שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

אקשן בבוץ - סבב 2 בליגת אופנועי האנדורו 2012

108 רוכבי אופנוע זינקו בשבת הקרה והגשומה של שלהי נובמבר למרוץ השני באליפות ישראל אנדורו אופנועים שהתקיים ליד קיבוץ נגבה.
בזמן שהתכרבלתם בבית, האקשן הגיע לשיא חדש...

ככל שהתקדם המרוץ, כך דן מאיה והגביר את הקצב

ככל שהתקדם המרוץ, כך דן מאיה והגביר את הקצבככל שהתקדם המרוץ, כך דן מאיה והגביר את הקצב

יום חמישי, השעה 16:05. מהדורת החדשות הסתיימה בתחזית מזג אוויר קודרת למדי ליום שבת

אני שולח מסרון לאחד ממארגני המרוץ ושואל: ''האם המרוץ בתוקף למרות התראות מזג האוויר?'' ובחלוף שתי שניות מגיעה התשובה. חדה וברורה: ''כן, בכל מזג אוויר''.

ככל שיוני לוי יעלה את הרף, הוא ימשוך יחד איתו למעלה רוכבים נוספים

ככל שיוני לוי יעלה את הרף, הוא ימשוך יחד איתו למעלה רוכבים נוספיםככל שיוני לוי יעלה את הרף, הוא ימשוך יחד איתו למעלה רוכבים נוספים

שבת, השעון המעורר שלי צלצל ב-06:30

תהליך החזרה להכרה נמשך שלוש שניות בדיוק. ''עכשיו שבת בבוקר, יש מרוץ אנדורו, יאללה חייבים לקום''. החלטתי לדחות את שתיית הקפה לתחנת הדלק בצומת מסמיה. בטח אפגוש שם רוכב או שניים ונשתה אותו יחד, קפה זה לא משהו ששותים לבד, בטח לא בשבת בבוקר כאשר כל כך קר וגשום בחוץ.
בדרך דרומה, לא יכולתי שלא לחשוב על כל הרוכבים שבאים מהצפון. הם בוודאי השכימו מוקדם יותר, התארגנו, העמיסו את הציוד כבר בשישי בלילה. גם הם האזינו לתחזית מזג האוויר וקיוו שלא יהיה סוער מדי.
''הפוך רגיל בלי קצף'' ביקשתי מהמוכרת בתחנת הדלק. והתשובה הצפויה הגיעה ללא דיחוי:''תרצה גם מאפה, אדוני?'' ביום רגיל הייתי דוחה את ההצעה בנימוס, אבל מבט אחד החוצה, אל הכביש הרטוב והשמיים השחורים והמאיימים גרם לי להתרצות ולקבל את ההצעה שלה.

גיל קינן יכול לקבל בוודאות את תואר התלמיד המצטיין של הסדנה

גיל קינן יכול לקבל בוודאות את תואר התלמיד המצטיין של הסדנהגיל קינן יכול לקבל בוודאות את תואר התלמיד המצטיין של הסדנה

ספורט מוטורי טהור

אחרי כמה שנים שבהן אני מלווה את ליגת האנדורו המקומית, הדבר היחידי בישראל שאפשר לקרא לו ספורט מוטורי טהור אלו המרוצים של ליגת אופנועי האנדורו. החושים מתחדדים כאשר אני מתקרב לאזור הכינוס. ''צריך לחשוב על היציאה מהשטח כי האזור ידוע בקרקע הבוגדנית שלו שעשויה ללכוד אותך אם באת בלי רכב 4X4''.
למזלי, הקשבתי לאינטואיציה ולמרות שנאלצתי ללכת מרחק קצר ברגל מהחנייה ועד לשטח הכינוס, זה היה ההבדל בין לכתוב עכשיו את הסיקור הזה או להמתין עד חודש אפריל שהקרקע סביבי תתייבש ואוכל להיחלץ.

