שטח 4X4 > מסלולי טיול > גליל ורמת הגולן

חוצה בקעת יבניאל וטיפוס לרכס אדמי

מסלול טיול אתגרי בטיפוס לרכס אדמי שמדרום לבקעת יבנאל ובסיומו פיסת היסטוריה מיוחדת בקרני חיטים בצד שמנגד. המסלול באורך של 30 ק''מ ובעבירות בינונית לנהג מנוסה ובעבירות קשה לנהג פחות מנוסה. המסלול מעגלי ואפשרי גם לכלי רכבים נישאים על ניגרר.

אבני דרך:

צומת פורייה, בקעת יבנאל, מצפה ידידיה, רכס אדמי, שרונה, שדה אילן, גבעת אבני, קרני חיטים.

עבירות, שטחי אש ושמורות טבע:

המסלול בעבירות בינונית לנהג מנוסה ובעבירות קשה לנהג עם מעט ניסיון. לאחר הגשם הטיפוס יכול להיות קשה מאוד עד כדי מסוכן – שימו לב!!! המסלול מתאים רק לכלי רכב 4X4 עם הילוך כוח.
כשהשטח יבש אפשר לנהוג מהר ולסיים את המסלול בכ-3 שעות או לבוא ולטייל בנחת, כולל עצירות ותצפיות על הסביבה בכ- 7 שעות של נהיגה וטיול.
שימו לב כי בחורף השבילים בעמק יכולים להיות בוציים ובלתי עבירים.
שימו לב לשדות החקלאים בדרך – אין לחצות שדות – בטח שלא שדות זרועים או שדות בוציים.
חובה לצאת לדרך עם שני רכבים לפחות וציוד גרירה וחילוץ מתאים לרכבים המשתתפים.
חלק ממסלול הטיול בתוך שמורות טבע ויש להקפיד על נסיעה על השבילים המסומנים או על השבילים הברורים בשטח. אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.
המסלול אינו חוצה שטחי אש של צה''ל ואפשר לטייל במסלול בכל יום בשבוע.

שיטת הניווט:

חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו.

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח. מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000 . הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט. שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך לא מחויב אם תקפידו על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך.

מה עושים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מאיפוס לאיפוס) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך. בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא. שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר). חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

הכנת אמצעים למסלול:

ציוד גרירה מתאים: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים
מכשיר GPS – לא חובה, אך עוזר
מפת סימון שבילים (מס' 3 הגליל התחתון)
מצפן
טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת
שולחן וכסאות לארוחת הצהרים
מים ומזון ליום טיול בשטח
טיפ שטח כללי לציוד והתנהגות בשטח

תחילת המסלול:

בצומת פורייה, ממערב לטבריה, על כביש 77 (צומת גולני – טבריה) בפנייה דרומה לכביש 768.
יש מקום להחנות נגררים או לערוך קניות במתחם ביג מעברו השני של כביש 768.
נ.צ. 1 – צומת פורייה

מתחילים ומאפסים מד אוץ

פונים דרומה על כביש 768 לכיוון פוריה.
0.1 ק''מ בסיומה של גדר הביטחון - פניה ראשונה ימינה לשביל שבשטח.

נ.צ. 2 – ירידה מהכביש

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשטח, חוצים תחת קו המתח הגבוה ונוסעים בשביל המרכזי בין השדות לכיוון דרום מערב.
0.7 ק''מ צומת T בו פונים שמאלה ומיד ימינה (לפני ה''שיברים'' - מערכת הברזים של החקלאים).
1.2 ק''מ משמאל לדרך ומעל המסלעה – גבעת ידידיה – מצפה לזכרו של ידידה תור.
1.7 ק''מ צומת T מול מטע אפרסקים בו פונים שמאלה ומיד ימינה (המטע מצד ימין).
2 ק''מ צומת T בו פונים שמאלה וימינה.
2.2 ק''מ צומת T בקצה המטע.

