שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

גלגל העונות - סיכום ליגת אופנעי האנדורו 2011

ליגת מ.מ.ס.י באנדורו אופנועים מסכמת עונה, מעניקה תארים ומציבה יעדים חדשים.

המרוץ האחרון בליגת מ.מ.ס.י אנדורו אופנועים של עונת 2010/11 כבר נכנס לספר ההיסטוריה הספורט מוטורי הישראלי. כן, זה לא ממש ספר, אתם צודקים. זה יותר מחברת דקיקה עם כמה עשרות עמ' אבל אם תדפדפו בה, תגלו כי רובה ככולה שייכת לתחום הדו גלגלי ובמיוחד לעולם רכיבת השטח. ככה אנחנו, הישראלים, אוהבים לצאת לשטח.
אולי זאת המסורת והשורשים עליהם גדלנו עם טיולי השבתות בארץ, ואולי זה השירות הצבאי שלקח אותנו למחוזות ופינות שלא ידענו על קיומן ופתאום מצאנו את עצמנו שואלים: ‘‘זה ישראל? איך לא ידעתי שיש מקומות כאלה בארץ שלי?’‘
אם זה מסיבה זו או אחרת, אנחנו אוהבי שטח ורבים הם הרוכבים שמתמזגים איתו ומגיעים לפינות נדירות שבהן הג'יפ או כל כלי 4X4 אחר נעצר.

הליגה שנפתחה באוקטובר 2010 הביאה חידוש גדול ואמיץ. שינוי שיטת התחרות במרוצי ספיישל טסט. פתאום זה נראה כמו מרוצי האנדורו קרוס קאנטרי שנערכים בחו’‘ל ולמרות התרעומת והקשיים ביציאה לדרך, התעקש יו’‘ר העמותה היוצא, שי לוי, שהמרוצים צריכים ליישר קו עם השיטה העולמית כי זו הדרך היחידה ואין לבצע התאמות והנחות.
מדי חודש, החל באוקטובר 2010 ועד מאי 2011, נדדה הליגה בכל פעם לפינת חמד אחרת בארץ על כל הקטגוריות שלה: מתחילים, סניורים, שלוש קטגוריות עממיות ועוד שלוש מקצועיות. למרות הירידה בכמות המשתתפים שהעידה על בעיות מסוימות, השלד הבסיסי נותר איתן וכלל כ-80 רוכבות ורוכבים בממוצע לכל תחרות.

בתחילת השבוע נפגשו רוכבי הליגה, נותני החסות והשותפים לדרך (גם אנחנו שם עם 4X4.CO.IL) לציין את סיומה של העונה ולהעניק גביעי אליפות למנצחי הקטגוריות השונות.
האירוע נערך הפעם באולם אירועים בהוד השרון וכבר בכניסה יכולת להבין ללא טעות שמדובר באירוע דו-גלגלי. אזור ההתכנסות והמפגש בכניסה כלל תצוגה של מיטב הכלים החדשים שנראה בעונה הקרובה ואיש מהנוכחים לא התרגש יתר על המידה מהחום והלחות ששררו באוויר. הבירה הקרה זרמה כמים וגם כיבוד לא היה חסר. הדבר היחיד שהיה חסר להם, זאת התחרות. כולם נראים רעבים ומוכנים לפתוח את הליגה הבאה של עונת 2011/12.

האווירה החברית ששררה מחוץ לאולם נמשכה גם בתוכו. יו’‘ר העמותה פתח את האירוע בדברי ברכה קצרים ואחריו הוענקו תשורות הוקרה לשורה ארוכה של אנשים שמלווים את העמותה ואת הליגה ומפיחים בה חיים. החל ביבואני האופנועים שתומכים בקבוצות הרשמיות ובקבוצות הלוויין, אנשים פרטיים שמתנדבים ומשקיעים מזמנם וממרצם לקידום הליגה וכמובן חברי וועד שפועלים ללא לאות וללא תמורה כל השנה על מנת שהעסק ימשיך לצעוד קדימה.
במעמד יו’‘ר התאחדות הכידונאים ברשות הספורט, עו’‘ד שגיא שוורץ ומר יצחק מילשטיין, נשיא מ.מ.ס.י ישראל ומר יצחק שלומינסקי המייצג את ישראל בהתאחדות הדו גלגלית העולמית  FIM מטעם מ.מ.ס.י, הוענקו גביעי האליפות ומדליות זהב, כסף וארד למסיימים של הליגה במקומות הגבוהים בכל הקטגוריות.

חופשת הקיץ מגיעה לשיאה בשבועות האלה, אך חברי הוועד החדשים ומארגני הליגה לא יצאו לחופש ולו ליום אחד. תאריך היעד שסומן לפתיחת העונה הבאה הוא 22 באוקטובר, אחרי החגים, כולם מקווים כי מזג האוויר יאיר פנים לעונה החדשה שתצא לדרך וכבר הוכרז רשמית כי השנה יהיו בה 6 מרוצי ספיישל טסט ושני מרוצי הייר סקרמבל.
חופשה נעימה לכולם ובהצלחה בעונה החדשה.

צילומים: ערן שלמה - אתר ''נזימה''   קישור לכל הכתבות של ספורט מוטורי באתר השטח

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת

26 ביולי 2011 ב 18:39

בשעה טובה, יאללה עונה חדשה!

עקבתי אחרי העונה בכתבות כאן באתר וצפיתי בערוץ 5 בתוכניות של המרוצים. היה באמת יפה מאוד ואני מסכים עם הכותב שתחום השטח זה המקום שהישראלים הכי אוהבים. בהצלחה בעונה הבאה

2

אורח/ת

27 ביולי 2011 ב 09:39

איפה נרשמים?

3

Ogash Ofer

27 ביולי 2011 ב 19:36

ליגת הספורט המוטורי הטובה והיציבה בישראל

והכול רק בזכות המשתתפים והאנשים התומכים את הליגה ואת עמותת האנדורו.
תענוג אמיתי!
תודה רבה לבועז קורפל על הכתבות, לכפרה על הסיקור, לקובי קרין ורונן טופולברג על התמונות מכל העונה ולערן שלמה מנזימה גם על התמונות.

4

אורח/ת

29 ביולי 2011 ב 06:13

מרשים!

מתי המירוץ הבא? היכן מקבלים פרטים?