18 שעות
3. עופרי שטראוס אפריליה – 10 הקפות בזמן מצטבר 2:09.42 שעות

תוצאות מקצועית E2

מקצועית E3 – דאבל שמש

יש אירועים שבשבילם הענף הזה קיים. יש מרוצים שאתה לא שוכח כי הם מרתקים אותך וגורמים לך לעמוד על קצות האצבעות. את המרוץ של קטגוריה E3 לא אשכח לעולם! על הנייר זה היה אמור להיות משחק קל עבור גיל קינן כי זהו השטח הביתי שלו תרתי משמע.
הוא ואון בלומנזון היו אלה שהרימו את הפרגוד מעל האזור הנפלא הזה ו’‘סחבו’‘ אחריהם עוד 57 משפחות רוכבים שהחל מרגע הגעתם לעמק היפייפה ועד ליציאה מהשטח, לא הפסיקו להלל ולהתפעל מיופיו של המקום. הדר עציוני רוכב מוטוספורט על KTM, תומר Six days rider  שמש רוכב הוסקווארנה ושחר סולימני רוכב ימאהה של קבוצת מטרו מוטור שיתפו פעולה עם קינן והציגו את הצגת חייהם.
ההובלה בפתיחה הייתה של תומר שמש כאשר סולימני הנפלא צמוד לגלגל האחרוי שלו והדר עציוני משקיף מקרוב על השניים ומשתדל להתרחק מקינן השאפתן. אך עד מהירה היוצרות התהפכו, ושוב התהפכו וחוזר חלילה עד לקו הסיום. הצופים שעמדו על צלע הגבעה השקיפו אל הצלע של הגבעה ממול וראו את המאבק מתרחש לנגד עיניהם. המאבק הוכרע לטובת תומר שמש שנתן קרדיט מלא לאופנוע שלו ואמר בסיום:’‘אני נתתי את הכול, אבל ללא ה-T1 שלי, זה לא היה קורה, הוא עשה את ההבדל’‘. שמש ניצח ביתרון של 17 שניות אך הקרב על המקום השני הסתיים בהפרש זעיר של שנייה אחת בין גיל קינן להדר עציוני.
סולימני ניסה לנצל את המאבק המשולש ובשלב מסוים אף הצליח לצמצם פערים אבל לא יותר. בהקפה האחרונה, במטרים האחרונים לפני הסיום הצליח קינן להדוף את עציוני ולסיים לפניו. התמונה שבה נראים שלושת הראשונים לוחצים ידיים ומפרגנים זה לזה, מייצגת את המהות של הספורט הזה כולו.

מקצועית E3 – דאבל שמש

תוצאות מקצועית E3

1. תומר שמש הוסקווארנה – 10 הקפות בזמן מצטבר 2:10.53 שעות
2. גיל קינן הוסאברג – 10 הקפות בזמן מצטבר 2:11.11 שעות
3. הדר עציוני KTM – 10 הקפות בזמן מצטבר 2:11.12 שעות (ההקפה המהירה בקטגוריה 12:05 דק')

תוצאות מקצועית E3

סי סניור לוגאסי

נראה אתכם משכנעים את נדב לוגאסי לעזוב את קטגוריית הסניורים ולחזור למקצועיות. האיש גילה את עצמו מחדש ומאז המעבר בתחילת העונה, הוא מביא הביתה גביעים בסיטונות. על קו הזינוק עמד לוגאסי יחד עם שישה רוכבים נוספים שאם מחברים את מספר שנות הניסיון שלהם ברכיבה בשטח, מקבלים מספר תלת ספרתי. גלעד קדשאי, ירון יוליוסבורגר, ברק דודאי, ירון גולדשטיין ואודי לפיד. כל אחד מהם ראוי להערצה. לוגאסי על ההוסאברג היה המהיר מכולם בהקפה הראשונה ופתח פער משמעותי. ירון גולדשטיין על ההוסקווארנה היה חסר מזל בפתיחה. הוא נפל חמש פעמים במהלך ההקפה הראשונה ומאותו רגע הוא ידע שהאפשרות לניצחון חמקה ממנו. יוליוסבורגר רוכב ימאהה היה כל כך להוט לרכוב וגם כאשר תם הזמן של הקטגוריה, הוא המשיך בהתלהבות ויצא להקפה נוספת. יוליוסבורגר שסיים שני, קבע גם את ההקפה המהירה ביותר בקטגוריה שלו והוא בהחלט יכול להתעודד מההפרש בינו לבין נדב שעמד רק על שתי דקות.
בהיעדרו של ‘‘גולדי’‘ מחבורת החוד, מיד התמלא המקום על ידי גלעד קדשאי שסיים שלישי עם שבע הקפות כמו השניים שלפניו.