נ.צ. 3 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומזרחה על השביל.
0.7 ק''מ צומת T עם שביל כורכר אפור בו פונים ימינה ונוסעים לכיוון מטה על הכורכר האפור.
2.5 ק''מ צומת T לפני תעלת המים בו פונים שמאלה ומיד ימינה, חוצים גשר אירי ונוסעים לכיוון הסככה / אסם התבואה שלפנים.
3.4 ק''מ צומת שבילים מעט לפני הסככה / אסם התבואה.

נ.צ. 4 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל המסומן בכחול.
0.5 ק''מ נוסעים לצד שדרת עצים מימין לשביל.
1.2 ק''מ חוצים גשר אירי ומיד לאחריו צומת שבילים.

נ.צ. 5 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה, כשמשמאל מטע זיתים.
0.5 ק''מ צומת T בו פונים ימינה.
0.6 ק''מ צומת בו ממשיכים ישר ומערבה (שימו לב שאם השדה זרוע, או שהשביל מערבה אינו קיים יש לפנות שמאלה ולנסוע מערבה במקביל לגדר תיל).
0.9 ק''מ צומת T בו פונים ימינה למרגלות המצוק, כשמימין השדות של העמק.
1.3 ק''מ חוצים מערבה גדר ומעבר בקר.
1.4 ק''מ חוצים שער בגדר ומיד לאחריו צומת עם שביל הפונה שמאלה ולמעלה.

נ.צ. 6 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לכיוון הטיפוס על רכס אדמי.

מומלץ לשלב הילוך כוח LOW כבר כאן.
יש לבחור את מסלול הטיפוס בקפידה, ואם נדרש לסרוק ברגל את הקטעים הקשים בעלייה בטרם נוסעים. שימו לב לחריצים בקרקע והימנעו מכניסה לשיפוע צד.
שימוש בנעילות דיפרנציאל (למי שיש) בהתאם למכשולים ולשיפוע של הדרך.
ולבסוף נהגו במהירות קבועה עם שמירת כיוון – כמה שיותר ישר ובכיוון העלייה.
מומלץ לקרוא: טיפ שטח לטיפוס עלייה טרשית ו- טיפ לשימוש בנעילות
1.4 ק''מ ראש המעלה.
בראש המעלה שטח איסוף של הפרות במרעה. עם תצפית צפונה לבקעת יבנאל – טבריה, ארבל, קרני חיטים, גבעת אבני ועוד ישובים פרוסים מולכם בתצפית מדהימה.
בקצה השטח חוצים שער – יש להקפיד ולסגור אותו בגלל הפרות שבשטח.
נעצרים בצומת T שלפניה מטע מגודר.

נ.צ. 7 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל.
0.2 ק''מ צומת בו ממשיכים ימינה לאורך המתלול של רכס אדמי.
0.7 ק''מ השביל פונה שמאלה ודרומה ועוזב את המתלול ואת הנוף.
1.2 ק''מ פונים ימינה לשביל כורכר לבן, בקצה המושבה שרונה, ונוסעים עם השביל הראשי מערבה.
2.4 ק''מ צומת עם שביל מהשדות שחותך את שביל הכורכר הטוב (משמאל ובאופק רואים את הכיפה העגולה של הר תבור).

נ.צ 8 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל שבין השדות.
0.6 ק''מ השביל מגיע לקצה המצוק ופונה שמאלה.
נוסעים לאורך הגדר שמימין והמטעים שמשמאל.
1 ק''מ פונים שמאלה, ב-1.1 ק''מ פונים ימינה וב-1.3 פונים שמאלה ומיד ימינה, חוצים סוללה נמוכה ויוצאים מאזור המטעים.
1.4 ק''מ פונים ימינה לצד השדה.
1.5 ק''מ צומת עם ''שיברים'' - ברזים גדולים משמאל לצומת.

