מסלול טיול בדרך בורמה ממנזר לטרון עד לראש הקסטל

מסלול טיול בעקבות לוחמי מלחמת השחרור. המסלול מטפס בעבירות קלה בשבילים המיוערים של הרי ירושלים מלטרון דרך ציר הסרפנטינות ויער הקדושים עד הסטף וההמשך על הכביש למצודת הקסטל.

להתחבר לאתר.

במידה ואין לך משתמש באתר, ניתן להירשם כאן.

תגובות

12 תגובות

מדר זיו

29 בפברואר 2012 ב 21:49

מסלול יפה ומעודכן !

01 במרץ 2012 ב 16:59

מבחן דרכים לסאנגיונג קורנדו באתר השטח

הוספתי בדף 2 של מבחן הדרכים (קישור) - חוות דעת קצרה שלי על הסנגיונג קוראנדו 4X4 יחד עם תמונות מיום מסלול הטיול שהיה לנו בהרי ירושלים.

24 במרץ 2012 ב 19:57

הלכנו קצת לאיבוד בין נ.צ. 4 ל-5

לא מצאנו את האנדרטה של אייבי נתן. המשכנו על פי השילוט "דרך בורמה". הגענו לנקודת חציית כביש 38 ושם המשכנו עם סיפור הדרך. שביל הג'יפים לא הכי נוח לאופנוע (דו"ש, הונדה טרנסאלפ) ובאחת העליות נפלנו (אני והרוכבת מאחור - אשתי האמיצה). אחרי זה הספיקו לנו האתגרים והמשכנו לכיוון בית מאיר שם הסתיים הטיול עבורנו. בסה"כ היה טוב, נופים מרהיבים וחוויה שלר תשכח במהרה.

24 במרץ 2012 ב 23:25

הבהרה אחרי נצ 9

טיילנו היום על פי תאור המסלול, כרגיל טיול נהדר יפה ונעים.
תודה רבה עופר.
הבהרה למסלול:
כשחוזרים משמורת המסרק בנ"צ 9 יש לפנות ימינה ולא שמאלה כדי להתקדם לנ"צ 10

25 במרץ 2012 ב 06:22

הלכנו קצת לאיבוד בין נ.צ. 4 ל-5

אורח/ת כתב/ה:
"לא מצאנו את האנדרטה של אייבי נתן. המשכנו על פי השילוט דרך בורמה. הגענו לנקודת חציית כביש 38 ושם המשכנו עם סיפור הדרך. שביל הג'יפים לא הכי נוח לאופנוע (דוש, הונדה טרנסאלפ) ובאחת העליות נפלנו (אני והרוכבת מאחור - אשתי האמיצה). אחרי זה הספיקו לנו האתגרים והמשכנו לכיוון בית מאיר שם הסתיים הטיול עבורנו. בסהכ היה טוב, נופים מרהיבים וחוויה שלר תשכח במהרה."
שמח שנהניתם! ולא לשכוח שמי רוכב גם נופל!!! כך שזה ממש לא נורא - במיוחד שמדובר בשטח ואין רכב שדורס אתכם... הצומת של אייבי נתן היא במקום די ברור - GPS היה פותר את הברבור ו/או חזרה לסוף הקיטוע הקודם ומדידה מחדש של הקיטוע.

25 במרץ 2012 ב 06:27

הבהרה אחרי נצ 9

אורח/ת כתב/ה:
"טיילנו היום על פי תאור המסלול, כרגיל טיול נהדר יפה ונעים.
תודה רבה עופר.
הבהרה למסלול:
כשחוזרים משמורת המסרק בנצ 9 יש לפנות ימינה ולא שמאלה כדי להתקדם לנצ 10"
אכן פונים ימינה כשחוזרים משמורת המסרק - צודק! תיקנתי בגוף המסלול. תודה, עופר

11 בינואר 2014 ב 17:14

תיקונים לתיאור המסלול: בדרך בורמה ממנזר לטרון עד לראש הקסטל

בין נ.צ 8 ו 9 - הסימון בפנייה היא לשלוחת השיירות (כך גם מסומן במפת סימון השבילים). לאחר הטיפוס הפנייה ימינה היא לשביל הירוק (ולא האדום שהוא זה שבערוץ וממנו מטפסים לשלוחה, חוזרים אליו בנ.צ. 9).

12 בינואר 2014 ב 08:43

תיקונים לתיאור המסלול: בדרך בורמה ממנזר לטרון עד לראש הקסטל

אורח/ת כתב/ה:
" בין נ.צ 3 ו 4 יש לעבור ערוץ - המקום המומלץ בתיאור נחסם באבנים. צריך לנסוע ימינה, לחצות את הערוץ ואז שמאלה כדי להכנס לשביל בתוך החורש. לחילופין אפשר לרדת ישירות מהאנדרטה של חטיבה 7 על סימון שביל חוצה ישראל ואחרי החציה לפנות שמאלה וימינה לתוך החורש.
הירידה לעיינות בוקר קצת קשה לזיהוי - לחפש בצד ימין של השביל לוח זיכרון עש אלכסנדרה כהן - הירידה בצד השמאלי ממול, מגיעים לקצה המצוק והולכים שמאלה לאורכו עד הבריכות והבוסתן - שווה את ההליכה! "
תודה רבה על העדכונים! חשוב ועוזר למטיילים הבאים!!

bohadana

26 בינואר 2014 ב 16:25

מסלול טיול בדרך בורמה ממנזר לטרון עד לראש הקסטל

20 בפברואר 2016 ב 18:21

מומלץ - מסלול טיול בדרך בורמה

עשינו היום את המסלול עם שינויים קלים בסוברו xv . התחלנו במצפה הראל ולא בלטרון. מסלול ממש יפה, עביר כמעט לכל אורכו בלי בעיות. בצידי הדרך פריחת רקפות כלניות ושקדים. מומלץ!

menasher

23 ביולי ב 00:19

תיקונים:
בין נ.צ.8 ל-9 עד 3.5 ק"מ הסיפור נכון. אחרי הפנייה הנסיעה בדרך המשלטים היא של כ 3 ק"מ עד לנ.צ 9 ולא 200 מטר.
בין נ.צ.10 ל-11 הנסיעה היא של כ 4.4 ק"מ ולא 2.7 ק"מ
בין נ.צ. 11 ל 12 הנסיעה היא של כ 6 ק"מ ולא 4.4. ק"מ .
המסלול יפהפה ותודה למחבר

31 ביולי ב 15:50

menasher כתב/ה:
"

תיקונים:
בין נ.צ.10 ל-11 הנסיעה היא של כ 4.4 ק"מ ולא 2.7 ק"מ
בין נ.צ. 11 ל 12 הנסיעה היא של כ 6 ק"מ ולא 4.4. ק"מ .
המסלול יפהפה ותודה למחבר

"
ראשית תודה על התודה ועוד יותר על הפידבק - זה חשוב מאוד למטיילים הבאים.
הכרה ראשונה תוקנה מיד - זו טעות סופר שלי!
הערה שנייה ושלישית - מחייבות בדיקה חוזרת שלי! יכול והשתנו הצמתים.
בכול אופן לתשומת לב המטיילים ראו את המרחקים שכתב:menasher והתחשבו בהם - על פניו נראה שאלו המרחים העדכניים.