שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'נרל מוטורס מתכננת ליין חדש של רכבי שטח גדולים

לקראת 2014, אמורים להגיע לשוק יוקון, סברבן, טאהו וקאדילק אסקלייד חדשים לחלוטין

הפופולאריות ההולכת וגדלה של קרוס-אוברים למיניהם, של גיפונים ושאר רכבי שטח רכים וחסכוניים, לא הרתיעה את ג'נרל מוטורס מלהכריז בימים אלה על כוונתה לצאת עם ליין חדש של רכבי שטח גדולים (פול-סייז) לקראת שנת 2014. הליין הזה כולל את היוקון, הסברבן, הטאהו והקאדילק אסקלייד.
באופן מסורתי, הפול-סייזים התבססו על שלדות של טנדרים, עם מנועים עתירי נפח וכוח, והיו הבחירה הטבעית של בעלי משפחות גדולות, של כאלה שאוהבים לצאת למסעות שטח ארוכים וזקוקים למקום רב לציוד או לכאלה שזקוקים לרכב בעל כושר גרירה גבוה ולא רוצים להתנייד בטנדר.

אסקלייד 2011, מה נראה בדור הבא?

אסקלייד 2011, מה נראה בדור הבא?אסקלייד 2011, מה נראה בדור הבא?

כרגע עדיין לא ברור האם ג'נרל מוטורס תישאר נאמנה למתכונת הישנה, וגם הדגמים החדשים/מחודשים יתבססו על מכלולי טנדרים. היום, כשמרבית היצרניות נטשו את הסידור הישן של מרכב נפרד על שלדה כבדה לטובת מרכב אחוד עם מערכות מתלים נפרדות ומשוכללות המאפשרות שינוי גובה הרכב, קשה להאמין שדינוזאורי שטח עדיין יוכלו למשוך קהל קונים גדול וייתכן ונראה תכנון שונה לחלוטין ממה שהיה מקובל עד כה.
מבחינת מנועים, אחת האופציות העיקריות תהיה כנראה מנוע דיזל דורמקס בנפח 4.5 ליטר, בתצורת V-8, שמפיק בסביבות ה-300 כ''ס. יהיו כמובן גם מנועי בנזין, וג'נרל מוטורס תמשיך להציע את האופציה ההיברידית. היום, גם בארצות הברית, צריכת הדלק היא פרמטר חשוב...
בהקשר זה, מעניין לציין נתון שהתפרסם השבוע, לפיו מחירי המכוניות בארה''ב נמצאים בזחילה מתמדת כלפי מעלה, זחילה הנובעת בעיקר בגלל עליית מחיר חומרי הגלם. למרות זאת, לא מורגשת האטה במכירת מכוניות חדשות. אחת הסיבות לכך מוסברת ברצון הלקוחות לרכוש מכוניות חסכניות יותר בדלק.     

תגובות

1 תגובות

1

גיא זהבי

08 ביוני 2011 ב 15:29

חולה על המפלצות האלה.