נ.צ. 9 – צומת השיברים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לכיוון הסברסים ועצי האקליפטוס ונוסעים למטה וצפונה עם פניות מערבה ושוב צפונה - כך מספר פניות, כשמימין גדר.
1.1 ק''מ צומת T עם שביל המסומן בכחול בו פונים שמאלה, קרוב למושב שדה אילן.
1.2 ק''מ צומת T עם כביש אספלט.

נ.צ 10– כביש אספלט

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה וצפונה על האספלט.
0.2 ק''מ צומת בו פונים שמאלה לשביל כורכר – דרך חקלאית שדה אילן.
1.3 ק''מ צומת בקצה בית העלמין בו פונים ימינה לשביל כורכר לבן.
2.1 ק''מ עיקול שמאלה בשביל.
2.3 ק''מ עיקול ימינה בשביל וממשיכים על הכורכר הלבן.
3.1 ק''מ צומת של שבילי כורכר בו פונים שמאלה.
3.9 ק''מ צומת T, בקצה של גבעת אבני, בו פונים ימינה וצפונה לצד היישוב.
4.6 ק''מ יוצאים מהשער וממשיכים צפונה לכיוון החווה החקלאית וכביש 77.
4.8 ק''מ חוצים שער שני (אם פתחתם את השער חשוב להקפיד ולסגור אותו).
5.1 ק''מ כביש אספלט ישן, 100 מטרים לפני כביש 77.

נ.צ 11 – כביש אספלט ישן

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לכביש האספלט הישן והמשובש.
1.3 ק''מ, בפאתי אזור התעשייה של הגליל התחתון, פונים שמאלה וחוצים גשר תחת כביש 77.
לאחר חציית הגשר צומת T בו פונים ימינה ונוסעים במקביל לכביש הראשי.
3.3 ק''מ צומת כורכר מעל המחלף המשוקע של א.ת. גליל תחתון.

נ.צ 12 – צומת המחלף

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לכיוון קרני חיטים ונוסעים על השביל המסומן בכחול.
1.6 ק''מ חונים ברחבה הקטנה שלמרגלות הגבעה הדו- דבשית.

נ.צ 13 – קרני חיטים

מאפסים מד אוץ

קרני חיטים

שווה לטפס על השביל הרגלי, המסומן בכחול – 7 דקות לראש התל.

מצפון רואים את צפת והר כנען, ממערב את נטופה, לביא וגבעת אבני, מדרום את עמק יבניאל ומעליו את הרכס של הר אדמיוממזרח את העיר טבריה ואת מצוק הארבל.
קרני חיטים הוא הר געש הכבוי המורכב משתי פסגות, הגבוהה בגובה 326 מטרים מעל פני הים, ונוף של שדות ומשם כך נקרא קרני חיטים. ההר התפרסם כאתר הקרב המפורסם בו ניצח צבאו של צאלח א-דין את הצלבנים והביא לסיום השלטון הנוצרי במזרח התיכון.
צאלח א-דין נולד למשפחה כורדית בתיכרית (עיראק), התחנך בדמשק (סוריה) והפך במהרה לשליט המוסלמי של מצרים וצפון אפריקה. בשנת 1,187 יצאה בראש צבאו למלחמה בנוצרים הצלבנים אשר שלטו בארץ ישראל וצפונה עד לסוריה.
בקרב קרני חיטים ניצח צאלח א-דין את הצבא האירופאי הכבד בעזרת מזג האוויר החם אשר הכריע את הצלבנים החמושים בשריון כבד אך ללא הספקת מים. יש האומרים שצאלח הדין הצית את שדות העמק, כאשר הרוח הייתה לעזרו והבעירה את האש לכיוון הצלבנים.
לעומת הצלבנים (האירופאים) הגיע הצבא הערבי של צאלח א-דין שהוא מוכן ורגיל למזג האוויר החם השורר במזרח התיכון והצליח להניס את הצלבנים. ההפסד של הצלבנים בקרב קרני חיטים היווה גורם מכריע ברצף של כישלונות בדרך ועד אובדן השליטה הנוצרית בארץ ישראל. מאז הפך צאלח א-דין לגיבור מוסלמי המוזכר בכל אירוע/התנגשות שבין הדתות.