סי סניור לוגאסי

קטגוריות עממיות ומתחילים

מיעוט המשתתפים במרוץ הזה השפיע על הקטגוריות העממיות והמתחילים ובסה’‘כ היו שם 23 רוכבים ורוכבות. ולמרות זאת זכינו לראות תצוגת רכיבה נהדרת של רונן מדיאל רוכב KTM  אינדורו קלאב שנאבק בבר נוב, רוכב צעיר ורב כישרון שאומץ לאחרונה על ידי רדבול ישראל. השניים ניהלו מאבק בקטגוריה E1 עד להקפה האחרונה שהוכרע לטובת מדיאל בפער של 10 שניות אחרי למעלה משעה וחצי של רכיבה רצופה. השניים הקדימו את רוני רגף בהקפה שלמה ורגף הסתפק במקום שלישי.
כל מי שהגיע לשטח המרוץ ממרכז הארץ ומהדרום, עבר דרך כפר קמא הצ'רקסי. זה היה רמז ברור לכך שנראה נוכחות צ'רקסית על הפודיום והרמז הפך לעובדה ברורה כאשר צ'רי נלגאבץ זכה בניצחון בעממית E2. הוא הקדים בארבע דקות את רן אזולאי ובחמש דקות את יוסי גוטמן שחידש ימיו כקדם.

קטגוריות עממיות ומתחילים

קטגוריה עממית E3 החליפה את שמה באופן חד פעמי לקטגוריית אברהמי כאשר שלושה מתוך ששת המשתתפים שלה היו עם אותו שם משפחה, אבל לא קרובי משפחה. ואם בעניני משפחות עסקינן, ראינו את זאב צפל'ה שליו חוזר לתקוע יתד בראש הפודיום ועושה צעד חשוב לקראת זכייה באליפות. צפל'ה שזכה לברכות על לידת בתו הבכורה כמה ימים לפני כן, ביצע שש הקפות וחילק את כוחותיו בצורה מאוזנת. השתיים הראשונות היו מהירות, השתיים הבאות איטיות והשתיים האחרונות מהירות מאוד!
ליאור אברהמי הוותיק שרכב בעבר גם בליגת הטרקטורונים השתתף גם הוא בקטגוריה וסיים במקום שני לפני ניב עמוס שהשלים את הפודיום.
בקטגוריית המתחילים השתתפו שלושה רוכבים ובהם ניצן בירגר תושב האזור שהצליח לדחוק הקפה רביעית לתוך מסגרת הזמן שנקבעה והקדים בסיום את איתי נוי ורון שטפל.

  לאלבום התמונות המלא  - הקליקו כאן  

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת

21 במרץ 2011 ב 17:33

קורפל יתותח אין על הסקירות שלך !!

כיף לקרוא ישר כוח!! מאיתנו הכתומים

2

כפרה

21 במרץ 2011 ב 23:30

רכיבת שטח זה אצלם בטבע - ליגת אנדורו מרוץ 6

המרוץ הפעם היה ברמה בין לאומית, קהל רב ותומך הגיע, מסלול עם נוף משגע.
היבואנים ציפרו בהפתעות: אבניר חילקו חולצות ובנדנות של אפריליה, מוטוספורט הביאו את אורית המאפרת שאיפרה מדהים.

3

Ogash Ofer

22 במרץ 2011 ב 21:44

רכיבת שטח זה אצלם בטבע - ליגת אנדורו מרוץ 6

מרשים!