שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2012: האם זאת תהיה סופסוף השנה של ב.מ.וו?

עם חמש מכוניות מיני תנסה קבוצת X-Raid לכבוש את המקום הראשון במירוץ שיחל ב-1 בינואר

הפרישה של קבוצת פולקסוואגן מהדקאר, לאחר ששלטה בו ללא עוררין בשלוש השנים האחרונות, פתחה בפני קבוצת X-Raid , המתחרה בכלי רכב מתוצרת ב.מ.וו, את האפשרות לזכות סופסוף בתואר ראשון בראלי המפרך. הקבוצה נראית על הנייר כבעלת הסיכויים הגדולים ביותר לזכות השנה, בעיקר משום שאין אף קבוצה גדולה אחרת המצוידת היטב וממומנת בהתאם.

כדי לא להשאיר דבר ביד המקרה, תציב הקבוצה בתחרות לא פחות מחמש מכוניות מיני, עם חבורת נהגים משובחת שאותה ימשיך להוביל סטפן פטרהנסל הוותיק, שאולי רואה מול עיניו את האפשרות לזכות בתואר עשירי (יש לו כבר שישה על אופנועים ועוד שלושה במכוניות, עם קבוצת מיצובישי מנוחתה עדן). יחד איתו ממשיכים כריסטוף הולוצ'יץ', ליאוניד נוביצקי וריקרדו דוס סנטוס, בעוד הנהג הרביעי הוא ''חוזר בתשובה'': נאני רומה, שנהג עבור הקבוצה בשנת 2010, עבר לקבוצת ניסאן לשנה אחת – וחזר לב.מ.וו. אל-עטיה לא יהיה שם.
כזכור, הקבוצה הכניסה מכונית מיני אחת לראלי 2011, נהוגה בידי גרליאן צ'יצ'ריט, שהצליח להרוס אותה בעת נסיעת מבחן שערך ביום המנוחה. אבל המכונית ככל הנראה הוכיחה את עצמה, וגרמה ל-X-Raid להעביר אליה את נהגיה הבכירים. אבל בכל זאת נראה השנה גם את  ה- BMW X3CC ששרתו את הקבוצה עד כה, נהוגות בידי נהגים מהדרג השני. המתחרה העיקרית של הקבוצה תהיה ככל הנראה קבוצת טויוטה, אותה יוביל ג'יניאל דה ויליה, מנצח הדקאר ב-2009.

תוואי הראלי 2012

תוואי הראלי 2012תוואי הראלי 2012

מסלול הראלי יהיה השנה שונה מהשנים הקודמות

זה לא יהיה מסלול מעגלי, אלא מסלול שיחל בארגנטינה (חמישה סטייג'ים), יעבור בצ'ילה (חמישה סטייג'ים ויום מנוחה) ויסתיים אחרי שבועיים, ב-15.1, בפרו (ארבעה סטייג'ים). סך הכל כ-9,000 ק''מ תובעניים וחלקם טובעניים, בתוואי שטח שונים.
על פי דיווחי המארגנים, רשימות המתחרים כבר סגורות, עם 170 מכוניות, 75 משאיות וכ-200 אופנועים וטרקטורונים. ואל תשכחו שיהיה לנו השנה צוות ישראלי בראלי: רז היימן והלל סגל, עם הפג'רו הצהוב המוכר. נחזיק להם אצבעות!!!

קבוצת X-Raid בהכנות לראלי

תגובות

1 תגובות

1

nadav-s

07 בנובמבר 2011 ב 11:51

אין על מיצובישי אלופה ללא עוררין!

בהצלחה להלל סגל ולרז היימן התותחים שלנו....