קרני חיטים

מאפסים מד אוץ

חוזרים לאחור 1.6 ק''מ עד הצומת שמעל המחלף המשוקע - נ.צ 12 – צומת המחלף.
פונים שמאלה לשביל הכורכר ונוסעים מזרחה, במקביל לכביש הראשי, לכיוון צומת פורייה.
0.5 ק''מ פונים ימינה וחוצים את הגשר / מעבר תחת כביש 77.
פונים שמאלה ונוסעים במקביל לכביש לכיוון צומת פוריה.
2.3 ק''מ מגיעים לצומת פורייה מתוך השטח.

נ.צ 1 – צומת פורייה

מאפסים מד אוץ

סוף מסלול - עד כאן 30 ק''מ של מסלול הטיול

יש לעלות לכביש בזהירות – הנוסעים בכביש לא מצפים כי רכב ישתלב מתוך השטח.
ימינה ודרומה לכיוון מתחם ביג ופורייה.
שמאלה לכיוון צומת פורייה (בצומת – ימינה לטבריה או שמאלה לכיוון צומת גולני ומרכז הארץ).

להתראות בטיול הבא...

סוף מסלול - עד כאן 30  ק''מ של מסלול הטיול

רשימת נקודות הציון ברשת ישראל הישנה


נ.צ.

צפוניות

מזרחיות

1

1243500

196666

2

1243339

196721

3

1241345

195961

4

1239427

194744

5

1238579

195626

6

1238495

194526

7

1237911

193984

8

1237838

191975

9

1238582

191513

10

1239211

190780

11

1242898

191758

12

1243984

194500

13

1244641

193364

קובץ נקודות הציון להורדה

שימו לב! הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי ניווט מסוג מגלן ולתוכנת מפות מסוג נביגייד / Naviguide או עמוד ענן.
לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ נקודות הציון להורדה

מפה המסלול בקנה מידה של 1/250,000

מפה המסלול בקנה מידה של 1/250,000מפה המסלול בקנה מידה של 1/250,000

תגובות

19 תגובות

1

אורח/ת

21 בדצמבר 2011 ב 10:38

שאלה להארכת מסלול

עופר-
במידה ואני מתכנן ל האריך את המסלול המתואר לכיוון הר תורען ובקעת נטופה - ולחזור מכיוון עילבון והארבל - איזה מהכיוונים כדאי (מבחינה עליות אתגריות)? להתחיל צפונה לארבלת מעלה תורען ולרדת את רכס אדמי או הפוך?
בנוסף - היכן ניתן להשאיר נגררים בצורה בטוחה? יש משהו באיזור שדה אילן? האם בכלל כדאי להתחיל שם? או עדיף במרכז המסחרי על כביש 768?

תודה!

2

Ogash Ofer

21 בדצמבר 2011 ב 12:21

שאלה להארכת מסלול

אני מציע לטפס את רכס אדמי - זה האתגר המשמעותי (והיחיד) במסלול. לגבי הסיבוב הצפוני - אתה יכול להיעזר במסלול של סובב בית נטופה - קישור. הייתי קובע את נקודת ההתחלה והסיום לפי המסלול של רכס אדמי.

3

eladvax1

21 בדצמבר 2011 ב 15:07

שאלה להארכת מסלול

תודה!
האם אין בעיה להשאיר רכבים נגררים בת. דלק בעילבון? יש מספיק מקום? או עדיף לחנות במרכז המסחרי ביג בפוריה לעלות מערבה ולסיים בקרני חיטים?
האם מעלה טורען לא אתגרי?
לקחתי טיפים מהמסלול בקישור - אבל אותו עשית הפוך ממה שאתה מציע. אם אני מוסיף לו את הקטע של רכס אדמי - זה יוצא בירידה....
האם המסלול בקישור מהנה גם בכיוון ההפוך?

שוב תודה!

