שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים: אאודי Audi Q5

אאודי הוסיפה להיצע המקומי של ה-Q5 את גרסת הדיזל, יצאנו להתרשמות.

 

אודי Q5

 

אודי Q5 אודי Q5

 

קטגוריית הפנאי פרמיום

 

בסיכום החצי-שנתי של נתוני המכירות של 2011, ניצב במקום הראשון של קטגוריית הפנאי פרמיום אאודי Q5.
למעשה הוא מחזיק בכמחצית מסך המכירות בקטגוריה... וכדי לשמור על התנופה, הוסיפה צ'מפיון להיצע המקומי גרסה נוספת, לוגמת סולר.
ה-Q5, הוצג ב-2008, והגיע לארץ עם מנועי 2.0 ליטר טורבו 211 כ''ס ו-3.2 ליטר אטמוספרי עם 270 כ''ס. גרסת הדיזל אינה חדשה, היא פשוט מצטרפת להיצע המקומי באיחור. היא מציעה מנוע 2.0 ליטר TDI המספק 170 כ''ס ו-35.7 קג''מ ומשודך, כמו כל דגמי ה-Q5, לתיבת ה-S-טרוניק כפולת המצמדים ומשם לארבעת הגלגלים.
באופן חריג, גרסת הדיזל היא הזולה בהיצע, עם מחיר התחלתי של 321,000 ש''ח מול 330 אלף ל-2.0T ו-376 אלף ל-3.2 ליטר.

קטגוריית הפנאי פרמיום

 

ה-Q5 שמחכה לנו בחניית היבואן לבוש מדים שחורים שנותנים לו מראה קרבי ו''נכון''. מדובר ברכב נאה, עם פרופורציות הרמוניות המקנות לו אלגנטיות.
מצד אחד יש מראה קרבי עם נוכחות, ומצד שני המראה לא מוגזם או גדול יתר על המידה. בפנים אנו פוגשים תא אודי מוכר. אומנם רואים שזו לא הגרסה המעודכנת ביותר של תאי הנוסעים של אודי, כמו ב-A7 למשל, אבל הוא עדיין נאה והיי-טקי.
והערה אחת על הצבע החום שנבחר לתא הנוסעים – בחרו משהו אחר... איכות החומרים טובה, אבל איכות ההרכבה מעט פחות, כאשר פה ושם נשמעו מעט רשרושים.

 

 

פנים הרכב

 

גרסת ההדגמה בעלת חבילת Luxury הכוללת פנסי קסנון עם תאורת לד, בקרת אקלים עם 3 אזורים (שמאל ימין, ולאחור) חלונות כהים, מערכת שמע מתקדמת ועוד.
כסטנדרט תקבלו גג פנורמי ענק (שמכניס יותר מדי שמש גם כאשר הכיסוי סגור), בלוטות', ריפודי עור, מושב נהג חשמלי (מושב הנוסע מתחשמל כחלק מהחבילה) ועוד.
לא חסר מקום באף מדד, והמושב מלפנים היה נוח למדי לרוב הבוחנים, אם כי תנוחת הנהיגה לא הייתה לטעם כולם.
מעבר למושב האחורי מפגיש אותנו עם מקום טוב לברכיים ולראש, ועם אפשרות לקביעת זווית המשענת בשני מצבים. המושב האמצעי פחות נוח בגלל גב מושב נוקשה.
תא המטען גדול ושימושי, ובכלל ה-Q5 פרקטי ונעים כרכב משפחתי.

פנים הרכב

 

 

נוסעים

 

המנוע מפיק 170 כ''ס ב-4200 סל''ד, ומומנט של 35.7 קג''מ מ-1,750-2,500 סל''ד – להשוואה, מנוע הבנזין המוגדש מפיק 211 כ''ס ומומנט זהה על פני טווח סל''ד רחב בהרבה (1,400-4,200 סל''ד), וזה משתקף בנתוני הביצועים – 9.9 שניות למאה לעומת 7.2 שניות, ומהירות מירבית של 200 קמ''ש לעומת 222 – הדיזל לא רע, רק פחות זריז מהבנזין.
בפועל הדיזל מרגיש זריז למדי, למעט השהיה מורגשת ביציאה מהמקום עם דוושה לחוצה עד הסוף (האפקט הרבה פחות מורגש בחצי-גז).
התגובה לשינוי מצערת זריזה למדי רוב הזמן והכוח הזמין בסל''ד נמוך מביא לכך שגם עם חיבתה המובנית של התיבה כפולת המצמדים לעלות הילוכים כמה שיותר מהר, עדיין יש כוח זמין כמעט תמיד.

