שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2012: הקבוצות הפחות מוכרות

במשך החודש הקרוב, עד ההזנקה לראלי בראשון לינואר, נביא לכם מדי פעם את סיפורן של קבוצות פחות מוכרות, אבל כאלה עם אמביציות גבוהות. והפעם – קבוצת דסאוד מצרפת

לא פחות מחמש מכוניות ישאו את הלוגו של קבוצת דסאוד (Dessoude) מצרפת, בראלי דקאר הקרוב, בנוסף לחמש משאיות סיוע, ארבע בקטגוריה T4 ועוד אחת בקטגוריה T5. בראש הקבוצה עומד אנדרה דסאוד, שהחל להתחרות בדקאר ב-1982 ומאז, במשך למעלה מ-30 שנה ברציפות, משתתפות בראלי מכוניות הנושאות את שם קבוצתו.
הרומן של דסאוד עם עולם הרכב החל עוד כשהיה בן 14, כשוליית מכונאי. בגיל צעיר פתח מוסך משלו והתמחה בשיפור ובבניית כלי רכב תחרותיים. ב-1985 החליט לבנות פרוטו-טייפ שבו התכוון להתחרות בדקאר, עם מנוע מתוצרת ניסאן. מנכ''ל חברת ניסאן, שביקר במוסך שלו כדי לראות את היצירה, כל כך התרשם ממנו שהעניק לו שלושה כלי רכב כדי שיסב אותם לכלים תחרותיים.

מאז הרומן עם ניסאן רק התרחב, דסאוד קיבל כמה סוכנויות למכירת מכוניות ניסאן בצרפת, והחברה משתתפת במימון קבוצת המירוץ שלו. היו שנים בהן השתתפו בדקאר לא פחות מ-10 מכוניות של הקבוצה, בשנים בהן התקיים הראלי באפריקה. בעונות 2002-2001, הצליח אפילו לגייס את סטפן פטרהנסל לנהוג עבורו.
השנה, כאמור, הוא מציב לתחרות חמישה כלי רכב, שלושה מהם חדשים לחלוטין: שני דגמי פרוטו-טייפ, N011 ו-Atacama ובאגי אחד עם מנוע דיזל, ה-Oryx. שני כלי הרכב הנוספים הם כלים שכבר הוכיחו את עצמם, באגי עם מנוע בנזין ודגם פרוטו-טייפ ישן יותר, N005.

ה-N011

ה-N011ה-N011

ברשימת הנהגים של הקבוצה לא תמצאו ''סטארים''. היא כוללת את כריסטיאן לאוויל, פרדריק שאביני, תאיירי מנלדי, איזבל פטסייה, וז'ו ז'יהונג. לאוויל החל את קריירת המרוצים שלו באופנועים, זכה פעמיים באליפות העולם באנדורו, במכוניות ניצח פעמיים את ראלי הפרעונים; שאביני הגיע למקום הראשון בדקאר בשלוש השנים האחרונות בקטגוריית T2 עם מנועי בנזין, השנה הוא ''מוקפץ'' לקטגורייתT1; למנלדי ניסיון רב בנהיגה על רכבי 2X4, בשנה האחרונה התחרה בראלי דרך המשי ובראלי הפרעונים עם פולאריס RZR;  פטסייה היא אחת הנשים הבודדות שמתחרות בדקאר, ובשנה שעברה הגיעה למקום השני ברכבי 2X4; ז'יהונג, הנהג הפחות מנוסה בחבורה, השתתף השנה בראלי דרך המשי.
לאנדרה דסאוד אין אשליות לגבי הראלי המתקרב, אבל יש גם תקוות: ''המכוניות שלנו טובות, הושקעו בהן הרבה עבודה וכסף, המוראל של הקבוצה גבוה. אני מאמין שנוכל לערער במשהו את ההגמוניה הצפויה של ב.מ.וו, אבל הדקאר הוא תחרות כל כך ייחודית שאין כל אפשרות לתכנן מראש מה יקרה''.  

תמונה קבוצתית של הקבוצה, דסאוד כורע מימין

תמונה קבוצתית של הקבוצה, דסאוד כורע מימיןתמונה קבוצתית של הקבוצה, דסאוד כורע מימין

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

24 בנובמבר 2011 ב 06:50

איזה יופי ונחישות

כיף חקרוא על אנשים שהספורט המוטורי זורם להם בדם ויוצאם כל שנה להרפתקה של החיים. נראה לי חוויה מיוחדת להיות שייך לקבוצה שכזו.