4

אורח/ת

15 בינואר 2012 ב 01:53

שיפור קטן של המסלול

שיפור קטן של המסלול (מנסיון קודם).
1 ביקור בקבר שיך איבצם-יש כניסה עד מבנה הקבר(צריך לחפש הדרך ליד המתקנים של מקורות.)
2.סימנתי באדום מסלול חליפי,אשר מביא לידי ביטוי תצפית על רכס אדמי והמערות שבו,כמו כן כדאי (מאוד) לנצל את נקודת התצפית (מסומנת בירוק) כנקודת עצירה קפה !
הערה: אחרי גשם הגון-המסלול בלתי עביר בגלל בוץ


https://www.fastup.co.il/images/69189199.jpg

5

tamir.tal5

21 במאי 2012 ב 18:12

עבירות לפורסטר

האם המסלול אפשרי לפורסטר סטנדרטי אבל עם מיגון תחתון?
כמובן שהיו גם רכבים עם הילוך כוח (דיפנדר, דיסקברי וכו..) בהנחה שאם נצטרך לגרור בעליה לא נגרום לו נזק.

6

Ogash Ofer

21 במאי 2012 ב 18:21

עבירות לפורסטר

tamir.tal5 כתב/ה:
"האם המסלול אפשרי לפורסטר סטנדרטי אבל עם מיגון תחתון?
כמובן שהיו גם רכבים עם הילוך כוח (דיפנדר, דיסקברי וכו..) בהנחה שאם נצטרך לגרור בעליה לא נגרום לו נזק."
לדעתי קשה מאוד לפורסטר עד כדי שיכול לגרום נזקים קשים החל ממרכב תחתון, פגושים ועד תיבת הילוכים. גם גרירה בעלייה הזו מאוד קשה בגלל הפיתולים - אלא אם באים עם כננות ומתייחסים לעלייה כאל מבצע מיוחד. יש לעמוד במספר נקודות ולגרור בקטעי העלייה הקשים וכך להתקדם הלאה.  

7

nadav1979

19 ביולי 2012 ב 10:22

עבירות לגרנד ויטרה

האם המסלול מתאים לגרנד ויטרה ממוגנת ושובבה?

8

Ogash Ofer

19 ביולי 2012 ב 21:24

עבירות לגרנד ויטרה

nadav1979 כתב/ה:
"האם המסלול מתאים לגרנד ויטרה ממוגנת ושובבה?"
תלוי בנהג. נהג עם ניסיון בשטח ושמכיר את הגרנד ויטארה יטפס בהילוך LOW ללא כל בעיה.

9

r245

04 באוקטובר 2012 ב 23:01

מתאים לטרקטורונים?

היי
האם המסלול מתאים \ קל לטרקטורונים ? רוכבים מתחילים?
תודה

10

Ogash Ofer

07 באוקטובר 2012 ב 13:01

מתאים לטרקטורונים?

r245 כתב/ה:
"היי
האם המסלול מתאים \ קל לטרקטורונים ? רוכבים מתחילים?
תודה"
העליה לרכס אדמי יכולה להיות קשה לרוכב טרקטורונים מתחיל. יש לדעת לטפס עליה עם טרקטורון - רציפות בתנועה, משקל קדימה, בחירת מסלול... המלצתי - צא לדרך עם רוכב מנוסה שיכול לעזור וללמד.  

11

igivon

06 באוקטובר 2013 ב 12:18

5.10.2013 - המעלה לרכס אדמי - בהמשך לנ.צ

המעלה דרדרתי ותלול, וסיכון גבוה להגעה לשיפוע צד .

12

יובל48

01 ביוני 2014 ב 20:15

אורך המסלול

העלתי את הקובץ על עמוד ענן ועל תכנת נוויגיד,
בשניהם אורך המסלול כ 20 ק"מ,בכתבה נאמר
שאורך המסלול 30 ק"מ היכן הטעות?