נוסעים

 

 

תפקודי מנוע וצריכת דלק

 

תיבת ההילוכים מתפקדת טוב מלבד התלונה הקבועה על היסוסים ובלבול מדי פעם במהירויות זחילה, ובלימת המנוע המוגברת של מנוע הדיזל מורגשת.
למי שחושש מטרטור הסולר, נציין שבנסיעה לא תרגישו דבר, בהאצה הוא נשמע כמנוע בנזין לחלוטין ורק בעמידה מורגש מעט רעד וצליל של לוגם-סולר, אבל זה רחוק מלהפריע.
למנוע יש אופי לינארי לחלוטין, שהפריע לחלקנו בגלל העדר תחושת נמרצות או התעוררות עם עלית הסל''ד. המנוע מעדיף התנהלות רגועה ואין שום סיבה לעבור 4,000 סל''ד, ולמעשה עדיף אפילו קצת קודם.
התאוצה במהירות גבוהה (מעל 100 קמ''ש) קצת פחות טובה מהמצופה, אבל ביום יום הבונוס הגדול הוא בצריכת הדלק. זו עמדה בימי המבחן על כ-11 ק''מ לליטר בממוצע, 9 ק''מ לליטר בקטעים עירוניים יותר ועד ל-15.5 ק''מ/ליטר בשיוט רגוע (90-100 קמ''ש). כך שהפער בכיס לעומת גרסת הבנזין יהיה מורגש. 

תפקודי מנוע וצריכת דלק

 

 

הנסיעה בכביש

 

ה-Q5 הוא רכב דינאמי, וגרסת הדיזל עונה גם היא להגדרה, אבל החסרון בסוסים מורגש במעלה הסקאלה, במיוחד בכביש הררי. זה לא שהגרסה הזו ''עגלה'' – אבל השלדה יודעת – ורוצה – להתמודד עם יותר כוח.
מה שכן תמצאו בשפע זו אחיזה וזוויות גלגול מתונות, שמאפשרות לנהוג מהר ולהינות מבלי לפחד. תיבת ההילוכים עובדת טוב במצב הספורט, ואין אפשרות לתפעול הילוכים מההגה (אם כי ניתן לפתור זאת עם ספר התוספות).
אבל את מחיר היתרון בכביש המפותל גובה ה-Q5 בנוחות נסיעה בינונית. בעיר הוא מרגיש יותר נעים – עדיין בצד הנוקשה יותר אבל מרגישים שהרכב סופג חלק ממפגעי הכביש. מחוץ לעיר המצב כבר פחות טוב, והתחושה היא שהרכב אף פעם לא שקט וכל הזמן זז על שיבושים קטנים בצורה מעט מציקה.

הנסיעה בכביש

 

 

יורדים לשטח

 

בכל הקשור לשטח, הוא נעים בשבילים, כל עוד השיבושים אינם גדולים, אז הוא מתחיל לקפץ בצורה לא נעימה. אם הגעתם לקטע שביל שנשטף בגשם או סתם לא תוחזק כראוי, תשמחו לדעת שעשרים סנטימטרים מפרידים בין הגחון לקרקע, יחידת ההנעה מנתבת היטב את הכוח אל הגלגל האוחז ויש גם מערכת בקרת גלישה במורד שמאפשרת לבחור בין שלוש מהירויות גלישה.
מה שכן, תיבת ה-DSG ואופי מנוע הדיזל מקשים על מינון עדין של כוח במהירויות עדינות, כמו שנדרש לפעמים בטיפוסים מאותגרי אחיזה או מדורגים – לא שאנחנו מדמיינים רוכש פוטנציאלי מסתער על עשוש...

יורדים לשטח

 

 

בסוף היום

 

ה-Q5 דיזל הוא רכב משפחתי טוב, למעט עניין הנוחות מחוץ לעיר. למי שביצועים לא נמצאים בראש סדר העדיפויות שלו, גרסת הדיזל עדיפה משמעותית על פני גרסת הבנזין המקבילה.
תקבלו כוח מספק, חיסכון בדלק, ויחידת הנעה שעובדת בצורה נעימה יותר עבור מי שלא מחפש מהירות.
אפשר לסכם זאת כך – אם הייתי קונה Q5 לעצמי, הייתי מוותר על צמד האותיות DI אחרי ה-2.0. אבל אם זה בשביל אשתי, שההגדרה שלה ל''הנאה מנהיגה'' זה לחנות קרוב לכניסה, הייתי הולך על כל השלוש - TDI.
 

בסוף היום

 

אודי Q5

 

 

מנוע
מנוע, אורכי, טורבו-דיזל, 1968 סמ''ק
תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שס', תזמון משתנה
הספק/סל''ד 170 כ''ס/4200
מומנט/סל''ד 35.6 קג''מ/1750
מרכב
הנעה כפולה
הילוכים S-טרוניק, 7 היל'
מתלה ק'/א' רב חיבורי, מוט מייצב/חיבור טרפזי, מוט מייצב
בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/דיסקים
מערכות עזר ABS, ESP
צמיגים 235/65-17
מידות
בסיס גלגלים 281 ס''מ
אxרxג 463x188x165 ס''מ
משקל 1730 ק''ג
נפח תא מטען 540 ל'
מהירות מרבית (יצרן) 200 קמ''ש
0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 9.9 שנ'
צריכת דלק (מבחן) 11 ק''מ/ל'
מחיר
מחיר 321,000 ש''ח (מבחן: 351,000 ש''ח) 
אחריות 36 חודשים

 

 

קישורים נוספים:

 

אודי באינציקלושטח     אודי AUDI Q5  בנזין   האח הגדול: אודי AUDI Q7  דיזל ועוד אחד: אודי AUDI Q7 דיזל

תגובות

1 תגובות

1

מוטי דוד

20 במאי 2016 ב 13:06

אאודי Q5

קישור לתגית אאודי באתר