נתנאל זיו נתן הופעת רכיבה מבריקה

נתנאל זיו נתן הופעת רכיבה מבריקהנתנאל זיו נתן הופעת רכיבה מבריקה

קטגוריה מקצועית E1 – דן מאיה 2.0

דן מאיה נחשב לרוכב מעולה. השירות בצבא הרחיק אותו מהפעילות הסדירה בליגה בשנתיים האחרונות אולם דן מאיה חזר והוא יעשה את כל עונת 2011-12.  אחרי ניצחון במרוץ הפתיחה של העונה, הבין מאיה שהוא צריך להוכיח לעצמו ולאחרים שלא היה מדובר באירוע חולף. הוא אכן כאן והוא בא לקחת את האליפות. 17 רוכבים נרשמו לקטגוריה הזאת, או במקרה הזה, 16 1.
אחרי שנים של רכיבה על אופנועי ימאהה, השנה הגיע השינוי והמעבר לאופנוע של גאס גאס. מאיה פתח בהיסוס קל בהשוואה לאורן חסון הנפלא שהסתער על השטח וניסה לקרא תיגר על מאיה. זה עבד רק בהקפה הראשונה (מתוך שש) כי כבר בהקפה הבאה הצליח מאיה לנער את אורן ולמחוק את היתרון שחסון פתח עליו בתחילת הדרך.
ככל שהתקדם המרוץ, כך הלך מאיה והגביר את הקצב בעוד שחסון דווקא הלך ונחלש. הזמנים שאורן חסון קבע היו טובים דיים עבור המקום השני ומאיה היה בלתי ניתן לעצירה בדרך לניצחון מס' 2 העונה ושמירה על 100 אחוזי הצלחה.
הקרב על המקום השלישי היה צמוד ומותח. פרט למאיה שחזר העונה, עומדת הקטגוריה גם בסימן חזרתו של תובל דובדבני. דובדבני חזר לעונה הזאת כשהוא בוגר וחזק יותר מבחינה גופנית. מבט אחד בעיניו של תובל שעמד על קו הזינוק כשאביו ניצב לצידו, הספיק. תובל רעב לניצחונות ולהישגים. היריב שלו על המקום השלישי היה מי שכבר זכה בתואר אליפות, עפרי שטראוס. אם תרצו, היה זה מאבק עוצר נשימה שהוכרע על חודן של ארבע שניות בתום שעות של תחרות לטובתו של שטראוס שסיים שלישי.

קטגוריה מקצועית E2 – יוני לוי ממשיך בשלו, אבל כבר לא באותה קלילות

רבות דובר במהלך הפגרה בין העונה הקודמת לנוכחית, על המעבר של יונתן לוי מקבוצת אפריליה לקבוצת הוסקוורנה. רבים ציפו לראות את לוי ממשיך בשלו גם אם האופנוע הוחלף ואכן יונתן לא אכזב. לוי שודרג מרוכב מקומי לרוכב בינלאומי וככזה, הוא מחויב לתוצאות ולרמה נאותה. ככל שלוי יעלה את הרף, הוא ימשוך יחד איתו למעלה רוכבים נוספים, יריבים וחברים וענף רכיבת השטח בארץ יתקדם בזכותו. האם השנים בהן לא הייתה ללוי תחרות נותרו מאחור והפעם זה סיפור חדש, או אולי הגשם והבוץ שיחקו לידיו של נתנאל זיו שקורא עליו תיגר? זאת שאלה אקדמית במידה מסוימת כי התנאים היו שווים לכולם וזיו נתן הופעת רכיבה מבריקה שהראתה כי נתנאל זיו חציית הקווים שהוא ביצע בפגרה ועבר מ-KTM לאפריליה, מועילה גם לו.
בהקפה הראשונה היה פער של עשירית שנייה (!!!) בין השניים, לטובתו של יונתן לוי. בהקפה השנייה שוב נעצר השעון בהבדל זעיר אך הפעם לטובת זיו, כאשר הפער היה שבע עשיריות שנייה. 

זהר גלילי טען שהבוץ מסתיר את שני הפנצ'רים שלו

זהר גלילי טען שהבוץ מסתיר את שני הפנצ'רים שלוזהר גלילי טען שהבוץ מסתיר את שני הפנצ'רים שלו

המאני טיים של המרוץ

המתח והדריכות עלו והתחדדו. ההקפה השלישית לא הפרידה ממש בין השניים אלא רק החזירה את הנדנדה לטובת לוי. חצי מרוץ עבר והשניים התרחקו מרחק ניכר מנמרוד חמו, רוכב הוסאברג שנותר שלישי ומזיו כרמי שהצטרף לקטגוריה הזאת אך לרוע מזלו, בהקפה השנייה הוא נלכד בשטח בחוט תיל שהתלפף סביב הגלגל שלו והשבית אותו לדקות ארוכות שהוציאו אותו מהמאבק על הניצחון או הפודיום.
נתנאל זיו דחף כמו משוגע את האופנוע ואת עצמו בשתי ההקפות הבאות (רביעית וחמישית) והיה מהיר מיונתן לוי ופתח יתרון קטנטן. לאור שוויון הכוחות בין השניים בסך הכול, ידעו כולם כי ההכרעה תיפול בהקפה האחרונה. זה המאני טיים של המרוץ. למרות ששניהם קבעו בהקפה השישית והאחרונה את התוצאות האיטיות ביותר שלהם בכל המרוץ, לוי היה מהיר מזיו בעשר שניות שמחקו את היתרון שנתנאל עמל עליו כה רבות והניצחון שוב הלך ליונתן. זיו הסתפק במקום השני ונמרוד חמו, סיים במקום שלישי.

