שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ראלי הפרעונים: שלסר ניצח גם השנה

הנהג הצרפתי הוותיק, שניצח את הראלי של השנה שעברה, עשה זאת שוב כשהוא משאיר את מתחריו הרחק מאחור. מארק קומה ניצח באופנועים

שלסר עשה זאת שוב, ובגדול: נצחון משכנע בראלי הפרעונים 2011 שהסתיים אתמול, כשהוא מגיע במקום הראשון בחמישה סטייג'ים מתוך שישה. בסטייג' היחיד שלא ניצח, שהיה הסטייג' של היום הראשון, הגיע שני בפיגור של 30 שניות בלבד. מכאן והלאה, זאת היתה הופעת סולו שלו. אז נכון שהאריות לא היו שם (אם נותרו כאלה לאחר הפרישה של פולקסוואגן מסוג זה של תחרויות), אבל זה לא גורע מההישג. 
באופנועים תפס את המקום הראשון מארק קומה, שניהל תחרות עיקשת עם הלדר רודריגז. כל אחד משני הרוכבים ניצח בשלושה סטייג'ים, והם נהנו מפרישתם של ג'ורדי וילאדומס ומארק דברובסקי, שגמרו מנועים ושל אנדרה מנציני שנפל ושבר כתף.

ממרום 63 שנותיו, ז'אן לואי שלסר לא סופר מתחרים הצעירים ממנו בעשרות שנים. המטרה עבורו, בכל תחרות בה הוא משתתף, היא אחת ויחידה – לנצח. כך היה גם בשנה שעברה בראלי הפרעונים, כשניצח למרות שהבאגי שלו נפגע קשות בתאונה בסטייג' האחרון.
שלסר, שנולד בצרפת וגדל במרוקו, החל את דרכו בעולם מירוצי הרכב בגיל מאוחר יחסית, כשהיה כבר בן 30. תחילה התחרה בפורמולה 3, התקדם לפורמולה 1 אך שם היה רק נהג מחליף והוא זכור כמי שהתנגש באיירטון סנה בגרנד פרי של מונזה בשנת 1988, תאונה שחיסלה את סיכויו של סנה לזכות במירוץ, לאחר שהוביל בהפרש משמעותי. במקביל, השתתף שלסר גם במירוצי גרנד טורינג שם זכה להצלחה גדולה יותר והוכתר לאלוף ה-WSC שתי שנים ברציפות, ב-1989 ו-1990.
מכאן והלאה התרכז יותר ויותר בתחום שהביא לו את התהילה הגדולה: מירוצי הקרוס-קאנטרי, בעיקר הדקאר. ב-1992 כבר בנה כלי רכב משל עצמו, הבאגי המפורסמת, מתוך תפיסה שבתחרויות מהסוג הזה אפשר להסתפק בהנעה 2X4. הקונספט הוכיח את עצמו כשזכה בדקאר בשנים 1999 ו-2000, לצד ניצחונות נוספים רבים בתחרויות אחרות. שלסר החזיק בתואר אלוף הקרוס-קאנטרי במשך חמש שנים ברציפות, מ-1998 ועד 2002 והשנה הוא מדורג במקום השני באליפות הנהגים (המוביל הוא הרוסי ליאוניד נוביצקי).
אנחנו רגילים לראות במירוצי הקרוס-קאנטרי נהגים ותיקים, שעשו קריירה בתחומים אחרים, כמו סאיינז שהגיע מה-WRC או פטרהנסל שקנה את תהילתו על אופנועים. אבל אין ספק ששלסר הוא יחיד במינו, שגם בונה, גם נוהג וגם מנהל את הקבוצה שלו. נאחל לו שימשיך לשעוט בדיונות, מתחרה ומנצח, עוד שנים רבות. 

והיו גם כמובן תקלות... ונפילות...

והיו גם כמובן תקלות... ונפילות...והיו גם כמובן תקלות... ונפילות...והיו גם כמובן תקלות... ונפילות...והיו גם כמובן תקלות... ונפילות...

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

10 באוקטובר 2011 ב 07:44

שלסר בראש אתר השטח

הידיעה שפורסה אתמול על זכייתו של שלסר בראלי הפרעונים נדחקה מטה בשל הידיעה על חתימתו של יוני לוי בקבוצת הוסקוורנה.
אני מעלה אותה שוב להיום לראש אתר השטח.