13

Ogash Ofer

02 ביוני 2014 ב 09:50

אורך המסלול

יובל48 כתב/ה:
"העלתי את הקובץ על עמוד ענן ועל תכנת נוויגיד,
בשניהם אורך המסלול כ 20 קמ,בכתבה נאמר
שאורך המסלול 30 קמ היכן הטעות?"
זה פשוט מאוד - תוכנות הניווט מחשבות מרחק ע''פ ''קו אוירי'' בין הנקודות. סיפור הדרך מפרט את המרחק בפועל שנמדד בשטח. אתה יכול לסכום את המרחקים שבין נקודות הציון שבכתבה או הכי פשוט - לנסוע לטייל ולמדוד עבורנו את אורך המסלול...

14

יובל48

02 ביוני 2014 ב 18:45

מסלול טיול: חוצה בקעת יבניאל וטיפוס לרכס אדמי


יבוצע ביום ו הקרוב.

הצעה  באותו עניין,מכיוון שחלק לא מבוטל מאיתנו מנווט בעזרת תכנות אלה או

אחרות,כדאי לצופף מעט את המרחקים בין הנקודות,או אפילו,רחמנא ליצלן,לתת קובץ מוקלט
כדי להקל גם על אלה שמנווטים ללא פרטנר במושב הנווט שיקריא את סיפור הדרך. חג שמח

15

HaParosh

25 במרץ 2015 ב 22:55

ידוע במקרה מה מצבו הנוכחי של מעלה יבניאל?

16

zaborov

06 באפריל 2015 ב 09:14

עדכון מהשטח 6.4.15 מאוד

המעלה מאוד קשה מיכוון שהגשם חרץ חריץ רחב לאורכו שלא מתאים למעבר לרכבים סטנדרטים וללא נעילה
ממליץ לא לצאת לבד בכל מקרה ניתן להוסיף מעיינות על בדרך כי הנקודות שעל המסלול לא תמיד מספקות את העניין בעבור ילדים
ניר

17

Ogash Ofer

07 באפריל 2015 ב 09:13

עדכון מהשטח 6.4.15 מאוד

zaborov כתב/ה:
"המעלה מאוד קשה מיכוון שהגשם חרץ חריץ רחב לאורכו שלא מתאים למעבר לרכבים סטנדרטים וללא נעילה
ממליץ לא לצאת לבד בכל מקרה ניתן להוסיף מעיינות על בדרך כי הנקודות שעל המסלול לא תמיד מספקות את העניין בעבור ילדים
ניר "
תודה על התגובה. אכן המסלול אתגרי - בטח שלאחר הגשמים. מקבל את המלצת המעיינות - אפשר לחבר עם המסלול היורד לנחל יבניאל או אפילו דרומה יותר לנחל תבור.   ראו: מסלולי טיול בגליל וברמת הגולן 

18

ronzvu

19 באפריל 2015 ב 07:04

מעלה יבניאל - רכס אדמי

תודה רבה לעופר
המסלול מקסים הנוף והפריחה מדהימים , המעלה קשה מאוד באיזור המחורץ . היינו 2 רכבים: סוזוקי גימיני נעולה שטיפסה בלי בעיות וסוזוקי גראנד ויטרה שהצליחה לעבור את המכשול העיקרי בטיפוס בניסיון שלישי . אישית לא ממליץ לרכבים לא נעולים ולנהגים חסרי ניסיון .

19

Ogash Ofer

19 באפריל 2015 ב 12:33

מעלה יבניאל - רכס אדמי

ronzvu כתב/ה:
" תודה רבה לעופר
המסלול מקסים הנוף והפריחה מדהימים , המעלה קשה מאוד באיזור המחורץ . היינו 2 רכבים: סוזוקי גימיני נעולה שטיפסה בלי בעיות וסוזוקי גראנד ויטרה שהצליחה לעבור את המכשול העיקרי בטיפוס בניסיון שלישי . אישית לא ממליץ לרכבים לא נעולים ולנהגים חסרי ניסיון . "
תודה על הפידבק ועל העדכון לגבי העבירות במסלול. כבוד לגרנד ויטארה!