מתדלקים ....

מתדלקים .... מתדלקים ....

קטגוריה מקצועית E3 – סוד המתלים של גיל קינן

כל מי שנכח בשבוע החולף בסדנה הטכנית שהעביר מר סבאסטיאן אוסנברג שהגיע כאורח של ד.ל.ב לארץ, לא ישכח זמן רב את הסיפורים, התובנות, הלקחים והמסקנות שהאיש הזה סיפר והעשיר את הידע של הנוגעים לדבר בארץ. מי שמתעלם מהעובדה כי אופנוע שטח הוא יצור חי ונושם שזקוק ליד אומן שתטפל בו, ישלם על כך בשטח וישלם על כך כפל כפליים, במוסך. ''אין קסמים ואין קוסמים'' סיפר תומר ברעם, מנהל מותג KTM והוסאברג. ''זה אחד הלקחים החשובים של הסדנה הזאת''.
גיל קינן יכול לקבל בוודאות את תואר התלמיד המצטיין של הסדנה. הוא יישם הלכה למעשה את הדברים שלמד שם וטיפל במתלים של ההוסאברג TE300 שלו. די במבט אחד על גיל קינן והדר עציוני שמספקים את הסחורה בכל פעם מחדש. בכדי להבין ששני החברים שרוכבים יחד בקבוצת מוטוספורט על אופנועים שונים, פשוט נהנים מהחיים. משחק החתול והעכבר בין השניים היה צפוף והדוק לכל אורך הדרך והוא הוכרע לטובת קינן (לדבריו, בזכות כיול המתלים החדש שלו) בפער של שנייה בודדת בלבד.
הצלע השלישית במאבק על האליפות בשנים האחרונות, תומר Six Days Rider שמש, סיים בהפרש של 57 שניות. אמנם זהו פער גדול אך יש לזכור כי מדובר בסך הכול בטבילת האש השנייה של שמש עם אופנוע TM מדגם EN300 והמצב צפוי להשתפר אם תומר יכניס את עמו למשטר חריף יותר של כושר גופני.

בר נוב, רוכב רד-בול רשמי בישראל

בר נוב, רוכב רד-בול רשמי בישראלבר נוב, רוכב רד-בול רשמי בישראל

קטגוריית סניורים – הנגב של גלילי

זהר גלילי ראה את מה שעשה נדב לוגסי בעונה הקודמת והבין שהפטנט יכול לעבוד ואכן זה קורה. לוגסי מצא את מקומו הנוח ביותר בקטגוריית הסניורים והתוצאות לא איחרו לבוא. גלילי שנותר נאמן לקבוצת קמור גם השנה, מחזק את שורות הקטגוריה הזאת שירון גולדשטיין מככב בה עבור הקבוצה הזאת.
גלילי הגיע מוקדם לשטח הכינוס. ''השתגעתם? מה זה הקור הזה?'' אמר גלילי כשהוא רועד מקור ומביט לעבר שטח הספיישל שבו הוא יצטרך לעבור חמש פעמים בהמשך היום תחת גשם זלעפות.
כנראה שגלילי אוהב ימים כאלה. הוא טען שהבוץ מסתיר את שני הפנצ'רים שלו שאותם הוא ספג כבר בתחילת הדרך, אבל חרף הפנצ'רים, גלילי היה במיטבו ובלתי ניתן לעצירה.

נדב לוגסי שחזר השנה ל-KTM אחרי ההרפתקה ההוסאברגית שלו, סיים שני בלבד ואיציק קלנר השלים את השלישייה הראשונה למרות שזמני ההקפה שלו היו איטיים מאלה של ערן סטאריק אך גם זמן העונשין שלו היה שונה מזה של סטאריק שקיבל משקולת של שבע דקות להבדיל מזו של קלנר שנענש בשתי דקות בלבד וזה איפשר לו לסיים שלישי.
ירון גולדשטיין וברק דודאי לא הצליחו להתחבר לשטח החדש ולתנאים המעיקים וסיימו במקומות חמישי ושישי בהתאמה, אך השניים לא אמרו את המילה האחרונה והעונה עדיין רחוקה מסיום.

