שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

הצאר פרש!

השליט הבלתי מעורער של קטגוריית המשאיות בדקאר, ולאדימיר צ'אגין, פורש כשבאמתחתו שבעה ניצחונות בקטגוריה שלו – יותר מכל נהג אחר

רשימת המתחרים בקטגוריית המשאיות בראלי דרך המשי, שמתנהל ממש בימים אלה, מרשימה. תמצאו שם 36 צוותים, הכוללים את טובי הנהגים: הנס סטייסי, מנצח הדקאר ב-2007, חוזר להתחרות והוא עושה זאת עם משאית איווקו בקבוצת דה-רוי ההולנדית; קאמאז הכניסה לתחרות לא פחות משבעה צוותים, בראשם אדוארד ניקולייב שניצח בדרך המשי בשנה שעברה; עם נהגי הקבוצה נמנים גם פירדוס קבירוב הוותיק ואוורט מרדיב הצעיר; קבוצת ג'ינאף שולחה את האחים ואן ג'ינקל; מצ'כיה הגיעו 6 משאיות – ארבע מתוצרת טטרה (אחת מהן נהוגה על ידי אלס לופריאז) ועוד שתיים של ליאז; ויש גם קבוצה מבלורוסיה, עם משאיות מאז.
רק שם אחד נפקד מהחבורה הנכבדת הזאת – ולאדימיר צ'אגין בן ה-41, שהודיע על פרישתו מהשתתפות במירוצים כנהג, אך ימשיך עם קבוצת קאמאז בתפקיד ניהולי/טכני שטרם נקבע. צא'גין מחזיק בשיא הניצחונות בקטגוריית המשאיות בראלי דקאר, בעונות 2000, 2002, 2003, 2004, 2006, 2010 ו-2011, ניצחון אחד יותר מקארל לופריאז. השליטה שלו בראלי הזה הביאה לו את הכינוי ''הצאר של הדקאר''.

כבר לא ליד ההגה. צ'אגין

כבר לא ליד ההגה. צ'אגיןכבר לא ליד ההגה. צ'אגין

צ'אגין החל להתחרות עם קבוצת קאמאז באמצע שנות ה-90, תחילה כמכונאי בצוות של מוסקובסקי, שהגיע למקום שני בדקאר ב-1999. במקביל, החל גם לנהוג בתחרויות ראלי אחרות ולזכות בניצחונות, ואת הניצחון הראשון שלו בדקאר השיג, כאמור, בשנת 2000.
מעבר לניצחונות עצמם, צ'אגין מחזיק בעוד שני שיאים בדקאר: יש לו את מספר הניצחונות הגדול ביותר בסטייג'ים בודדים בכל הקטגוריות, 63 בסך הכל, שבעה יותר מאשר לסטפן פטרהנסל; ומספר ניצחונות בסטייג'ים בראלי אחד – תשעה מתוך 14 בראלי של 2010. לפטרהנסל, אגב, יש תשעה ניצחונות בדקאר, אך שישה מהם על אופנועים ושלושה במכוניות, בעוד הניצחונות של צ'אגין הושגו כולם בקטגוריה אחת.
צ'אגין, שאמר באחד הראיונות איתו כי ''בתוך השבועיים של הדקאר מתנסים, חווים ולומדים בעוצמה השווה לכמה שנות חיים נורמליות'', היה מעורב תמיד גם בצד הטכני וחלק לא מבוטל מהשיפורים שהוכנסו במשאיות הקאמאז במהלך השנים היו בהשראתו. השילוב שלו בצד הניהולי של הקבוצה הוא אם כן מתבקש, למרות הצער על פרישתו בגיל צעיר יחסית.   

וכך היינו רגילים לראות אותו. צ'אגין בדקאר

וכך היינו רגילים לראות אותו. צ'אגין בדקארוכך היינו רגילים לראות אותו. צ'אגין בדקאר

תגובות

0 תגובות