ירון גולדשטיין וברק דודאי לא הצליחו להתחבר לשטח החדש ולתנאים המעיקים

ירון גולדשטיין וברק דודאי לא הצליחו להתחבר לשטח החדש ולתנאים המעיקיםירון גולדשטיין וברק דודאי לא הצליחו להתחבר לשטח החדש ולתנאים המעיקים

קטגוריות עממיות E1, E2,E3

E1 - בקטגוריה הקטנה, חזינו בתומר שפירא על אופנוע גאס גאס EC250F שנאבק עם דור עטיה על הונדה CRF250 את אחד המאבקים היפים ביותר. בתחילת הדרך זה נראה חד צדדי ומצוין מכיוונו של דור עטיה, אך בהקפה השלישית התהפכו היוצרות ושפירא שלא נשבר, הפך את הקערה על פיה וסיים בניצחון דחוק של 1.2 שניות על עטיה. המקום השלישי היה של רוכב האופניים איתי גרואג שממשיך את מסורת רוכבי האופניים שבאים לטעום את הזן המהיר של הספורט הדו גלגלי. גרואג בא צנוע עם KTM 125 משנת 2008 אבל יצא גדול.
 
E2 – ניצחון נקי של רן אזולאי שסיים את המרוץ כולו ללא דופי והיה הרוכב היחידי בקטגוריה שלא נענש כלל בתוספות זמן. ביצועים המדויקים של רן אזולאי, לא השאירו הרבה סיכוי לצ'רי נלגאבץ שסיים במקום שני. צ'רי (כשמו כן הוא, מהיר בתרגום מצ'רקסית) ספג תוספת זמן עונשין של ארבע דקות בסיום אך הפער שלו מירון יעקובוביץ היה כה גדול שגם תוספת הזמן הזאת לא שינתה את התמונה הכללית.   
 E3 – צפל'ה שלו ממשיך לקטוף פירות גם העונה. הצטרפותו מלאת המרץ של אדריס אשמוז שרכב כמו רוכבי פריסטייל וקבע זמנים מרשימים, עלתה לו בסופו של דבר ביוקר ובתוספת של 20 דקות עונשין.
זאב שליו יצא מהמרוץ הזה עם ניצחון ואני לא יכולתי להימנע מלחשוב על אחד ממשליו של לה פונטין הצרפתי, זה על הארנב הממהר והצב העקבי והסבלני. כמו באותו משל, גם הפעם, הסבלנות והעקביות ניצחו. לירון פאדל סיים במקום שלישי כשבאמתחתו בפיגור של הקפה מהשניים הראשונים.

קטגוריה מתחילים

בשונה ממה שראינו בעונה שעברה, הפעם משכה הקטגוריה עשרים משתתפים ומשתתפות. למרות שהמשתתפים בה מקבלים ''הנחה'' ועליהם לבצע רק ארבע הקפות בהשוואה לחמש הקפות בעממיות ושש הקפות במקצועיות, אנו רואים את מספר הפרישות הגדול ביותר בקטגוריה הזאת בהשוואה לכל קטגוריה אחרת. 20 זינקו, 5 בלבד הגיע לקו הסיום והראשון שבהם הוא שלומי לוי שהתחדש לו ב-KTM 125 וגילה שביחד הם טובים, טובים מאוד. נדב רז (שני) ודניאל כהן (שלישי) ספגו עונשי תוספת זמן כבדים אך השניים היו כה רחוקים זה מזה ומהאחרים ולמעשה, התוצאות של המרוץ הזה היו ברורות כבר מהשלבים הראשונים.

גיל קליין בוחן את השטח

גיל קליין בוחן את השטחגיל קליין בוחן את השטח

התשה לרוכבים והתשה לקהל

אחרי שהרוכבים סיימו את המרוץ, הוחלט שלא לקיים את טקס הפודיום לאור התנאים בשטח וגשם הזלעפות שלא הפסיק לרדת לכל אורך היום (פרט לכמה הפוגות קצרצרות). סימני מצוקה ראשונים לכך שהדרך הביתה לא תהיה קלה כל כך, הגיעו מהמכוניות הראשונות שניסו לעזוב את שטח הכינוס, פערו חריצים עמוקים והחליקו לכל צד בבוץ החלקלק. הקהל הרב שהגיע לחזות במרוץ, קיבל טעימה מהתנאים שאיתם התמודדו הרוכבים בשעות האחרונות. המחשבות על החמין שמחכה בסיר לארוחת הצהריים, סיפקו מוטיבציה נוספת לכולם וכולם חזרו הביתה בשלום אחרי שעברו בכל שלולית בדרך לשטוף את שאריות הבוץ הדביק מהמכונית. אם תראו בימים הקרובים כשתגיעו לאחד הרמזורים, מכוניות ''רגילות'' מצופות בוץ, תבינו.

עופר קלגרד

עופר קלגרד עופר קלגרד

לטבלת התוצאות של המרוץ ולתמונות נוספות עברו לדף 2 >>>

  לאלבום התמונות המלא שצילם קובי קרין - הקליקו כאן

תוצאות הקטגוריות השונות:

מקצועית E1
1. דן מיה 00:46:03.334
2. אורן חסון
3. עפרי שטראוס
  מקצועית E2
1. יוני לוי
2. נתנאל זיו
3. נמרוד חמו
  מקצועית E3
1. גיל קינן
2. הדר עציוני
3. תומר שמש
  מתחילים
1. חן כהן
2. שלומי לוי
3. נדב רז

סניורים
1. זהר גלילי
2. נדב לוגסי
איציק קלנר
עממית E1
1. תומר שפירא
2. דור עטיה
3. איתי גרואג
עממית E2
1. רן אזולאי
2. צ'רי נלגאבץ
3. ירון יעקובוביץ
עממית E3
1. זאב שלו
2. אידריס אשמוז
3. לירון פאדל

ההכנות למרוץ

ההכנות למרוץההכנות למרוץההכנות למרוץההכנות למרוץההכנות למרוץההכנות למרוץההכנות למרוץההכנות למרוץההכנות למרוץההכנות למרוץההכנות למרוץההכנות למרוץההכנות למרוץההכנות למרוץההכנות למרוץההכנות למרוץ

נותנים בגז ובבוץ

נותנים בגז ובבוץנותנים בגז ובבוץנותנים בגז ובבוץנותנים בגז ובבוץנותנים בגז ובבוץנותנים בגז ובבוץנותנים בגז ובבוץנותנים בגז ובבוץנותנים בגז ובבוץנותנים בגז ובבוץנותנים בגז ובבוץנותנים בגז ובבוץנותנים בגז ובבוץנותנים בגז ובבוץנותנים בגז ובבוץנותנים בגז ובבוץ

קהל עיקש וגיבור

קהל עיקש וגיבורקהל עיקש וגיבורקהל עיקש וגיבורקהל עיקש וגיבורקהל עיקש וגיבורקהל עיקש וגיבורקהל עיקש וגיבורקהל עיקש וגיבורקהל עיקש וגיבורקהל עיקש וגיבורקהל עיקש וגיבורקהל עיקש וגיבורקהל עיקש וגיבורקהל עיקש וגיבורקהל עיקש וגיבורקהל עיקש וגיבור

גם רכבי הסיוע מתבצבצים בבוץ

גם רכבי הסיוע מתבצבצים בבוץגם רכבי הסיוע מתבצבצים בבוץגם רכבי הסיוע מתבצבצים בבוץגם רכבי הסיוע מתבצבצים בבוץגם רכבי הסיוע מתבצבצים בבוץגם רכבי הסיוע מתבצבצים בבוץגם רכבי הסיוע מתבצבצים בבוץגם רכבי הסיוע מתבצבצים בבוץ

תגובות

4 תגובות

1

Ogash Ofer

21 בנובמבר 2011 ב 05:31

תודה לבועז על הכתיבה ולקובי על התמונות

סיקור מעולה של התחרות - נהניתי לקרוא!

2

אורח/ת

21 בנובמבר 2011 ב 19:44

חבל שאין מספיק פרסום

כמי שחובב ספורט מוטורי, חבל שאין מספיק פרסום למרוצים האלה כי ככה יכולתי לבוא עם הילדים ולהנות. כתבה מצוינת שעושה חשק. תודה לכם

3

אורח/ת

22 בנובמבר 2011 ב 10:33

טעות בקטגוריית מתחילים

תיקון לקטגוריית מתחילים חן כהן מסיים ראשון רוכב על CRE450F לטיפולכם . תודה

4

כפרה

22 בנובמבר 2011 ב 10:53

טעות בקטגוריית מתחילים

אורח/ת כתב/ה:
"תיקון לקטגוריית מתחילים חן כהן מסיים ראשון רוכב על CRE450F לטיפולכם . תודה "
תודה על ההערה - תוצאות קטגוריית מתחילים תוקנה. כל הכבוד לחן על זכיתו במקום הראשון בקטגוריה.